Publicerat Juni 2, 201213 yr Flyttade åtelkamerorna till andra foderplatser där det gått mycket foder. Första kameran avslöjade 4(!) suggor med minst 12 kultingar , troligen fler. Andra kameran vart det mindre aktivitet, tre olika fjolingar som besökt olika tider under natten. Ska flytta ena kameran till i morgon då det rensats ordentligt även på en tredje plats under natten. Ser bra ut
Publicerat Juni 2, 201213 yr Detta med åteljakt är vad det är men tålamod är inte min grej! Orkade ut 02.00 och gick en runda via åtelplatsen 03.30 .
Publicerat Juni 3, 201213 yr Har full fart på mina foderplatser. Vuxna rögrisar och småttingar. varje natt är det några där!
Publicerat Juni 3, 201213 yr Gris på åteln 2 nätter i rad nu! Fan att man inte är hemma Bilderna från kameran är tyvär vädigt mörka så är nog dags att byta batterier o det är ju lätt att göra när man inte är hemma... :/
Publicerat Juni 5, 201213 yr inte varit gris på åtlen sen vi sköt senaste grisen säkert 1 månad nu :/ vart är dooom
Publicerat Juni 5, 201213 yr Författare inte varit gris på åtlen sen vi sköt senaste grisen säkert 1 månad nu :/ vart är dooom är det en ny åtel ? för i början är dom extremt känsliga för förändringar ,skott och sådant det kan vara därför men det visste du nog redan
Publicerat Juni 5, 201213 yr är det en ny åtel ? för i början är dom extremt känsliga för förändringar ,skott och sådant det kan vara därför men det visste du nog redan nej fy tusan den är rätt gammal några år
Publicerat Juni 5, 201213 yr Författare nej fy tusan den är rätt gammal några år dom kanske bara har hittat naturlig föda och så någon annan stans eller kanske grannens åtel drar bättre havren och vete börjar komma upp dom kan gå in i fälten tidigt bara för att ta sig en titt men du kanske inte har åkrar nära åteln ?
Publicerat Juni 5, 201213 yr http://www.jaktsidan.se/ipb/gallery/image/2248-tjaertraed/ Äntligen så har grisarna hittat till nya åteln efter 3veckor ..sen har jag glömt hur man lägger in enbart bild nu igen..höhö.
Publicerat Juni 5, 201213 yr http://www.jaktsidan...248-tjaertraed/ Äntligen så har grisarna hittat till nya åteln efter 3veckor ..sen har jag glömt hur man lägger in enbart bild nu igen..höhö. Läs här i tråden! http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36781-ladda-upp-bilder/page__pid__595616#entry595616
Publicerat Juni 5, 201213 yr Läs här i tråden! http://www.jaktsidan...616#entry595616 Afasen måste ladda upp oftare tackar bockar och bugar
Publicerat Juni 5, 201213 yr Afasen måste ladda upp oftare tackar bockar och bugar Varsågod! :lol: Mycket foton tack!
Publicerat Juni 5, 201213 yr Jag läste i en tidning om att göra korv på vildsvin, mor tyckte det var en bra ide och ville följa med ut på åteln. Runt 2 kom de dagen innan så jag bad henne ta med täcke så hon kunde sitta och sova lite. Vi satte oss vid 22, jag sa att det känns som det är "grisaväder" ikväll och vid 22.20 kom en av grupperna som varit där. Sköt en kulting som blev på stället, nu väntar bara trikintestet sen ska det bli korv
Publicerat Juni 7, 201213 yr Sån här prickade jag igår, min tredje gris. Åtlen är väl inarbetad av de c.a +-30 grisarna som är där nästan varje natt.
Publicerat Juni 8, 201213 yr Någon som vet om det är andra djur som gnuggar sig mot tjärstammarna ? Har både grov, svart borst och tunnare päls högre upp. Såg dov vid åren för några veckor sedan / E
Publicerat Juni 8, 201213 yr Någon som vet om det är andra djur som gnuggar sig mot tjärstammarna ? Har både grov, svart borst och tunnare päls högre upp. Såg dov vid åteln för några veckor sedan / E
Publicerat Juni 9, 201213 yr Någon som vet om det är andra djur som gnuggar sig mot tjärstammarna ? Har både grov, svart borst och tunnare päls högre upp. Såg dov vid åren för några veckor sedan / E En gång har jag varit med om att det satt ganska rejält med älghår på tjäran, et inte om det var en ren slump att den skulle klia sig och så var tjäran där eller inte. Det har inte hänt fler gånger.
Publicerat Juni 9, 201213 yr Någon som vet om det är andra djur som gnuggar sig mot tjärstammarna ? Har både grov, svart borst och tunnare päls högre upp. Såg dov vid åren för några veckor sedan / E Her sett en del kronvilts hår på mina tjärträd, har även hänt att de fejat på de tjärade träden.
Publicerat Juni 10, 201213 yr Författare Någon som vet om det är andra djur som gnuggar sig mot tjärstammarna ? Har både grov, svart borst och tunnare päls högre upp. Såg dov vid åren för några veckor sedan / E när man köper tjära står det ju att även kronvilt ska tycka om det och så kanske bockarna också tycker om att klia sig lite ibland det vet man ju inte för det är väl kryp på dom med?
Publicerat Juni 10, 201213 yr Satt 3h i kväll och endast morkullor som flög över huvudet.. jag satt i fredags natt..det blev regn och efter 4tim så plaskade jag hem igen bara dovhjortar ute+morkullor
Publicerat Juni 10, 201213 yr jag satt i fredags natt..det blev regn och efter 4tim så plaskade jag hem igen bara dovhjortar ute+morkullor Hm! En dov hade väl flått plats i frysen. Momsen du vet!
Publicerat Juni 10, 201213 yr Hm! En dov hade väl flått plats i frysen. Momsen du vet! Jo vars fast svårt o smyga med det vettö ..sen har jag frysen ändå full