Publicerat September 9, 201510 yr Tack, denna gången hjälpte det inte. Men det känns nästan bra med endast spänningen då han ofta åkt Räkmacka många pass, lite motgångar sporrar.Du söker medhåll från fel person. Vet inte hur en motgång känns
Publicerat September 10, 201510 yr Idag har jag sett 1 get med 2 kid o ett smaldjur på fm o på em. 1 räv och den var kärnfrisk så den fick jag inte skjuta. Jag hade den på 15-17 m från tornet. Det hade väl bara blivit huvudet o svansen kvar på den om jag hade skjutit den. Dagens kaliber var 416 rem mag till passet.
Publicerat September 10, 201510 yr Idag har jag sett 1 get med 2 kid o ett smaldjur på fm o på em. 1 räv och den var kärnfrisk så den fick jag inte skjuta. Jag hade den på 15-17 m från tornet. Det hade väl bara blivit huvudet o svansen kvar på den om jag hade skjutit den. Dagens kaliber var 416 rem mag till passet. [emoji23] Därför man inte kan jaga i Norrland. Går inte släppa en räv[emoji6] [emoji6] [emoji6] [emoji6]
Publicerat September 10, 201510 yr Detta är en populär post. Därför man inte kan jaga i Norrland. Går inte släppa en räv [emoji6] [emoji6] [emoji6] [emoji6] Vi får numera bara skjuta skabbrävar o jag framförde mitt missnöje med det beslutet till jaktledaren o sa det skulle vara lovligt med både friska rävar o mårdhundar.
Publicerat September 12, 201510 yr Tog en timme sen kom det enda som är fredat. Ko med 2 kalvar. Nära jag sköt den första kalven men såg den andra dyka upp i ögonvrån och hann hejda mig...
Publicerat September 13, 201510 yr Detta är en populär post. Blev en liten harpalt efter 40 min drev för Stella :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat September 20, 201510 yr Då var man på jaktårets första drevpass. Stötte älgpå vägen ut. Nu väntar jag på grisarna.
Publicerat September 20, 201510 yr Då var det dags för tredje passet i dag. Många gäster så man har lite tid på sig när man väl kommit ut. Fått ett trångt sjökantspass så får vi se om det är någon hemma denna gång. Mycket älg i första såten men efter det har det varit tomt. Dock är det otroligt mycket färskt bök så gris finns det. Så här ser det ut. Brukar mest komma älg här dock.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Då var det dags igen. Vid gården denna gång. Haft räv på passet men kom inte åt.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Detta är en populär post. Nu är vi igång! Trebent bock utan horn direkt. Nya tag nu.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Detta är en populär post. Blev en spelorre imorse. Satte mig 05:30 där jag vet att dom spelar. Runt 07:00 satte sig den här i en talltopp 250-300m bort. Smög mig in på 65-70m och tog stöd mot en liten tall - och det gick ju bra :-) Tog en fika efteråt och lyssnade på orrspelet i bakgrunden, fan vad härligt det låter när dom huttrar! :-) Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Grattis! Det är alltid kul att kunna smyga in på dom på det där sättet. Tyvärr så har orren minskat i antal o så även tjädern i norr. Det är längesedan jag såg en stor flock orrar här uppe. Någon enstaka har man sett under älgjakten o så även på baksidan där vi bor ibland men inte mycket mer.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Ja det var riktigt spännande. Gick på stottjur'n (udda 28) som går här under ansmygningen också :-) Den här flocken är på runt 15 fåglar kanske. Skickat från min D6503 via Tapatalk
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Ja det var riktigt spännande. Gick på stottjur'n (udda 28) som går här under ansmygningen också :-) Den här flocken är på runt 15 fåglar kanske. Skickat från min D6503 via Tapatalk Det kan jag tro när man får se skogens konung också och så stor. Det är ju en fin flock. Den största flocken orrar som jag har sett här uppe var på iaf 50+ fåglar i ett bräde under en sen älgjakt. Dom satt runt omkring mig o passgrannen på ett hygge. Det var ca 300 m mellan mig o grannen o vi fick inte skjuta något annat fast man hade dom på perfekt avstånd.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Detta är en populär post. Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [emoji106]
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [emoji106] De är verkligen vackra djur! Hur är köttet från de vuxna djuren? Det närmaste jag ätit måste vara jämtget.
Publicerat Oktober 3, 201510 yr De är verkligen vackra djur! Hur är köttet från de vuxna djuren? Det närmaste jag ätit måste vara jämtget.Ja det är de verkligen, särskilt dom stora baggarna med den vita "sadeln". Jag vet faktiskt inte har inte provat, men dom sa att det var jättegott och inte alls som lamm. En annan säger att det är ett mellanting mellan rådjur och älg, det svåra är väl att hitta ett bra recept Jämtget, ser den ut som mufflon?
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Sitter ute för andre kvällen irad med svågern och inom en timme så har han skjutit gris båda kvällarna Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat Oktober 3, 201510 yr Ja det är de verkligen, särskilt dom stora baggarna med den vita "sadeln". Jag vet faktiskt inte har inte provat, men dom sa att det var jättegott och inte alls som lamm. En annan säger att det är ett mellanting mellan rådjur och älg, det svåra är väl att hitta ett bra recept Jämtget, ser den ut som mufflon? Smakade på det för ett tag sen, jag skulle säga blandning mellan rådjur och lamm.