Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

• Svar 2,5k
  • Visningar 400,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Brännaren 37650

Gasolen 17613 eller 17614 OBS måste vara med gänga

Järncylindern kan du svetsa själv, jag köpte min för 200 kr av en kille som gör brännare till vakkojor.....järnet håller värmen och lågan lyser inte upp kojan....

iPad Tapatalk HD

Låter det något om den anläggningen eller är den helt tyst? Jag är lite allergisk mot ljud som inte kommer utifrån ;-)

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Publicerat

Låg effekt = tyst! fullt ös ett väsande ljud. Räcker att köra låg effekt.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Har funderat lite….har ju flera åtlar med gott om gris på nu men flera suggor är runda och ska föda. Storgrupperna kommer kanske splittras då. Om man skulle skjuta på en stor grupp med kloka damer i så förstör man ju för sig själv nu. Funderar på att låta dem vara helt en period nu och kommer det ensamma årsgrisar efterhand eller mindre gäng så kan det vara läge att plocka någon men nu känns det svårt….vad säger ni andra? Man fodrar och jobbar men biter sig själv kanske i svansen om man jagar dem nu.

Publicerat

Låter bra med den där värmaren kommer nog att skaffa en sådan värmekälla :-)

Ang din fundering kalleanka70, så har du rätt, jag skjuter visserligen ändå inte när det kommer stora gäng för jag tycker det blir för rörigt men kommer det en ensam eller ettpar tre grisar och nån är skjutbar så tar jag med mig en hem.

Skickat från min LT26i via Tapatalk

Publicerat

get går bra at skute på hr klubben 3-4 stk det stør ikke de andre!!! så man må vente på at det er så  :thumbsup:  kalle c.

Publicerat
  • Författare

tja är nog bra att vänta lite nu kanske :smile:  tänkte faktiskt fråga samma sak.

tänkte fråga om de här med kultingar också, har vart lite konstigt i år. 

i mitten av november hade jag ju små randiga på åteln. inte precis nyfödda men kraftigt randiga. sen i slutet på december hade jag en sugga med en precis nyfödd kulting. och sen har vi sett suggor som går med sina 20: kg os som snart ska lämna medans dom samtidigt är betäckta.

alltså kultingar i november, slutet av december och suggor som går med sina hyffsat stora kultingar och ska ha senare i vår mars-april.  tycker detta verkar vara rätt mycket kultingar ! :smile::thumbsup:  hur mycket kultingar har ni haft på era håll och kanter i landet 2013-2014 ?

Publicerat

Tror du det räcker med 3 dl hundmat ;-) Oavsett hoppas du får en härlig kväll. Det är just det som är charmen tycker jag, sitta nära djuren och ha det gött. Ställde en ny koja på plats i dag. Örbergshultskojan. Riktigt bra byggd och isolerad. Finns på Blocket. Sök på Vakkoja och Östergötland. Det står ett några såna på huvudmarken nu. Ska ta en sittning nästa vecka så får vi inviga.

post-11057-0-91621000-1391696672_thumb.j

Publicerat

Tror du det räcker med 3 dl hundmat ;-)

Oavsett hoppas du får en härlig kväll. Det är just det som är charmen tycker jag, sitta nära djuren och ha det gött. Ställde en ny koja på plats i dag. Örbergshultskojan. Riktigt bra byggd och isolerad. Finns på Blocket. Sök på Vakkoja och Östergötland. Det står ett några såna på huvudmarken nu. Ska ta en sittning nästa vecka så får vi inviga.

Ligger 2.5Ton renns där åxå..

Byggde egen koja för mindre än halva priset för den där, och den står på ett gammal släp chassie, så den är transporterbar.. (höhö, du såg den  när du höll på att köra fast?)

Publicerat

kalle a tænk på den tid du er hjemme hos fruen hun kan også hjælpe dig med at bygge!!!! :thumbsup:  kalle c.

Publicerat

kalle a tænk på den tid du er hjemme hos fruen hun kan også hjælpe dig med at bygge!!!! :thumbsup:  kalle c.

Calle, du känner inte min fru tydligen ha ha…..

Publicerat

joda kan huske med kylrum bare lite skoj c.

Publicerat

Fick se dov,rå .. som jag misstänkte.

Publicerat

Inte ett enda grisbesök sen den 16:e januari, Bara rådjur som går där varje dag/kväll och natt.

Publicerat

joda kan huske med kylrum bare lite skoj c.

Calle dk. Danska är inte min starka sida, men om jag fattade det hela rätt?, var det nog min fru du beskrev......sen jag föreslog att jag skulle jaga i morgon har hon varit som ett kylrum.;)

/Urban

Publicerat

Calle dk. Dansa är inte min starka sida, men om jag fattade det hela rätt?, var det nog min fru du beskrev......sen jag föreslog att jag skulle jaga i morgon har hon varit som ett kylrum. ;)

/Urban

fremsynet om man kan sige urban ,nej den var til kalle a om at skulle få sin fru til at hjæpe med at bygge en koje kalle c :woot:

Publicerat

Efter lång tids väntan så dök det upp en stor gris på åteln inatt :-D. Lika bra att åka ut ikväll och sätta sig.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

en kompis fick lov att sätta sig på våran åteln i torsdagsnatt.  givetvis skjuter han ...  :tongue:   gylta på 50 kg. 

Publicerat
  • Författare

även om våran kompis hade skjutit hade det varit bra aktivitet i skogen  :smile:

post-10838-0-62244200-1391880540_thumb.j

post-10838-0-80533400-1391880553_thumb.j

post-10838-0-71405400-1391880591_thumb.j

Publicerat

även om våran kompis hade skjutit hade det varit bra aktivitet i skogen  :smile:

Har det inte varit lite töväder i Tingsryd som här?? Vildsvin/rådjurspåren ser gigantiska ut här.

Publicerat
  • Författare

Har det inte varit lite töväder i Tingsryd som här?? Vildsvin/rådjurspåren ser gigantiska ut här.

jo de har det ! man ser ju knappt skillnad på rådjur och gris... men detta spåret var gris det såg jag tydligt för hen hade bökat och klöven var rätt saftig ändå  :smile:

Publicerat

jo de har det ! man ser ju knappt skillnad på rådjur och gris... men detta spåret var gris det såg jag tydligt för hen hade bökat och klöven var rätt saftig ändå  :smile:

Är det bök och stök så är den "skyldige" lätt att känna igen. Men spåren blir större i töväder. :yes: Här har vi några riktiga "urdjur" om man ska tolka storleken rätt i blötan  :yes: