Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mård & mink fångst 2012-13

Featured Replies

Publicerat

Tackar! :D

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

• Svar 258
  • Visningar 37,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kul med fångst iaf, var ute och kollade fällor i lördags och i tisdags och det bidrog till 2 fångade mårdar =).

• Var idag till två av mina fällor och i första fällan så ser jag hur de hänger ut en svans och ett arsle blir nästan så förvånad att jag måste kolla två gånger hehe Men nog var de en mård nog och den

• Tommy Lundh
    Tommy Lundh

Så där!

Posted Images

Publicerat

Helt klart nåt speciellt när man ser svansen hänga där....grattis Ante!

Publicerat

Jo de är en riktigt härlig känsla! Tackar:D

Publicerat
Tackar! :D

blir det pälsmössa nu? ;)

-Carl på sin galaxy

Publicerat

Hehe de får vi se om. En av pappas kompis ska hjälpa mig flå mården sen får vi se va som blir av han;)

Publicerat
Hehe de får vi se om. En av pappas kompis ska hjälpa mig flå mården sen får vi se va som blir av han;)

vänder du den ut och in så blir den en praktiskt snoppvärmare;) sägs vara mkt uppskattat... :)

-Carl på sin galaxy

Publicerat

Hahaha ja de var ju ett riktigt bra tips;)

Publicerat

Snart dax att kolla fällorna igen och hoppas på fångst!! Har lite nytt på G som ska testas och om det funkar eller förbättrar så kommer det skrivas här vad händer hos alla andra fångstmän här då bara väntan nu eller :)

Publicerat

Jag ska kolla mina andra fällor imorgon tror jag :) Och gillra upp den jag fick mården i :D

Publicerat
  • Författare

Jag har varit skamligt dålig med fällor denna säsong hade med ett gäng på första toppjakten för sätta ut och optimist som man är räknade jag kallt med att skjuta betet under dagen sitter 4st fällor utan beta där nu :wallbash:

Satte ut en fälla här hemma vid ett skravel där det bor en mård som inte går att få ut med finnen idag satt den i fällan så ynkliga nollan spräckt åtminstone :thumbsup:

post-857-0-45342900-1358027775_thumb.jpg

Härligt, grattis! vilken fälltyp använder du?

Publicerat

Kollat fällor under helgen och Mården hade varit fram till 2 fällor och den ena hade den kollat in i men inte gått in i. Känns som den här blir svår att fånga men helt plötsligt sitter den kanske där. En annan mård hade passerat men 100 meter från närmsta fällan på ett annat ställe. Nu har jag preparerat med surblod så nästa gång kanske... :)

Publicerat
  • Författare

Hej, någon som vet på förhand att han/hon inte kommer ta rätt på skinnen från fångster kan gärna höra av sig..........! Är i behov av skinn och fångar inte tillräckligt mycket själv.

Mvh!

Publicerat

Vars bor du? :) om jag nu fångar nån ;)

Publicerat

En mård i stockfälla hittills denna säsong. Vi har 4 stockfällor och alla har tagit minst en mård genom åren.

Sen blev det en mink i lördags av en slump.

Vi skulle jaga räv och hade mycket rävspår men hunden råkade springa på en svenskhare och i väntan på att vi kunde koppla hunden så fortsatte vi spåra efter räv. Vid en bäck som gick utmed vägen jag spårade fick jag se färska minkspår vid strandkanten men tänkte väl snarare att det är ju inte en chans att man får syn på den. 100m senare så möter jag en annan jägare som spårade av vägen från andra hållet och vi ställer oss och pratar och då kommer minken utmed bäcken. Jag har alltså gått om minken på dessa 100m... pang så blev det en mink av en slump.

Någon räv blev det inte men vi hittade ett nytt gryt och hade även kontakt med ett lodjur, såg ett par älgar samt spår av rådjur och vildsvin.

Publicerat

Fick dom här bilderna imorse det är en utfodringsplats för rå och hare.. Men dom har lodjuren tagit eller jagat bort :sad: . Det har bara varit brö i häcken sista veckan

men tydligen är mårdar gla i bröd dom med, han har varit dit flera gånger så nu åker det upp en fälla

post-5858-0-78233300-1358321976_thumb.jp

post-5858-0-60898500-1358322008_thumb.jp

Publicerat

Har kollat alla fällor förutom en som är lite längre bort som jag ska kolla imorgon :) Dom var tomma jällafall :(

Publicerat

Tog min allra första mård idag, efter två säsonger med fällorna ute. Ska jag vara ärlig har jag tagit den någon gång senaste månaden, har haft lite svårt att komma ut och vittja. Grymt kul! Och lilla dottern var med i babybjörn, precis som när fällorna sattes ut när hon var fyra månader gammal.

Publicerat
  • Författare

Tog min allra första mård idag, efter två säsonger med fällorna ute. Ska jag vara ärlig har jag tagit den någon gång senaste månaden, har haft lite svårt att komma ut och vittja. Grymt kul! Och lilla dottern var med i babybjörn, precis som när fällorna sattes ut när hon var fyra månader gammal.

grattis! Du har ingen bild på den?

Publicerat
  • Författare

Kollade mina fällor idag, dock inte alla men det var tomt. Vid så gott som alla fällor hade det varit räv framme och kollat..

Publicerat

Grattis :thumbsup:

Publicerat

Kollade också en del fällor igår och en mård hade besökt 4 av 5 fällor men bara varit under fällorna och det var grymt mycket spår under den sträckan. Surblod på stockarna som leder upp och hoppas den hittar in där den ska vid nästa besök :)

Publicerat

Det har gått hyggligt i vinter nio mårdar hittils, tyvärr har räven tagit tre för mej :( bara skallen kvar men dom är ju borta iallafall :) tänkte lägga upp en bild men klarade inte av det tyvärr.

Publicerat

Vackert ! synd på de rävtagna.