Hoppa till innehåll

hur går det med åtlarna?


linus22magnum

Recommended Posts

Haha! Blev lite fel, men ändå rätt på ett sätt! Vi har gjort ett antal majsbomber, vilket kan liknas med bakning? ;) den senaste tog vi i en flaska vin o en folköl. Nog det som gjorde det sista!

Tackar!

/Jakob

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bra ös på åtel utanför Hörby

Fan jag vill oxå ha mark där uppe men det är fan inte lätt att hitta. Har snackat med en markägare och hört av mig till en annan så vi får se vart det leder
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Föryngring nu! Ska se om jag kan få upp någon bild imorgon men de kan inte vara gamla di små randiga. Första bilderna där de var synliga var 1/9 sen har de varit på åteln nästan varje natt.

Inte bra inför stundande jakt med hund!

Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fan jag vill oxå ha mark där uppe men det är fan inte lätt att hitta. Har snackat med en markägare och hört av mig till en annan så vi får se vart det leder

där är en på blocket nu på 41 ha
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

där är en på blocket nu på 41 ha

Jo jag har skickat till han men han har inte hört av sig och där va inget nummer så jag kunne ringa själv [emoji43]
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är bilderna från kameran jag tömde igår.

Galten hade varit roligt att få fälla. Den ser stadig ut.

I övrigt så finns det en del bra matgrisar.

Kultingarna följs av suggan och en gylta.

post-1317-0-34136200-1411634796_thumb.jp

post-1317-0-21532200-1411634814_thumb.jp

post-1317-0-47157300-1411634833_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Här är bilderna från kameran jag tömde igår.

Galten hade varit roligt att få fälla. Den ser stadig ut.

I övrigt så finns det en del bra matgrisar.

Kultingarna följs av suggan och en gylta.

 

härligt! har noterat ett gäng nya föryngringar även jag så det är bara hoppas att vintern dröjer ett tag så majoriteten klarar sig.

 

gällande galten så låt han växa till sig, absolut max två år med den korta svansen och dåliga puckeln. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt vet jag inte med sena kultingar, blir tufft när hundjakterna börjar. Vi har två suggor med randiga födda i juli och det är inte bra. Övriga födda "rätt" tid väger runt 40-45 kg LV så det är betydligt bättre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är rätt många FB grupper nu som "konkurrerar" med forumet. Tror jag sett han där...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är rätt många FB grupper nu som "konkurrerar" med forumet. Tror jag sett han där...

 

Ja visst finns det det! Han var som rolig Linus. :smile:

Han har väl fullt upp med skolan också nu.

Jag tror han började 9:an i höstas så nu får han slita med att få bra betyg så att han kan söka vidare. :thumbsup:

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo jag har skickat till han men han har inte hört av sig och där va inget nummer så jag kunne ringa själv [emoji43]

Det är trist när markägare lägger ut annonser men inte svarar på intressenternas förfrågningar. Det är så enkelt att bara svara med en liten mening t.ex "tyvärr, marken har redan gått till någon annan, tack för visat intresse".

Jag och mamma är på jakt efter ytterligare en mark att ro om själva i närheten av Halmstad. Vi hittade en på blocket för vad vi tyckte lät som rimliga pengar att pröjsa på två (tror det var kring 25000kr). Vi ringde ett par gånger och talade in på telefonsvararen, men fick aldrig något svar.

Som sagt var så är det så lätt att skriva en rad i ett mail och kopiera för att sedan skicka ett svar till de intresserade som sitter hemma och hoppas.

Mvh

J

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...