Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Första kultingarna dokumenterade på vår mark :D :D

post-3207-0-72508200-1336930620_thumb.jp

visst är dom gulliga ^_^:D
  • Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Vissa får besök av denna på sin åtel! Inte jag, men i Timråtrakten.

Visst är dom här gulliga Linus??? Riktigt kramgoa! :lol: :lol: :lol:;):P

Publicerat

:) :) :)

Publicerat
  • Författare

Vissa får besök av denna på sin åtel! Inte jag, men i Timråtrakten.

[media=]

Visst är dom här gulliga Linus??? Riktigt kramgoa! :lol: :lol: :lol:;):P

ja jag tycker faktiskt dom är kramgoa, gulliga och söta fast när dom äter eller jagar är dom inte lika snälla längre eller när man träffar på dom i skogen :(:D
Publicerat

Klart det kommer en nalle när det hänger en bäver på tunnan :D ..kanske är en björnåtel eller? :) ..hur som haver 3suggor med massa massa små pyjamasgrisar skymtades igår vid åteln :P

Publicerat

ja jag tycker faktiskt dom är kramgoa, gulliga och söta fast när dom äter eller jagar är dom inte lika snälla längre eller när man träffar på dom i skogen :(:D

Ja, dom är riktigt kramgoa och gossiga. :lol:;) Nej, man ska nog inte störa dom vid matbordet. :lol:

Publicerat

Hej.

Tänkte ladda upp en bild men funkade inte.

Har haft gris på åteln till och från men under senaste veckan och veckan innan det 3nätter i rad, knallar ut och sätter mig fjärde natten, men inte en enda gris synlig under hela natten. 21:30-04:30. Tänkte höra med er om det kan vara att dem känner vittring eller om man låter för mycket?. Anser själv jag är väldigt tyst, inte så erfaren på åteljakt sett en gris under alla gånger man suttit där. Börjar bli jobbigt nu. någon som har tips?. Kanske bara oflyt varje gång.

Publicerat

Börja med att skaffa dig en åtelkamera! Från den lär du dig snart när det är lönt att sätta sig. Vinden är vår största fiende, glöm inte det och sätt dig bara när det är "rätt" vind.

Publicerat

Hej.

Tänkte ladda upp en bild men funkade inte.

Har haft gris på åteln till och från men under senaste veckan och veckan innan det 3nätter i rad, knallar ut och sätter mig fjärde natten, men inte en enda gris synlig under hela natten. 21:30-04:30. Tänkte höra med er om det kan vara att dem känner vittring eller om man låter för mycket?. Anser själv jag är väldigt tyst, inte så erfaren på åteljakt sett en gris under alla gånger man suttit där. Börjar bli jobbigt nu. någon som har tips?. Kanske bara oflyt varje gång.

Vinden är rätt viktigt må du tro..har du den i ryggen o ner emot åteln under större delen av kvällen/natten så kan du nog vara hemma .Det har jag lärt mig nu iaf :lol:..ja om det är öppet torn vill säga..som jag själv sitter i..(kojor skall byggas nu till veckan med laget ;)) annars om det är supernoga med vinden med koja vet jag annars inte..det kan mera erfarna svara på :)

Första grisen gick lätt att skjuta (årsgrisar) med vinden ned emot åteln för egen del, dom är väl mera oförsiktiga månne tro?..men efter skottet emot denna gris så har galtarna+ suggorna med sina små och årsgrisarna kommit drygt 100m till åteln..sen drar dom som en avlöning. om det bara så kommer en liten vindby med andra ord..som går ned emot åteln. ska iaf ut nu till Söndag natt då det är rätt vind..får se om dem uppenbara sig då :D ..lycka till med din egna jakt..

Visst är det grymt skoj att vaka och svinkul när det fälls någe B)

Publicerat

Vid 3 inatt kom det ut en grupp med två suggor, en mindre galt och en massa små randiga,

tog sikte på lillgalten och tryckte av, såg att alla grisarna försvann över åkern. Körde och hämtade kompisen med hundar som satt på en annan åtel en bit bort.

Vi började leta efter blod på skottplatsen men hittade inte en droppe.

Nu började jag bli jäkligt nervös... Så släppte vi jämten och hon satte full fart över åkern, in i skogen och skallade lite, sen blev det tyst och kompisen tittade lite lurigt på mig och sa att hon står 10 meter från där vi slutade.

Vi gick dit och där låg grisen, gissa om jag var lättad :D

Den gick ungefär 60 meter, inte en droppe blod mer än på trädet som han låg under, den sprang inte heller dit trynet pekade utan vände runt och sprang på andra hållet.

post-2933-0-78806800-1337486986_thumb.jp

post-2933-0-97756100-1337486999_thumb.jp

Publicerat

Grattis! Skönt att det gick bra! :)

Publicerat

Riktigt skönt o höra, grattis till grisen oxså :)

Publicerat

Skjutit 2 grisar iår, 10 feb och 27 april tror jag, gris överallt och i alla storlekar, det är ljuset och frysboxen som begränsar tyvärr :mellow:

Publicerat

Skjutit 2 grisar iår, 10 feb och 27 april tror jag, gris överallt och i alla storlekar, det är ljuset och frysboxen som begränsar tyvärr :mellow:

Det är tyvärr för långt för att åka och köpa något kött av dig, annars hade jag kunnat köpa en gris. :lol:;)

Publicerat

Satt inatt och kikade på en galt i 130kg klassen kom ut vid 22.30 som inte ville uppenbara sig i det lite mera öppna området vid åteln..lite drygt 40min sen kom det en chans som var borta lika fort igen..sen tänkte jag..den går ju inte in i bilen ens med sätena nedfällda. så det vara bara tur i oturen att man inte kunde fälla den :D men plats frysen det har man :lol: ja just..10brunrisar med sugga kom vid 02.00 en vindpust sen vart det tyst..så nu sitter jag inte mera alls förns kojorna verkligen är uppe :lol:
Publicerat
  • Författare

Vid 3 inatt kom det ut en grupp med två suggor, en mindre galt och en massa små randiga,

tog sikte på lillgalten och tryckte av, såg att alla grisarna försvann över åkern. Körde och hämtade kompisen med hundar som satt på en annan åtel en bit bort.

Vi började leta efter blod på skottplatsen men hittade inte en droppe.

Nu började jag bli jäkligt nervös... Så släppte vi jämten och hon satte full fart över åkern, in i skogen och skallade lite, sen blev det tyst och kompisen tittade lite lurigt på mig och sa att hon står 10 meter från där vi slutade.

Vi gick dit och där låg grisen, gissa om jag var lättad :D

Den gick ungefär 60 meter, inte en droppe blod mer än på trädet som han låg under, den sprang inte heller dit trynet pekade utan vände runt och sprang på andra hållet.

grattis vad vägde den levande ? :)
Publicerat

Vart håller du till Minken? :)

Publicerat

Vart håller du till Minken? :)

Jag håller till i dom Östgötska skogarna :) ..självdå?
Publicerat

N-V Skåne och även i södra halland :)

Publicerat

N-V Skåne och även i södra halland :)

Trevligt trevligt :)
Publicerat

Om man skulle vilja få en björn till kameran, vad är då hetast att lägga ut nu till sommaren? eller man kanske inte få göra så? :o

Publicerat

Det fastnade en annorlunda matgäst på åtelkameran...

post-3128-0-27186500-1337938211_thumb.jp

Publicerat

Sådana brukar jag också få på kort! Första gången vart jag bra snopen! Nu börjar man vänja sig med lite allt möljigt?

Kompisen fick en han hund på bild som som lättar på benet på kameran :D

S.

Publicerat

Första grisen på flera månader på åteln i natt :)

Publicerat

åtlarna är fortfarande välbesökta överallt och har gott om kultingar vilket är en riktig höjdare. det märks verkligen att det var en snäll vinter och att jag utfodrat bra under vintern. satt ute ett par kvällar innan kanadaturen och fick se en hel del gris, hade bla ett par fina gyltor i 50-kilosklassen som jag hade springandes framför mig en nästan en timme. är dock inte i behov av kött så det kändes så jäkla fel att skjuta någon av dem så jag ser fram emot att de bjuder på lite kultingar vad det lider istället.

har förresten byggt in ett par torn då vinden varit lite opålitlig på några ställen - får se om det gör någon nytta.