Publicerat Maj 31, 201213 yr http://t.rovobs.se/s...rta.asp?id=9581 Åteln ligger efter vägen norr om Karlslundsgatan från vargmarkeringen. Inte långt in till stadsbebyggelsen därifrån... Älgen låg på hygget mellan vägarna norr om K-gatan... Inte ska man ju ha sådana rovdjur intill bebyggelse för det är väl inte så långt.
Publicerat Maj 31, 201213 yr Varit väldigt skralt med grisar hos mig hela våren. Inga kultingar sedda alls.. Men fan nu är de tillbaka de är minst 11 iallafall och fyra jämnstora suggor. Fick bilder för nån dag sen oxå, ev en annan grupp för då va det med en mycket stor sugga och en va spräcklig i det gänget. Men nån kan ju skjutit iallafall den spräckliga... Haft en ensam skjutbar galt framme sista veckan oxå. Tänkte grabben kunde fälla den i helen om han har lust. (tomt i frysen...) Nu ser jag med förväntan fram mot höstens hundjakter. Ska visst enl uppgift va en hel del i rörelse i södra änden av markerna oxå. Blir nog trots allt en bra hundjaktshöst
Publicerat Maj 31, 201213 yr Varit väldigt skralt med grisar hos mig hela våren. Inga kultingar sedda alls.. Men fan nu är de tillbaka de är minst 11 iallafall och fyra jämnstora suggor. Fick bilder för nån dag sen oxå, ev en annan grupp för då va det med en mycket stor sugga och en va spräcklig i det gänget. Men nån kan ju skjutit iallafall den spräckliga... Haft en ensam skjutbar galt framme sista veckan oxå. Tänkte grabben kunde fälla den i helen om han har lust. (tomt i frysen...) Nu ser jag med förväntan fram mot höstens hundjakter. Ska visst enl uppgift va en hel del i rörelse i södra änden av markerna oxå. Blir nog trots allt en bra hundjaktshöst Kul NS! Du har ingen bild uppifrån ditt torp ner mot åteln? Bara lite nyfiken på hur det ser ut
Publicerat Maj 31, 201213 yr Kul NS! Du har ingen bild uppifrån ditt torp ner mot åteln? Bara lite nyfiken på hur det ser ut Jo nånstans i datorerna.. men de är enklare o ta en ny i morgon än o leta upp dem...
Publicerat Maj 31, 201213 yr idag sköt jag upp och klarade hagel utan problem men klarade inte kula så blir omprov om ett tag hoppas det går bättre dååå
Publicerat Maj 31, 201213 yr idag sköt jag upp och klarade hagel utan problem men klarade inte kula så blir omprov om ett tag hoppas det går bättre dååå Grattis till hälften! Det är surt när man bommar någon del av provet.
Publicerat Maj 31, 201213 yr Författare Börjar se bra ut tycker jag jag med du verkar ha ganska bra med gris fint arbete du hade gjort med höet på marken det verkar dom tycka om
Publicerat Maj 31, 201213 yr Författare idag sköt jag upp och klarade hagel utan problem men klarade inte kula så blir omprov om ett tag hoppas det går bättre dååå så var det för min storebror med men han klarade det nästa gång och det gör nog du med Anton
Publicerat Maj 31, 201213 yr Författare Varit väldigt skralt med grisar hos mig hela våren. Inga kultingar sedda alls.. Men fan nu är de tillbaka de är minst 11 iallafall och fyra jämnstora suggor. Fick bilder för nån dag sen oxå, ev en annan grupp för då va det med en mycket stor sugga och en va spräcklig i det gänget. Men nån kan ju skjutit iallafall den spräckliga... Haft en ensam skjutbar galt framme sista veckan oxå. Tänkte grabben kunde fälla den i helen om han har lust. (tomt i frysen...) Nu ser jag med förväntan fram mot höstens hundjakter. Ska visst enl uppgift va en hel del i rörelse i södra änden av markerna oxå. Blir nog trots allt en bra hundjaktshöst södra änden våra jaktlag kanske möts på mitten bara skämtar roligt för dig vildsvins jakt är kul i alla fall att kolla på
Publicerat Maj 31, 201213 yr Grattis till hälften! Det är surt när man bommar någon del av provet. ja det var lite drygt när allt hade gått så bra hade varit fint att fixa allt för ska jaga gris imon meee
Publicerat Maj 31, 201213 yr så var det för min storebror med men han klarade det nästa gång och det gör nog du med Anton ja vi får hoppas på deeet =)
Publicerat Juni 1, 201213 yr ja det var lite drygt när allt hade gått så bra hade varit fint att fixa allt för ska jaga gris imon meee Ja, jag förstår det! Attans också! Då får bössan ligga hemma.
Publicerat Juni 1, 201213 yr Kul NS! Du har ingen bild uppifrån ditt torp ner mot åteln? Bara lite nyfiken på hur det ser ut
Publicerat Juni 1, 201213 yr Författare du kan ju bara sätta dig på altanen och jaga lyx ! rätt imponerande att dom vågar komma fram så nära
Publicerat Juni 1, 201213 yr Kanon när man ska rasta hunden! Öppna dörren sen klarar han de andra själv. S.
Publicerat Juni 1, 201213 yr jag med du verkar ha ganska bra med gris fint arbete du hade gjort med höet på marken det verkar dom tycka om Tack Rulltunnan har vi haft där ungefär 1 år och spridaren c:a 4mån så det ser bra ut...
Publicerat Juni 1, 201213 yr du kan ju bara sätta dig på altanen och jaga lyx ! rätt imponerande att dom vågar komma fram så nära Uch nä inte sitta på altanen.. har vakkoja inredd på loftet där slipper man myggen Torpet står obebott nu så grisarna har det ganska ostört. Kommer dock sommargäster i månadsskiftet så då lär de inte visa sig på ett tag så tanken är att grabben får panga årsgalten som är där hela nätterna innan dess. Om han nu har lust vill säga, annars får de gå tills hösten.
Publicerat Juni 1, 201213 yr Här ser det bra ut inför höstens jakter har aldrig haft så mycket smått som i år.
Publicerat Juni 1, 201213 yr Första livstecknet på åteln (eller åtel och åtel,, tjärträ) Farsan hade hört ett jävla liv därifrån igårkväll, så får väl bli en sittning snart för o se hur många de är
Publicerat Juni 1, 201213 yr Bra aktivitet på båda mina åtlar nu , tyvärr kasst väder ikväll får hoppas på bättre imorrn !
Publicerat Juni 2, 201213 yr Författare Här ser det bra ut inför höstens jakter har aldrig haft så mycket smått som i år. det ser ju fint ut många små gulliga och några lite större det är ju perfekt lite gott och blandat till hösten som du sa.