Publicerat Oktober 20, 201312 yr Suttit på ett trångt pass i 3 timmar och inte sett ett skit. Nu sitter jag på ett lite bättre pass men inget sett än. Tror du att det är bättre att sitta på en norrlänsk myr el. ett stort hygge med lite vind som sveper in och inte se ett skit mer än någon fågel som flaxar förbi?
Publicerat Oktober 20, 201312 yr Tror du att det är bättre att sitta på en norrlänsk myr el. ett stort hygge med lite vind som sveper in och inte se ett skit mer än någon fågel som flaxar förbi? På något annat pass där man inte behöver överväga om det skulle vara lättare att använda spjut istället för bössan och använda händerna för att känna efter hur många taggar tjuren har istället för att försöka se dem hade varit bättre! Vi har grymt mycket älg här på ön och det är väldigt stor chans att "fel" djur kommer och då måste man hinna räkna taggarna, en ny ung jägare i laget sköt fel tjur på ett sånt pass igår så det blir ingen vuxen älg på tilldelningen nästa år. Men det var svårt att se på den och det är ingen som är bitter för det, den var rätt stor i kroppen så det blir lite kött iaf Roligare att få ett lite mer öppet pass istället
Publicerat Oktober 20, 201312 yr Visst är det roligare med ett öppet pass. Jag satt i ett trångt skogspass en gång en kviga kom i bra trav och stannade till 5 sek i en öppning mellan 2 tallar o jag hinner få iväg ett skott o fäller henne. Det går bara man är beredd o hittat ev. skottöppning men jag hade aldrig skjutit ifall hon travade vidare.
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Sitter inklämd i en gran och väntar på grågässen. Dom har ändrat flygsträcka i år så glöm det. Dom kommer längre väster ut o flyger förbi dig utom räckhåll.
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Dom har ändrat flygsträcka i år så glöm det. Dom kommer längre väster ut o flyger förbi dig utom räckhåll. Säger som Brasse: felfelfel
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Författare Gick på ko o kalv på vägen till rådjurspasset. Lät dom gå o hopppas på att kunna ta kalven med Dingo vid senare tillfälle Nu vart det upptag för basseten
Publicerat November 12, 201312 yr "kviga" å tvenne svin ligger, medhjälp till mord på älgen. Nu stå på pass.
Publicerat November 16, 201312 yr Författare Tänk vad mycket folk det finns som tror att alla djur är döva. Bildörrar stängs med sån kraft att det hörs flera km o på väg ut till passen pratas det för fullt! Har blivit en kalv så här långt idag. Hittills bara drevjakt. Får nästan hoppas på en skamning så Dingo får jobba lite på eftermiddagen. Fan jag är pissnödig med o man vill ju inte pissa på passet!
Publicerat November 16, 201312 yr Tomt i första såten, nu sitter jag mitt i såten nya grisbök o har setts älg hör i veckan Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat November 16, 201312 yr Tänk vad mycket folk det finns som tror att alla djur är döva. Bildörrar stängs med sån kraft att det hörs flera km o på väg ut till passen pratas det för fullt! Har blivit en kalv så här långt idag. Hittills bara drevjakt. Får nästan hoppas på en skamning så Dingo får jobba lite på eftermiddagen. Fan jag är pissnödig med o man vill ju inte pissa på passet! Jaha, så du har sådana hos dig också som tror att djuren är döva. Tyvärr så har vi sådana hos också.
Publicerat November 16, 201312 yr Författare Jaha, så du har sådana hos dig också som tror att djuren är döva. Tyvärr så har vi sådana hos också. De är dessvärre allt annat än ovanliga. Vad vet jag kanske har dom delat ut öronproppar till alla djuren så de inte ska få hörselskador efter alla bomskott
Publicerat November 16, 201312 yr Fick skjuta första viltet med min gamla madame (drillingen), en skata.
Publicerat November 16, 201312 yr Författare Precis släppt en renskjuten praktkossa. Kalven strök med på grannpasset av gubben jag köpt Taylorn av. Det small högt jävlar så det kanske var Taylorn som fick tala sitt tydliga språk.
Publicerat November 16, 201312 yr De är dessvärre allt annat än ovanliga. Vad vet jag kanske har dom delat ut öronproppar till alla djuren så de inte ska få hörselskador efter alla bomskott Instämmer! Ja, dom har väl gjort något sådant o dom är kanske formgjutna också att viltet inte hör hunden vid skall.
Publicerat November 17, 201312 yr Ägnar mig åt "jaktlig mångfald" idag. Drevern släpps alldeles strax och teet är upphällt i tornet. Har absolut inga förväntningar på dagen men har varit kul att höra lite buktningar
Publicerat November 17, 201312 yr Upptag Och där passerade drevet mig. Ensamt hondjur som vi inte skjuter så det var bara släppa
Publicerat November 17, 201312 yr Och där passerade drevet mig. Ensamt hondjur som vi inte skjuter så det var bara släppa Har drevern kommit tillbax än ?
Publicerat November 17, 201312 yr Har drevern kommit tillbax än ? Visst har den det! Det sköts dock inget för den idag. Blev tre stänkvildsvin dock. Så går det när man jagar rådjur i skåne ..
Publicerat November 17, 201312 yr Visst har den det! Det sköts dock inget för den idag. Blev tre stänkvildsvin dock. Så går det när man jagar rådjur i skåne .. "Något ljummen stod det i protokollet". Stänkdjur vad är det !?