Publicerat Januari 3, 201412 yr Med edda? Hämtat bosse nu efter långskjuts på något. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 3, 201412 yr Med edda? Hämtat bosse nu efter långskjuts på något. Sent from my iPhone using Tapatalk Näe fick inte gå m hund utan blev passkytt idag:(
Publicerat Januari 4, 201412 yr Ena hund har ståndskall på fel djur.. Den andra ståndskall precis utanför gränsen.
Publicerat Januari 4, 201412 yr Jag och Harry står i regnet och väntar på att något spännande ska hända. Vi Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 5, 201412 yr Ett 35 min drev på okänt vilt för pelle. Nu väntar jag på att få släppa finnarna i markens enda vettiga grissåt. /Urban
Publicerat Januari 14, 201412 yr måste varit en bom. Hehe ingen risk. Har fått testa mina nya kulor idag också
Publicerat Januari 18, 201412 yr Nu är han lös i färska rävspår, ännu så länge tyst. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 18, 201412 yr Inget skjutet, han fick tappt på vad jag är ganska säker räv, ev gick den i gryt på grannens och under tiden han letade sprang han rakt på rådjur så blev ett ill vrål och sen kom han med dom första till mig och fick inte stopp på honom :@ sen gick de till far som inte heller fick stopp på honom. Kopplade 20-30min senare på grannmarken när han tystnat gick på löpan där han drev över och fyade rejält. Sen drog far ett spår med en frrusen räv för han skulle få blodad tand och de fick han med, bet rejält i räven. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Januari 18, 201412 yr FY FAN! Jävla isar Precis räddat livet på laikan, det var fan inte varmt i vattnet. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Januari 18, 201412 yr FY FAN! Jävla isar Precis räddat livet på laikan, det var fan inte varmt i vattnet. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Bra gjort! Nej, det är verkligen inte varmt i vattnet den här årstiden.
Publicerat Januari 18, 201412 yr FY FAN! Jävla isarPrecis räddat livet på laikan, det var fan inte varmt i vattnet.Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Satans tur du fick fatt i jycken :-) Sent from my Storno 940 using Nmt 450
Publicerat Januari 18, 201412 yr Jaha! Då var man hemma torr o varm igen.Lakan och en större gris hamna i vattnet i ett sund mellan två sjöar, de hamnade långt ner i den öppna rännan med is intill land.Grisen tog sig upp men lakan tog utsig fullständigt i sin kamp att komma upp så hon blev hängande på iskanten 4m från land fast på fel sida. Blev lite bråttom så jag fick simma över sundet 10m och springa 100m nedströms och dra upp lakan, tror inte hon klarat många minuter till. Sen var det bara att simma tillbaka med och ta sig ut till bilen. Hon låg i vattnet i 10-15 min. Har någon film snutt med men den kommer i dagboken.
Publicerat Januari 19, 201412 yr Onöjd kille... Jaktmark ca 90ha. Följde med som hundgubbe, men det gjorde visst 2st till.. En waschtel och en springel spanier. Detta resulterade i att jag blev vrång så nu sitter jag som passkytt. Waschteln är okey men springel spanien jagar ca 3ggr/år. Så nu sitter min beagle i bilen idag och jag på pass och fryser. Rå, räv och hare jagas.
Publicerat Januari 19, 201412 yr 2 rådjur och en hare idag. Första viltet för unghunden Harry som stötte ett rådjur som sköts hos en passgubbe. Lyckan hos mig och Harry är total! Denna dag kommer jag att minnas! Skickat från telefonen.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Detta är en populär post. En lillebror fick skjutit en stor hanräv när vi släppte tax efter rådjur hemmavid, mycket bättre än ett rådjur!