Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aktuell rapport från skogen.

Featured Replies

Publicerat

Kallt!!! :P

• Svar 853
  • Visningar 125,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu korv.

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Alla runtomkring jagar rådjur idag så jag och bröderna + en kompis drog iväg till ett stort hägn istället. Lyckades att skjuta mitt första mufflonfår på morgonen, en liten bagge. Granna djur är det! [

• Dagens fågeljakt slutade med den första riktiga lockräven på 15m Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Suttit på ett trångt pass i 3 timmar och inte sett ett skit. Nu sitter jag på ett lite bättre pass men inget sett än.

Tror du att det är bättre att sitta på en norrlänsk myr el. ett stort hygge med lite vind som sveper in och inte se ett skit mer än någon fågel som flaxar förbi? :tongue:  :thumbsup:

Publicerat

Tror du att det är bättre att sitta på en norrlänsk myr el. ett stort hygge med lite vind som sveper in och inte se ett skit mer än någon fågel som flaxar förbi? :tongue::thumbsup:

På något annat pass där man inte behöver överväga om det skulle vara lättare att använda spjut istället för bössan och använda händerna för att känna efter hur många taggar tjuren har istället för att försöka se dem hade varit bättre! :tongue: Vi har grymt mycket älg här på ön och det är väldigt stor chans att "fel" djur kommer och då måste man hinna räkna taggarna, en ny ung jägare i laget sköt fel tjur på ett sånt pass igår så det blir ingen vuxen älg på tilldelningen nästa år. Men det var svårt att se på den och det är ingen som är bitter för det, den var rätt stor i kroppen så det blir lite kött iaf :thumbsup:

Roligare att få ett lite mer öppet pass istället :smile:

Publicerat

Visst är det roligare med ett öppet pass.

Jag satt i ett trångt skogspass en gång en kviga kom i bra trav och stannade till 5 sek i en öppning mellan 2 tallar o jag hinner få iväg ett skott o fäller henne.

Det går bara man är beredd o hittat ev. skottöppning men jag hade aldrig skjutit ifall hon travade vidare.

Publicerat

Sitter inklämd i en gran och väntar på grågässen.

Publicerat

Sitter inklämd i en gran och väntar på grågässen.

Dom har ändrat flygsträcka i år så glöm det. :thumbsup:

Dom kommer längre väster ut o flyger förbi dig utom räckhåll. :thumbsup:  :wink:  :tongue: 

Publicerat

Dom har ändrat flygsträcka i år så glöm det. :thumbsup:

Dom kommer längre väster ut o flyger förbi dig utom räckhåll. :thumbsup:  :wink:  :tongue: 

Säger som Brasse: felfelfel

Publicerat

Säger som Brasse: felfelfel

Haha!

Det såg bra ut i dagboken. :thumbsup:  :smile:

Publicerat
  • Författare

Gick på ko o kalv på vägen till rådjurspasset. Lät dom gå o hopppas på att kunna ta kalven med Dingo vid senare tillfälle :) Nu vart det upptag för basseten :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Väntar på att släppa, 4 grisar har redan gått ut.

Publicerat

"kviga" å tvenne svin ligger, medhjälp till mord på älgen.

Nu stå på pass.

Publicerat
  • Författare

Tänk vad mycket folk det finns som tror att alla djur är döva. Bildörrar stängs med sån kraft att det hörs flera km o på väg ut till passen pratas det för fullt! Har blivit en kalv så här långt idag. Hittills bara drevjakt. Får nästan hoppas på en skamning så Dingo får jobba lite på eftermiddagen. Fan jag är pissnödig med o man vill ju inte pissa på passet!

Publicerat

Tomt i första såten, nu sitter jag mitt i såten nya grisbök o har setts älg hör i veckan ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Tänk vad mycket folk det finns som tror att alla djur är döva. Bildörrar stängs med sån kraft att det hörs flera km o på väg ut till passen pratas det för fullt! Har blivit en kalv så här långt idag. Hittills bara drevjakt. Får nästan hoppas på en skamning så Dingo får jobba lite på eftermiddagen. Fan jag är pissnödig med o man vill ju inte pissa på passet!

Jaha, så du har sådana hos dig också som tror att djuren är döva. :sad: Tyvärr så har vi sådana hos också. :sad:

Publicerat
  • Författare

Jaha, så du har sådana hos dig också som tror att djuren är döva. :sad: Tyvärr så har vi sådana hos också. :sad:

De är dessvärre allt annat än ovanliga. Vad vet jag kanske har dom delat ut öronproppar till alla djuren så de inte ska få hörselskador efter alla bomskott ;)

Publicerat

Fick skjuta första viltet med min gamla madame (drillingen), en skata. :)

Publicerat
  • Författare

Precis släppt en renskjuten praktkossa. Kalven strök med på grannpasset av gubben jag köpt Taylorn av. Det small högt jävlar så det kanske var Taylorn som fick tala sitt tydliga språk.

Publicerat

Dött....

Publicerat

De är dessvärre allt annat än ovanliga. Vad vet jag kanske har dom delat ut öronproppar till alla djuren så de inte ska få hörselskador efter alla bomskott ;)

Instämmer! Ja, dom har väl gjort något sådant o dom är kanske formgjutna också att viltet inte hör hunden vid skall.

Publicerat

Ägnar mig åt "jaktlig mångfald" idag. Drevern släpps alldeles strax och teet är upphällt i tornet. Har absolut inga förväntningar på dagen men har varit kul att höra lite buktningar

Publicerat

Upptag

Publicerat

Upptag

Och där passerade drevet mig. Ensamt hondjur som vi inte skjuter så det var bara släppa

Publicerat

Och där passerade drevet mig. Ensamt hondjur som vi inte skjuter så det var bara släppa

Har drevern kommit tillbax än ?

Publicerat

Har drevern kommit tillbax än ?

Visst har den det! Det sköts dock inget för den idag. Blev tre stänkvildsvin dock. Så går det när man jagar rådjur i skåne .. ;)

Publicerat

Visst har den det! Det sköts dock inget för den idag. Blev tre stänkvildsvin dock. Så går det när man jagar rådjur i skåne .. ;)

"Något ljummen stod det i protokollet".

Stänkdjur vad är det !? :ph34r: