Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Jo vars fast svårt o smyga med det vettö :biggrin: ..sen har jag frysen ändå full :wink:

Jag tänkte att dom kom förbi dig på grispasset. :biggrin: Då ska du ju inte klaga. :thumbsup:

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Jag tänkte att dom kom förbi dig på grispasset. :biggrin: Då ska du ju inte klaga. :thumbsup:

Nej förtusan klart man inte ska. :smile: Men du vet alla ggr man sitter och vakar efter gris så kommer det hjort, först 1ljus+1mörk..för att sedan anslutas av ytterligare 2mörka..för att sen med ca 20min mellanrum anslutas igen av 2ljusa dov..och ibland är dom framme när jag smyger till åteln..vips då drar dom iväg (en stund) för att sedan vara tillbaka..skickar en länk på en skakig film. en mörk dovhind + den ljusa slickar salt från saltpinnen :cool:... http://www.youtube.com/watch?v=Pi0Nx3PrLpw&feature=plcp ..just denna kväll/natt kom det en sugga till höger i bild med sina små pyjamasgrisar dock ej på bild..men det kommer :yes:

hehe svinkul o vaka gris :woot:

Publicerat

7d201222334PM1b44.jpg

Sån här prickade jag igår, min tredje gris.

Åtlen är väl inarbetad av de c.a +-30 grisarna som är där nästan varje natt.

7a201222618PM7156.jpg

Grattis Snyggt skott.
Publicerat

Nej förtusan klart man inte ska. :smile: Men du vet alla ggr man sitter och vakar efter gris så kommer det hjort, först 1ljus+1mörk..för att sedan anslutas av ytterligare 2mörka..för att sen med ca 20min mellanrum anslutas igen av 2ljusa dov..och ibland är dom framme när jag smyger till åteln..vips då drar dom iväg (en stund) för att sedan vara tillbaka..skickar en länk på en skakig film. en mörk dovhind + den ljusa slickar salt från saltpinnen :cool:... [media=]http://www.youtube.com/watch?v=Pi0Nx3PrLpw&feature=plcp[/media] ..just denna kväll/natt kom det en sugga till höger i bild med sina små pyjamasgrisar dock ej på bild..men det kommer :yes:

hehe svinkul o vaka gris :woot:

Det där ser ju trevligt ut. :smile: Hjärtat i halsgropen och pulsen på högvarv. :thumbsup::smile:

Publicerat

Skåningen: Tack! Såg att du också var en Nordvästing, vart huserar du? :)

Publicerat

Det där ser ju trevligt ut. :smile: Hjärtat i halsgropen och pulsen på högvarv. :thumbsup::smile:

Jajamen nä men nu är man nästan så van att det alltid kommer hjort så man lugnat ned sig lite, fast innan man vet vad det är..då rusar pulsen i tron om att det är gris på G :biggrin: .. iaf inatt kom det räv och 1sugga med vad jag kunde snabbt räkna till 8små randiga kultingar..dock ingen höjdare att komma hem med en skinnbit o lägga i frysen..så dom fick vara :thumbsup:
Publicerat

Kom ut ett gäng randiga o käka 3min innan dom här damerna kom ut :)

Kan hända att vinden snurra lite..... ;)

Publicerat

Jajamen nä men nu är man nästan så van att det alltid kommer hjort så man lugnat ned sig lite, fast innan man vet vad det är..då rusar pulsen i tron om att det är gris på G :biggrin: .. iaf inatt kom det räv och 1sugga med vad jag kunde snabbt räkna till 8små randiga kultingar..dock ingen höjdare att komma hem med en skinnbit o lägga i frysen..så dom fick vara :thumbsup:

Haha! Jaja, det är lätt att skriva, men hur är det i verkligheten är ju en annan femma. :tongue:

Samla ihop några suggor med kultingar och några galtar och skicka den uppåt Kalix.

Du ska få GPS-koordinater så att chaffisen vet var han ska släppa av dom. :smile::tongue:

Publicerat

[media=]

[/media]

Riktigt roligt :) jo vinden snurrade nog ;)..har varit liknande för mig som sagt :smile:
Publicerat

Haha! Jaja, det är lätt att skriva, men hur är det i verkligheten är ju en annan femma. :tongue:

Samla ihop några suggor med kultingar och några galtar och skicka den uppåt Kalix.

Du ska få GPS-koordinater så att chaffisen vet var han ska släppa av dom. :smile::tongue:

Hehe ja om det ändå gick :biggrin::smile:
Publicerat

Ska se om jag inte kommer till skott i kväll.

//

Publicerat

[media=]

[/media]

Ska se om jag inte kommer till skott i kväll.

//

Huhu ser ut för o vara en del aktivitet :smile: ..fick du någon?
Publicerat

Grisigt vid åteln efter allt regn !post-828-13395294648051_thumb.jpg

Publicerat

Kojan i bakgrund? Ser jäkligt nära ut!

Publicerat

25m. Funkar bra !!

Publicerat
  • Författare

[media=]

[/media]

riktigt kul med filmer :thumbsup: och helt fantastiskt filmat jag är imponerad vad har du för kamera ? :) och vad var klockan när dom var framme? kan inte varit sent
Publicerat

riktigt kul med filmer :thumbsup: och helt fantastiskt filmat jag är imponerad vad har du för kamera ? :) och vad var klockan när dom var framme? kan inte varit sent

Kl var 18.40... En Canon Legria FS20 :) Har den på bössan när jag jagar...

Publicerat

Ska prova på denna åtlen ikväll

post-2815-0-33464700-1339767388_thumb.jp

post-2815-0-63334000-1339767409_thumb.jp

Publicerat

Huhu ser ut för o vara en del aktivitet :smile: ..fick du någon?

Jepp, blev en liten 60 kilos galt.

Hänger i kylrum nu o väntar på att bli mat :)

//

Publicerat

Jepp, blev en liten 60 kilos galt.

Hänger i kylrum nu o väntar på att bli mat :)

//

Grattis! :smile: alltid lika skoj. hoppas själv på söndag natt att det blir nått=)
Publicerat
  • Författare

Ska prova på denna åtlen ikväll

hur gick det ? :smile: såg ju jätte bra ut på bilderna i alla fall
Publicerat

hur gick det ? :smile: såg ju jätte bra ut på bilderna i alla fall

De börja regna rätt rejält så jag gav upp efter en timme, var lite för rastös med tyvärr !

Publicerat

klarade uppskjutningen till kula i torsdags mee så nu väntar vi bara på att grisarna ska komma :)

Publicerat

Gratulerar! Jag klarade älgen i september, vilken glädje! :thumbsup:

Publicerat

gott som satan fick 20 poäng på första serien mee ;)