Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

De är där... Åteln ligger 100 meter in i skogen och hundra meter bakom där ligger en 500 x 500 m stor bokeföryngring..

db72012105245c6f1.jpg

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Är det bara jag som tycker att den här räven ser fruktansvärt stor ut?

Vi har det lugnt på åteln nu. Grävling 9 av 10 nätter räv en gång i veckan o gris på tok för sällan.

post-11331-0-17128200-1338194309_thumb.j

Publicerat

Svårt med size när det inte finns nåt att relatera till

Publicerat

Svårt med size när det inte finns nåt att relatera till

Relatera till tunnan. Den är ca 3 meter från räven.

Publicerat

Hur stor tunna ;)

Hur som så kan jag sätta min högra sten på att det inte är en ungräv i alla fall, men om den tangerar englands nya rekord på 17.2kg vete katten ^_^

Publicerat
  • Författare

nu har vi haft en liten gris där igen i lördags (klockan går fel, på vinter tid) så klockan 22,03 var han/ hon där kan det vara en årsgris för den är ju ganska liten (klicka på bilden) :wub: så ser ni bättre ;)

Publicerat

När ska ni panga då Linus?

Publicerat

nu har vi haft en liten gris där igen i lördags (klockan går fel, på vinter tid) så klockan 22,03 var han/ hon där kan det vara en årsgris för den är ju ganska liten (klicka på bilden) :wub: så ser ni bättre ;)

Hörru Linus, jag ska åka ut i skogen och hänga upp några burkar med surströmming så får vi se om vi får in någon nalle till björnjakten. :lol:B):P

Det luktar bra och sedan hänger man burkarna några meter upp från marken så inte nalle når den och sätta upp en åtelkamera på varje plats. :lol:;)

Skojar bara! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Hörru Linus, jag ska åka ut i skogen och hänga upp några burkar med surströmming så får vi se om vi får in någon nalle till björnjakten. :lol:B):P

Det luktar bra och sedan hänger man burkarna några meter upp från marken så inte nalle når den och sätta upp en åtelkamera på varje plats. :lol:;)

Skojar bara! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

hade blivit roliga bilder :P
Publicerat
  • Författare

När ska ni panga då Linus?

troligen till helgen så storebrorsan får rasta 7,62,an :D
Publicerat

Då får jag önska riktig skitjakt!!

Publicerat
  • Författare

Då får jag önska riktig skitjakt!!

tack ^_^;) du har inte suttit något då på senaste tiden ?
Publicerat

hade blivit roliga bilder :P

Ja visst hade det kunna bli det! :)

Publicerat

tack ^_^;) du har inte suttit något då på senaste tiden ?

Nej, vi har tyvärr haft svinfritt ett bra tag nu så jag har koncentrerat mig på bockarna istället. Får hoppas det kommer lite gris nu i sådd och grödor :ph34r:
Publicerat

Hur stor tunna ;)

Hur som så kan jag sätta min högra sten på att det inte är en ungräv i alla fall, men om den tangerar englands nya rekord på 17.2kg vete katten ^_^

200 liter :P

Nja så stor e den inte :P Jag har skjutit en på 11,5kg o den va bra stor! :P

Publicerat

post-3207-0-11012200-1338232907_thumb.jppost-3207-0-75471400-1338232955_thumb.jp

Börjar se bra ut tycker jag :)

Publicerat

Fick ihop en hel del videoklipp på en matplats 100 meter från åteln. Som det verkar 2 olika grisar som förser sig, den ena verkar vara av modellen lite större...

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/N0niFfv2HTs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Publicerat

Fick ihop en hel del videoklipp på en matplats 100 meter från åteln. Som det verkar 2 olika grisar som förser sig, den ena verkar vara av modellen lite större...

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.c...bed/N0niFfv2HTs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Stämningsfull musik, kul med svin på åteln. För oss lyser de tyvärr med sin frånvaro..
Publicerat

post-5227-0-58506000-1338453240_thumb.jpSå här ser det ut när man inte sitter kvar på åteln... :)

Publicerat

post-5227-0-58506000-1338453240_thumb.jpSå här ser det ut när man inte sitter kvar på åteln... :)

Skapligt stora :) småttingar.

Publicerat

Och många!

Tänk vad som kan hända om de får yngla av sig när de blir könsmogna...

Publicerat

Har ni för mycket gris så kan ni samla in dom i ett hägn och skicka dom med en djurtransport norr ut så ska vi sätta upp ett varghinder i Tornedalen från treriksröset ner till kusten. :lol:;):P:rolleyes:

Publicerat

En kilometer från den där åteln slog två vargar en älg för en knapp månad sen...

Publicerat

En kilometer från den där åteln slog två vargar en älg för en knapp månad sen...

Usch! Det var inte bra det! :(

Publicerat

http://t.rovobs.se/statistik_rovobs_karta.asp?id=9581

Åteln ligger efter vägen norr om Karlslundsgatan från vargmarkeringen.

Inte långt in till stadsbebyggelsen därifrån...

Älgen låg på hygget mellan vägarna norr om K-gatan...