Publicerat Februari 15, 201313 yr Blir till att kolla fällorna i morgon och hoppas på det har hänt nått, hade ju spår runt 2 av fällorna i helgen så det kan ju tänkas att dom har gått in, och när jag för nu 3 veckor sedan satte upp några av fällorna så var det nya spår på den platsen så jag hoppas den har kommit åter nu. Ska även sätta upp 2 nya fällor, en jag byggt och en jag vunnit i en rovdjurstävling inom våran jaktvårdskrets, så vi får se hur det går framöver Fortsatt god fångs framöver MVH
Publicerat Februari 15, 201313 yr Tittade till 4+5 fällor idag men det var lugnt på stället bara lite rävspår. Hittade däremot mårdspår på ett annat ställe och eftersom jag tagit mården redan där de 4 fällorna fanns och jag inte sett några fler spår där så blev det helt enkelt att flytta dessa och det blev så bra med placeringen av dessa fällor att man redan räknar mården som tagen Längtar med spänning till nästa tillsyn om 14 dar
Publicerat Februari 17, 201313 yr Idag var jag och en kompis och satte ut 6st nya mårdfällor hitta 2 st växlar där dom hade sprungit en hel del under veckan . Jag visa en gubbe som bor i närheten vart dom sitter så kan han kan kolla till dom för nu börjar det bli stort område . Jag var även ut en vända igår å kolla 16st fällor men det var inget. Det börjar bli lite för mycket snö nu 120cm var det idag. Det var upp till låren med snö fast man går med snöskor Ser inget lovande ut för lo jakten
Publicerat Februari 17, 201313 yr Hehe! Där var det en viss skillnad i snödjupet mellan Mirva och Bamse. Vars har du skidorna Bamse???
Publicerat Februari 17, 201313 yr Idag var jag och en kompis och satte ut 6st nya mårdfällor hitta 2 st växlar där dom hade sprungit en hel del under veckan . Jag visa en gubbe som bor i närheten vart dom sitter så kan han kan kolla till dom för nu börjar det bli stort område . Jag var även ut en vända igår å kolla 16st fällor men det var inget. Det börjar bli lite för mycket snö nu 120cm var det idag. Det var upp till låren med snö fast man går med snöskor Ser inget lovande ut för lo jakten Det är ett hårt jobb att vara mårdjägare men när mården hänger ut ur fällan är allt hårt jobb bortglömt
Publicerat Februari 17, 201313 yr Idag var jag och en kompis och satte ut 6st nya mårdfällor hitta 2 st växlar där dom hade sprungit en hel del under veckan . Jag visa en gubbe som bor i närheten vart dom sitter så kan han kan kolla till dom för nu börjar det bli stort område . Jag var även ut en vända igår å kolla 16st fällor men det var inget. Det börjar bli lite för mycket snö nu 120cm var det idag. Det var upp till låren med snö fast man går med snöskor Ser inget lovande ut för lo jakten Större snöskor eller mindre BAMSE
Publicerat Februari 17, 201313 yr Större snöskor eller mindre BAMSE Hehe ja det är nog det som är problemet Hehe! Där var det en viss skillnad i snödjupet mellan Mirva och Bamse. Vars har du skidorna Bamse??? Nä du skidor där går gränsen ! Då är blir jag hemma eller så står jag på vägen
Publicerat Februari 17, 201313 yr Hehe ja det är nog det som är problemet Nä du skidor där går gränsen ! Då är blir jag hemma eller så står jag på vägen Det går ju givetvis bra med större snöskor också.
Publicerat Februari 21, 201313 yr Kollat 12 mårdfällor och 4 minkfällor men det var helt dött i skogen. Men nästa gång då....
Publicerat Februari 21, 201313 yr Detta är en populär post. Jag var och kolla 3 fällor ikväll som jag hade satt med ca 40m mellan rum vid en växel för 10dagar sedan och bingo det satt en där Och inte nog på det så ringde farbror som jag har några fällor efter hans väg det satt en där också Jag hade älgkött och strömming (inte sur) i fällorna och sen hade jag honung på och runt ingången
Publicerat Februari 21, 201313 yr Jag var och kolla 3 fällor ikväll som jag hade satt med ca 40m mellan rum vid en växel för 10dagar sedan och bingo det satt en där Och inte nog på det så ringde farbror som jag har några fällor efter hans väg det satt en där också Man får gratulera till fångsten, kul att det funkar för dig iaf här går det trögt men förhoppningarna finns ännu
Publicerat Februari 21, 201313 yr Grattis Bamse! Kul när fällorna börjar ge resultat på arbetet som man lägger ner.
Publicerat Februari 21, 201313 yr Man får gratulera till fångsten, kul att det funkar för dig iaf här går det trögt men förhoppningarna finns ännu Tack. Ja det är bara att bita ihop du har väl fångat mård i flera år det kanske är svårare sen. Här har man inte haft en fälla ute sen det blev höger trafik.. Grattis Bamse! Kul när fällorna börjar ge resultat på arbetet som man lägger ner. Tack jonsson. Ja det är kul när det vill gå bra ibland
Publicerat Februari 24, 201313 yr Var ute med min hemgjorda Trapper 90-låda igår vid en välanvänd mårdväxel. Kollade fällorna idag och för skojs skull även denna i hopp om fler spår, men det visade sig att det redan var fångst i fällan som suttit i mindre än ett dygn. Det var en fin hanne på 1,4 kg med en något udda tass, nämligen en med 6 tår och även ett bettfel visade sig detta djur ha. MVH
Publicerat Februari 24, 201313 yr Var ute med min hemgjorda Trapper 90-låda igår vid en välanvänd mårdväxel. Kollade fällorna idag och för skojs skull även denna i hopp om fler spår, men det visade sig att det redan var fångst i fällan som suttit i mindre än ett dygn. Det var en fin hanne på 1,4 kg med en något udda tass, nämligen en med 6 tår och även ett bettfel visade sig detta djur ha. MVH Stort Grattis ja det mesta kan hända i skogen det var en grann mård!!
Publicerat Februari 25, 201313 yr Författare Nån som vill sälja sina mårdar? Håller på att lära mig garva så jag köper gärna mård, bäver...pälsdjur!
Publicerat Februari 25, 201313 yr Stort Grattis ja det mesta kan hända i skogen det var en grann mård!! Grattis på dig! Tackar
Publicerat Mars 1, 201313 yr Nån som vill sälja sina mårdar? Håller på att lära mig garva så jag köper gärna mård, bäver...pälsdjur! var bor du? inför vårens jakter då
Publicerat Mars 2, 201313 yr Detta är en populär post. Var ut idag i snöstormen för att jaga lo men det fanns inga spår Men jag kolla några mårdfällor och bingo det satt en i Gävleborgsfälla laddad med strömming och lax En riktig baddare 2.4kg
Publicerat Mars 2, 201313 yr Var ut idag i snöstormen för att jaga lo men det fanns inga spår Men jag kolla några mårdfällor och bingo det satt en i Gävleborgsfälla laddad med strömming och lax En riktig baddare 2.4kg Grattis Big trapper Bamse! Du byter väl snart yrkesbana???
Publicerat Mars 2, 201313 yr Grattis Big trapper Bamse! Du byter väl snart yrkesbana??? Tack jonsson! Ja man kanske ska det när det inte går jaga med hundarna tack vare alla snö!