Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aktuell rapport från skogen.

Featured Replies

Publicerat

3 grupper med gris på 6 timmar, samtliga fick vind, kul när vinden kastar såfort grisarna hittar fram, nu är det hemförd, kl ringer 0700

• Svar 853
  • Visningar 125,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu korv.

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [

• Dagens fågeljakt slutade med den första riktiga lockräven på 15m Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Då vare bare grisen kvar då ;-)

Publicerat

Returmatch ikväll, hört lite nöffande redan ;)

Publicerat

Returmatch ikväll, hört lite nöffande redan ;)

Nöffande är svinkul att höra :thumbsup:

Publicerat

Jag har mött min vita val bland grisar, 2 nätter i rad så kommer den, betydligt senare än de andra, den smyger fram, båda gångerna snett bakom skjutstolen, går i en cirkel runt åtel och stol, får vind och frustar så stegen skakar, sen smyger den ljudlöst iväg.. Såg en siluett i onsdes natt, det är en bastant sak..

Publicerat

Jag har mött min vita val bland grisar, 2 nätter i rad så kommer den, betydligt senare än de andra, den smyger fram, båda gångerna snett bakom skjutstolen, går i en cirkel runt åtel och stol, får vind och frustar så stegen

skakar, sen smyger den ljudlöst iväg.. Såg en siluett i onsdes natt, det är en bastant sak..

Dom brukar inte va lätta att klämma på åteln :P

Publicerat

Vet inte hur jag ska lyckas, men för eller senare ska den falla, får dra på indianskruden och smyga mig på den!

Publicerat

Vet inte hur jag ska lyckas, men för eller senare ska den falla, får dra på indianskruden och smyga mig på den!

Rulla dig i tjära :biggrin:

Skämt å sido, vind är ett gissel och jag har många gånger förringat dess betydelse. Då man kliver ur bilen så tänker man -äsch, så farligt fel är nog inte denna vindriktningen. Slutar alltid på sånär samma sätt. Man fryser skinkorna av sig i några timmar och åker hem tomhänt till en i bästa fall sovande fru/sambo/flickvän/ och inser att man missat flera möjligheter till horisontal-hambo och att de fönstret säkeligen är helstängt för att man är kall om utstickande delar...

Fast det är klart. Hoppet sägs vara det sista som överger människan, och det är aldrig för sent att ge upp :happy:

//M

Publicerat

En sak är säker att ge upp det gör jag aldrig, dock så har jaktmöjligheterna gått över alla förväntningar, så frågan är bara om jag ska ha tid till den åteln som ligger 40min hemifrån när jag kommer få tillgång till 2st 5min från det framtida hemmet.. Men men, det löser sig sa han som sket i vasken, hagelbössan måste värmas upp med för det blir mycket fågel i år!

Publicerat

En sak är säker att ge upp det gör jag aldrig, dock så har jaktmöjligheterna gått över alla förväntningar, så frågan är bara om jag ska ha tid till den åteln som ligger 40min hemifrån när jag kommer få tillgång till 2st 5min från det framtida hemmet.. Men men, det löser sig sa han som sket i vasken, hagelbössan måste värmas upp med för det blir mycket fågel i år!

Tror du lär orka att vaka mer på åteln 40min bort från huset än den som lär ligga 5min från framtida huset. Är annars lätt kanske att bara gå hem efter nån timma :biggrin: trägen vinner :thumbsup:

Publicerat

Sitter å passar på en bönsådd som haft grisbesök 5kvällar i rad, sist var de 16st.

Men så här sen har de aldrig varit...nåväl en get att studera i vartfall.

Publicerat

8 på besök men de skicka fram lilljunior för att sedan dra, en bock hade däremot varit död om så fick.

Publicerat

;-)

Publicerat

Jag jobbar natt mellan 18-06 så att sitta uppe hela nätterna oavsett avstånd är aldrig några problem ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu är man hemma ifrån Kreta, sambons påhitt, och nu sitter man i skogen, bjässen får vila dock, annan åtel idag då jag fortf smider på min plan för att dräpa besten..

• 4 weeks later...
Publicerat

Sitter och tittar på tre grävlingar som äter upp majsen :( . Hade besök 21.15 av kultingar och tre suggor? . Där kultingarna käka lite majs sedan gick dom efter någon minut. Hoppas der kommer ut och är fler så man får studera de närmare och se om det är något skjutbart

Publicerat

Själv sitter jag i bilen och tittar på två galtar som står 30 meter bort och äter av fodret jag la ut för 10 minuter sen. En på ca 80 kg och den andra en bit över 100.

Publicerat

Och där var jag va 30 cm från att sätta en 130+ gris i höger fram inne på jaktmarken. Det hade blivit jävligt pinsamt ...

Publicerat

Grisigt om inte annat ;)

Publicerat

Ingenting har hänt på ett par timmar men en ensam grävlig kom precis och smaskar majs. Kallt har det blivit med bastu när jag satte mig vid 19:00 men nu kan det inte vara mer än 10-12 grader

• 3 weeks later...
Publicerat

Live från det årliga rävpasset med Joacim mellan Torup och Drängsered :wub:

post-296-0-57272700-1375376185_thumb.jpg

Publicerat

Jag har suttit sedan 18:00 skjutit två bom och två fällda nötskrikor

post-10839-0-91991100-1375379868_thumb.j

post-10839-0-65279600-1375379975_thumb.j

Publicerat

Live från det årliga rävpasset med Joacim mellan Torup och Drängsered :wub:

image.jpg

Du verkar att ha det bra där borta, tvärs över mossen. Går ingen nöd på dig inte :wink:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

• 1 month later...
Publicerat

Gud va lite Bilar det är i en påse !

Publicerat

Gör ett försök att smyga pä en bock. 300 meter