Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Så gick det för en gylta på ca 80kg igår. Sköt en bogsmäll med vulkan 9,3x62, gick ca 10m. Hädan efter är det halsskott som gäller när jag skjuter med vulkan. Fick skära bort en hel bog.

post-14501-0-81468200-1418209844_thumb.j

• Svar 2,5k
  • Visningar 399,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Min åtel är tom. Fast mat finns..

Det är inte nog kallt för att dom ska orka dyka upp.

Väntar som ett otåligt barn på gris explosionen..

Publicerat

Båda åtlarna tomma i två veckor och kvällen innan man skall iväg så kommer de igen. Men det försvann igen lika fort så det är bara att vänta och vänta..

post-10839-0-31623400-1418294860_thumb.j

Publicerat

Någon som har en idé om vikt och kön? Tycker mig se en sugga utan kultingar på alla bilder som väger +100. Kan det stämma eller är jag ute cyklar? Ska köra en sittning imorgon iaf.

post-14501-0-96253600-1418764865_thumb.jpost-14501-0-12969400-1418765078_thumb.j

Publicerat

det är jobbigt att komma ihåg att tjära, när det oftast inte är gris där..

Publicerat

Någon som har en idé om vikt och kön? Tycker mig se en sugga utan kultingar på alla bilder som väger +100. Kan det stämma eller är jag ute cyklar? Ska köra en sittning imorgon iaf.

attachicon.gifPIC.JPGattachicon.gifPIC.JPG

Stor sugga. Som snart säkerligen ska grisa, skjut för allt i världen inte henne! hon kommer ge dig många fina matgrisar :thumbsup:

Publicerat

Stor sugga. Som snart säkerligen ska grisa, skjut för allt i världen inte henne! hon kommer ge dig många fina matgrisar :thumbsup:

Nej då :) Såg henne igår igen när jag gick ner till åteln för att hämta batteriet till belysningen när jag suttit klart. Riktigt stor, såg ut som att spenorna var på g ut också så bör vara dags för henne inom ganska snar framtid. 

Publicerat

Brukar vildsvinen besöka åteln vid regn? :) Tänkte sätta mig ikväll men det ska regna...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Publicerat

Galtväder kallas regn här, då dem stora kliver fram.

Skitjakt!

Publicerat

attachicon.gifPIC.JPGattachicon.gifPIC.JPG

Jag kollade inte på grisen utan mer på datum och temp. Andra februari 2012! och 1 minus på den ena bilden och minus 20!! på nästa??

Publicerat

Hos mig är det alltid mer fart på grisarna när det är "grisväder" ..

Publicerat

Jag kollade inte på grisen utan mer på datum och temp. Andra februari 2012! och 1 minus på den ena bilden och minus 20!! på nästa??

haha ja kameran lever lite sitt egna liv, fjärren/displayen har slutat funka m.m men den skickar fortf bra bilder till mailen =) Ett annat litet minus med den är man att den är på 12 timmars timer, så vill man ha den på från tex 18:00 till 06:00 på morgonen får komma ihåg att sätta i batteriet 00:00 på natten. 

Men annars funkar den kanon ;)

Publicerat

Jodå grisarna kom! Blev lite sen ut så satt max tre minuter innan dom gick ut på åteln, tyvärr fick suggan vind och dom fyra årsgrisarna lyssnade på hennes fnysande och drog iväg igen :(

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Publicerat

Fasen, tjuvar du på julklappen Qvarnis! Maffig pryl.

Publicerat

Fasen, tjuvar du på julklappen Qvarnis! Maffig pryl.

Jamen... Man är ju lite otålig! :)

• 3 weeks later...
Publicerat

Mat finnes. Tjärar ~1g i veckan..

Men ... på mina tre åtlar som förr om åren faktiskt hållit skapligt med gris, finns det bara sporadiska besök.

En åtel, hade jag sista besöket i november...

Andra åteln i augusti..

Bästa åteln.. är hade jag gris så sent som 26/12-14 ... men bara för 1 timme.. och sen dess.. nope.

Jag är benägen att säga att stammen lokalt i mitt närområde har gått ner.

Publicerat

Vi har haft gott om aktiviteter på nätterna men det är under några dagar sedan är det helt dött. senast gris var framme var 30th Dec 2014. Fan tar det vägen är det brunsten tro?

Blir som vanligt bättre efter 31jan men kyla och snö önskans

Publicerat

Stammen är en spillra av vad den var tyvärr så det är nog bara att vänja sig. I Skåne pratar man överlag om en 50% nedgång sen -12. Ibland tvivlar jag om det räcker

Publicerat

Stammen är en spillra av vad den var tyvärr så det är nog bara att vänja sig. I Skåne pratar man överlag om en 50% nedgång sen -12. Ibland tvivlar jag om det räcker

Samma sak i Kronoberg, vissa lag har helt ställt in grisjakterna.

Publicerat

På åtlarna har vi haft mycket aktivitet hela året, mer sporadiskt i somras och varje dag i december.

Däremot helt dött sen den 29:e december. Jävligt skumt.

Publicerat

Samma sak i Kronoberg, vissa lag har helt ställt in grisjakterna.

tragiskt. dock verkar det gått upp för en hel del att grisarna inte tål vilket jakttryck som helst så förhoppningsvis går det på rätt håll. 

Publicerat

Här är det stendött med, men vi har  ingen stam än. dock är det mycket märkligt att hjortkräken fullständigt struntar i åteln sen 31 dec. finns både spannmål och vitkål som legat sen nyåret. 

Publicerat

Här är det stendött med, men vi har  ingen stam än. dock är det mycket märkligt att hjortkräken fullständigt struntar i åteln sen 31 dec. finns både spannmål och vitkål som legat sen nyåret.

Inte sett min 50lapp?
Publicerat

4d57d7d26f782a1ef732fed4b023c5b5.jpg

Varje dag sen två veckor tillbaka, inatt ligger de förmodligen still.