Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aktuell rapport från skogen.

Featured Replies

Publicerat

Tack, denna gången hjälpte det inte. Men det känns nästan bra med endast spänningen då han ofta åkt Räkmacka många pass, lite motgångar sporrar.

Du söker medhåll från fel person. Vet inte hur en motgång känns
  • Svar 853
  • Visningar 127k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu korv.

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [

• Dagens fågeljakt slutade med den första riktiga lockräven på 15m Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Idag har jag sett 1 get med 2 kid o ett smaldjur på fm o på em. 1 räv och den var kärnfrisk så den fick jag inte skjuta.

Jag hade den på 15-17 m från tornet. Det hade väl bara blivit huvudet o svansen kvar på den om jag hade skjutit den.

Dagens kaliber var 416 rem mag till passet. :whistling:  :laugh:

Publicerat

Idag har jag sett 1 get med 2 kid o ett smaldjur på fm o på em. 1 räv och den var kärnfrisk så den fick jag inte skjuta.

Jag hade den på 15-17 m från tornet. Det hade väl bara blivit huvudet o svansen kvar på den om jag hade skjutit den.

Dagens kaliber var 416 rem mag till passet. :whistling: [emoji23]

Därför man inte kan jaga i Norrland. Går inte släppa en räv

[emoji6] [emoji6] [emoji6] [emoji6]

Publicerat

Tog en timme sen kom det enda som är fredat. Ko med 2 kalvar. Nära jag sköt den första kalven men såg den andra dyka upp i ögonvrån och hann hejda mig...

Publicerat

Då var man på jaktårets första drevpass. Stötte älgpå vägen ut. Nu väntar jag på grisarna.

d325c0c84519e047fc43233cc4d9627d.jpg

Publicerat

Dagens andra pass. 87b3568dcdaa6fa3b5078d33a1bf7eed.jpg

Och åt andra hållet.

0c31c4518992dbb6c819d2bc36c77928.jpg

Publicerat

Dagens andra pass. 87b3568dcdaa6fa3b5078d33a1bf7eed.jpg

Och åt andra hållet.

0c31c4518992dbb6c819d2bc36c77928.jpg

Immeln? Hur går det?
Publicerat

Synops på fem älgar men grisarna ligger nog i reservatet.

Publicerat

Då var det dags för tredje passet i dag. Många gäster så man har lite tid på sig när man väl kommit ut. Fått ett trångt sjökantspass så får vi se om det är någon hemma denna gång.

Mycket älg i första såten men efter det har det varit tomt. Dock är det otroligt mycket färskt bök så gris finns det.

Så här ser det ut.

8eb17e2c59db50e41000302276d51da9.jpg

Brukar mest komma älg här dock.

• 2 weeks later...
Publicerat

Då var det dags igen. 7f82330c23113d2364bdaeb3265621d2.jpg

Vid gården denna gång. Haft räv på passet men kom inte åt.

Publicerat

Grattis! Det är alltid kul att kunna smyga in på dom på det där sättet. :smile:

Tyvärr så har orren minskat i antal o så även tjädern i norr. :sad:

Det är längesedan jag såg en stor flock orrar här uppe. :sad:

Någon enstaka har man sett under älgjakten o så även på baksidan där vi bor ibland men inte mycket mer.

Publicerat

Ja det var riktigt spännande. Gick på stottjur'n (udda 28) som går här under ansmygningen också :-)

Den här flocken är på runt 15 fåglar kanske.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Publicerat

Ja det var riktigt spännande. Gick på stottjur'n (udda 28) som går här under ansmygningen också :-)

Den här flocken är på runt 15 fåglar kanske.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Det kan jag tro när man får se skogens konung också och så stor. :thumbsup:  :biggrin:

Det är ju en fin flock.  :thumbsup: Den största flocken orrar som jag har sett här uppe var på iaf 50+ fåglar i ett bräde under en sen älgjakt. :biggrin:

Dom satt runt omkring mig o passgrannen på ett hygge.

Det var ca 300 m mellan mig o grannen o vi fick inte skjuta något annat fast man hade dom på perfekt avstånd. :sad:

Publicerat

Grattis! :smile:

Publicerat

Rådjur rådjur rådjur. Var är grisarna?

S.

Publicerat

Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [emoji106]

De är verkligen vackra djur! Hur är köttet från de vuxna djuren? Det närmaste jag ätit måste vara jämtget.

Publicerat

De är verkligen vackra djur! Hur är köttet från de vuxna djuren? Det närmaste jag ätit måste vara jämtget.

Ja det är de verkligen, särskilt dom stora baggarna med den vita "sadeln". Jag vet faktiskt inte har inte provat, men dom sa att det var jättegott och inte alls som lamm. En annan säger att det är ett mellanting mellan rådjur och älg, det svåra är väl att hitta ett bra recept :) Jämtget, ser den ut som mufflon?
Publicerat

Sitter ute för andre kvällen irad med svågern och inom en timme så har han skjutit gris båda kvällarna

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Publicerat

Ja det är de verkligen, särskilt dom stora baggarna med den vita "sadeln". Jag vet faktiskt inte har inte provat, men dom sa att det var jättegott och inte alls som lamm. En annan säger att det är ett mellanting mellan rådjur och älg, det svåra är väl att hitta ett bra recept :) Jämtget, ser den ut som mufflon?

Smakade på det för ett tag sen, jag skulle säga blandning mellan rådjur och lamm.