Publicerat Maj 27, 201213 yr De är där... Åteln ligger 100 meter in i skogen och hundra meter bakom där ligger en 500 x 500 m stor bokeföryngring..
Publicerat Maj 28, 201213 yr Är det bara jag som tycker att den här räven ser fruktansvärt stor ut? Vi har det lugnt på åteln nu. Grävling 9 av 10 nätter räv en gång i veckan o gris på tok för sällan.
Publicerat Maj 28, 201213 yr Svårt med size när det inte finns nåt att relatera till Relatera till tunnan. Den är ca 3 meter från räven.
Publicerat Maj 28, 201213 yr Hur stor tunna Hur som så kan jag sätta min högra sten på att det inte är en ungräv i alla fall, men om den tangerar englands nya rekord på 17.2kg vete katten
Publicerat Maj 28, 201213 yr Författare nu har vi haft en liten gris där igen i lördags (klockan går fel, på vinter tid) så klockan 22,03 var han/ hon där kan det vara en årsgris för den är ju ganska liten (klicka på bilden) så ser ni bättre
Publicerat Maj 28, 201213 yr nu har vi haft en liten gris där igen i lördags (klockan går fel, på vinter tid) så klockan 22,03 var han/ hon där kan det vara en årsgris för den är ju ganska liten (klicka på bilden) så ser ni bättre Hörru Linus, jag ska åka ut i skogen och hänga upp några burkar med surströmming så får vi se om vi får in någon nalle till björnjakten. Det luktar bra och sedan hänger man burkarna några meter upp från marken så inte nalle når den och sätta upp en åtelkamera på varje plats. Skojar bara! :rolleyes:
Publicerat Maj 28, 201213 yr Författare Hörru Linus, jag ska åka ut i skogen och hänga upp några burkar med surströmming så får vi se om vi får in någon nalle till björnjakten. Det luktar bra och sedan hänger man burkarna några meter upp från marken så inte nalle når den och sätta upp en åtelkamera på varje plats. Skojar bara! :rolleyes: hade blivit roliga bilder
Publicerat Maj 28, 201213 yr Författare När ska ni panga då Linus? troligen till helgen så storebrorsan får rasta 7,62,an
Publicerat Maj 28, 201213 yr Författare Då får jag önska riktig skitjakt!! tack du har inte suttit något då på senaste tiden ?
Publicerat Maj 28, 201213 yr tack du har inte suttit något då på senaste tiden ? Nej, vi har tyvärr haft svinfritt ett bra tag nu så jag har koncentrerat mig på bockarna istället. Får hoppas det kommer lite gris nu i sådd och grödor
Publicerat Maj 28, 201213 yr Hur stor tunna Hur som så kan jag sätta min högra sten på att det inte är en ungräv i alla fall, men om den tangerar englands nya rekord på 17.2kg vete katten 200 liter Nja så stor e den inte Jag har skjutit en på 11,5kg o den va bra stor!
Publicerat Maj 30, 201213 yr Fick ihop en hel del videoklipp på en matplats 100 meter från åteln. Som det verkar 2 olika grisar som förser sig, den ena verkar vara av modellen lite större... <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/N0niFfv2HTs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Publicerat Maj 31, 201213 yr Fick ihop en hel del videoklipp på en matplats 100 meter från åteln. Som det verkar 2 olika grisar som förser sig, den ena verkar vara av modellen lite större... <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.c...bed/N0niFfv2HTs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Stämningsfull musik, kul med svin på åteln. För oss lyser de tyvärr med sin frånvaro..
Publicerat Maj 31, 201213 yr Så här ser det ut när man inte sitter kvar på åteln... Skapligt stora småttingar.
Publicerat Maj 31, 201213 yr Och många! Tänk vad som kan hända om de får yngla av sig när de blir könsmogna...
Publicerat Maj 31, 201213 yr Har ni för mycket gris så kan ni samla in dom i ett hägn och skicka dom med en djurtransport norr ut så ska vi sätta upp ett varghinder i Tornedalen från treriksröset ner till kusten.
Publicerat Maj 31, 201213 yr En kilometer från den där åteln slog två vargar en älg för en knapp månad sen...
Publicerat Maj 31, 201213 yr En kilometer från den där åteln slog två vargar en älg för en knapp månad sen... Usch! Det var inte bra det!
Publicerat Maj 31, 201213 yr http://t.rovobs.se/statistik_rovobs_karta.asp?id=9581 Åteln ligger efter vägen norr om Karlslundsgatan från vargmarkeringen. Inte långt in till stadsbebyggelsen därifrån... Älgen låg på hygget mellan vägarna norr om K-gatan...