Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Suttit o bakat ett antal gånger, utan resultat.

/Jakob

Använt trolldeg? Grattis till grisen !
  • Svar 2,5k
  • Visningar 399,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Haha! Blev lite fel, men ändå rätt på ett sätt! Vi har gjort ett antal majsbomber, vilket kan liknas med bakning? ;) den senaste tog vi i en flaska vin o en folköl. Nog det som gjorde det sista!

Tackar!

/Jakob

Publicerat

4ec14c2067308c29b459d82c759c5e39.jpg

Middagsgäst :-)

Publicerat

;-)

Publicerat

Kan bli fin riktigt om ett par år den där savona!

Publicerat

Det kommer den att bli, om inte vinden vänder ;-)

Det är bara sporadiska besök på åteln med olika grisar.

• 2 weeks later...
Publicerat

Senaste besöket av gris var den 17/8, Men ikväll så dök dom upp, 3 st till en början och nu 4 st

post-6266-0-96290400-1411502771_thumb.jp

Publicerat

Bra ös på åtel utanför Hörby

post-2815-0-57562000-1411543767_thumb.jp

Publicerat

Bra ös på åtel utanför Hörby

Fan jag vill oxå ha mark där uppe men det är fan inte lätt att hitta. Har snackat med en markägare och hört av mig till en annan så vi får se vart det leder
Publicerat

Föryngring nu! Ska se om jag kan få upp någon bild imorgon men de kan inte vara gamla di små randiga. Första bilderna där de var synliga var 1/9 sen har de varit på åteln nästan varje natt.

Inte bra inför stundande jakt med hund!

Micke

Publicerat

Fan jag vill oxå ha mark där uppe men det är fan inte lätt att hitta. Har snackat med en markägare och hört av mig till en annan så vi får se vart det leder

där är en på blocket nu på 41 ha
Publicerat

där är en på blocket nu på 41 ha

Jo jag har skickat till han men han har inte hört av sig och där va inget nummer så jag kunne ringa själv [emoji43]
Publicerat

Här är bilderna från kameran jag tömde igår.

Galten hade varit roligt att få fälla. Den ser stadig ut.

I övrigt så finns det en del bra matgrisar.

Kultingarna följs av suggan och en gylta.

post-1317-0-34136200-1411634796_thumb.jp

post-1317-0-21532200-1411634814_thumb.jp

post-1317-0-47157300-1411634833_thumb.jp

Publicerat

Här är bilderna från kameran jag tömde igår.

Galten hade varit roligt att få fälla. Den ser stadig ut.

I övrigt så finns det en del bra matgrisar.

Kultingarna följs av suggan och en gylta.

härligt! har noterat ett gäng nya föryngringar även jag så det är bara hoppas att vintern dröjer ett tag så majoriteten klarar sig.

gällande galten så låt han växa till sig, absolut max två år med den korta svansen och dåliga puckeln. 

Publicerat

Härligt vet jag inte med sena kultingar, blir tufft när hundjakterna börjar. Vi har två suggor med randiga födda i juli och det är inte bra. Övriga födda "rätt" tid väger runt 40-45 kg LV så det är betydligt bättre.

Publicerat

Vart kanske otydlig - "Härligt" syftade snarare till att gristillgången är god än sent födda kultingar även om alla nytillskott är välkomna.

Publicerat

Är det någon som vet vad som är med Linus?

Det var ett bra tag sedan man såg honom på forumet.

Publicerat

Det är rätt många FB grupper nu som "konkurrerar" med forumet. Tror jag sett han där...

Publicerat

Det är rätt många FB grupper nu som "konkurrerar" med forumet. Tror jag sett han där...

Ja visst finns det det! Han var som rolig Linus. :smile:

Han har väl fullt upp med skolan också nu.

Jag tror han började 9:an i höstas så nu får han slita med att få bra betyg så att han kan söka vidare. :thumbsup:

Publicerat

Jo jag har skickat till han men han har inte hört av sig och där va inget nummer så jag kunne ringa själv [emoji43]

Det är trist när markägare lägger ut annonser men inte svarar på intressenternas förfrågningar. Det är så enkelt att bara svara med en liten mening t.ex "tyvärr, marken har redan gått till någon annan, tack för visat intresse".

Jag och mamma är på jakt efter ytterligare en mark att ro om själva i närheten av Halmstad. Vi hittade en på blocket för vad vi tyckte lät som rimliga pengar att pröjsa på två (tror det var kring 25000kr). Vi ringde ett par gånger och talade in på telefonsvararen, men fick aldrig något svar.

Som sagt var så är det så lätt att skriva en rad i ett mail och kopiera för att sedan skicka ett svar till de intresserade som sitter hemma och hoppas.

Mvh

J

Publicerat

Satt natten till måndag men inga grisar dök upp.