Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mård & mink fångst 2012-13

Featured Replies

Publicerat

Tack jonsson!

Ja man kanske ska det när det inte går jaga med hundarna tack vare alla snö!

Varsågod Bamse! :smile:

Ja, det är väl dags för du verka ha lite flyt mellan varven med dina fällor. :smile:

Det är väl som ett provår för dig nu och lär dig kanske något som du vill ändra på till nästa säsong. :thumbsup:

• Svar 258
  • Visningar 37,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kul med fångst iaf, var ute och kollade fällor i lördags och i tisdags och det bidrog till 2 fångade mårdar =).

• Var idag till två av mina fällor och i första fällan så ser jag hur de hänger ut en svans och ett arsle blir nästan så förvånad att jag måste kolla två gånger hehe Men nog var de en mård nog och den

• Tommy Lundh
    Tommy Lundh

Så där!

Posted Images

Publicerat

Varsågod Bamse! :smile:

Ja, det är väl dags för du verka ha lite flyt mellan varven med dina fällor. :smile:

Det är väl som ett provår för dig nu och lär dig kanske något som du vill ändra på till nästa säsong. :thumbsup:

Ja det har gått bra .Man har ju hört hur svårt det är att fångamård .. :yes:  Men det finns mycke mård här i vinter också så det är nog det som gör att det går bra. 200m från huset har jag fått 2st nu men det finns minst en kvar som inte går upp fällan :pinch:

Publicerat

Ja det har gått bra .Man har ju hört hur svårt det är att fångamård .. :yes:  Men det finns mycke mård här i vinter också så det är nog det som gör att det går bra. 200m från huset har jag fått 2st nu men det finns minst en kvar som inte går upp fällan :pinch:

Ja, det har ju gjort det! Det är ju kul när det går bra o man vill ju gärna fortsätta då också. :thumbsup:

Jaha, det är en sådan svårflörtad rackare. :sad:

Publicerat
  • Författare

Var ut idag i snöstormen för att jaga lo men det fanns inga spår :sad:

Men jag kolla några mårdfällor och bingo det satt en i Gävleborgsfälla laddad med strömming och lax :thumbsup:

En riktig baddare 2.4kg :tongue:

Grattis! 

Publicerat

Har nu på en veckas tid tage två ekorrar i fällorna men ja har okollat en fälla som är betad sen förra helgen med en ekorre :)

Mvh

Publicerat

Var ut idag i snöstormen för att jaga lo men det fanns inga spår :sad:

Men jag kolla några mårdfällor och bingo det satt en i Gävleborgsfälla laddad med strömming och lax :thumbsup:

En riktig baddare 2.4kg :tongue:

Stort Grattis till tungviktaren :)

Publicerat

Stort Grattis till tungviktaren :)

Menar han dig eller mården nu månne ?? :rolleyes:  Grattis till fångsten, här har vi nu slut på fällsäsongen och fått slagit igen fällorna.

Publicerat

Menar han dig eller mården nu månne ?? :rolleyes:  Grattis till fångsten, här har vi nu slut på fällsäsongen och fått slagit igen fällorna.

Som Bamse svävade på snön tidigare så menar jag givetvis mården :)

Publicerat

Ja lättviktare är jag inte  (190cm 120kg) :happy:  Men Tack oneshot trapper 11  strävis :smile:

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag tänkte låta några fällor sitta kvar i skogen i sommar(igen slagen) för jag har nån mård som är svår flörtad . Jag har dom på granar men granriset som jag har kamoflerat dom med lär ju torka.

Så jag har nu tagit grenar från en plastgran så att dom inte är så synlig :smile: . Kan det spela nån roll om det är plastgrenar tror ni ?

Nån mer som har plast? :biggrin:

Publicerat

Blev bara en mård i år, rätt stor va den iallfall!

Publicerat

Här snackar vi mård fångst riktigt snyggt fångat men att göra det barhänt är inte så smart :biggrin:

Publicerat

Undra om dom är släkt? :biggrin:

http://www.gefleiffotboll.se/spelare/olof-mard/

Här snackar vi mård fångst riktigt snyggt fångat men att göra det barhänt är inte så smart :biggrin:

Publicerat

Snyggt fångat men klart olämpligt barhänt. :thumbsup:

Publicerat

Jag tänkte låta några fällor sitta kvar i skogen i sommar(igen slagen) för jag har nån mård som är svår flörtad . Jag har dom på granar men granriset som jag har kamoflerat dom med lär ju torka.

Så jag har nu tagit grenar från en plastgran så att dom inte är så synlig :smile: . Kan det spela nån roll om det är plastgrenar tror ni ?

Nån mer som har plast? :biggrin:

Det gör annars ingenting om du låter granriset torka, det är ju bara att fixa nytt till nästa år, mårdarna bryr sig inte :thumbsup:

Publicerat

Ni bor på fel ställe grabbar, här gäller: Mård till den 31/3, Räv till den 15/4 :thumbsup:

Publicerat

Ni bor på fel ställe grabbar, här gäller: Mård till den 31/3, Räv till den 15/4 :thumbsup:

Håller med mirva! ;)

Publicerat

Samma här :tongue:  :yes:

Publicerat

Hur stora områden har ni förhållande vis till fällor?

Har två fällor som jag flyttar runt på 100ha

Publicerat

Klart coolaste djuret i skogen !

Publicerat

http://youtu.be/cNts0Uu91HM Abborre fungerar ju till mård :smile: 

Idag har jag sett gårdagens avsnitt på Yukon men och den ena killen där fångade ca. 100 mårdar på en månad och fick $US 150/skinn= ca. $ 15 000 på en månad och det är ju en bra inkomst Bamse. :ohmy:

Du får kanske flytta dit och börja din nya yrkesbana Bamse. :thumbsup:

Publicerat

Idag har jag sett gårdagens avsnitt på Yukon men och den ena killen där fångade ca. 100 mårdar på en månad och fick $US 150/skinn= ca. $ 15 000 på en månad och det är ju en bra inkomst Bamse. :ohmy:

Du får kanske flytta dit och börja din nya yrkesbana Bamse. :thumbsup:

Du har väl släkt där som jag kan få lite hjälp av :wink:  Det skulle vara häftig att vara där en månad :smile:  men flytta dit det vette fan.

Jag har fått 380´kr/st för dom mårdar jag fångat i vinter opälsade.   Det tycker jag var ett bra pris :thumbsup:

Publicerat

Du har väl släkt där som jag kan få lite hjälp av :wink:  Det skulle vara häftig att vara där en månad :smile:  men flytta dit det vette fan.

Jag har fått 380´kr/st för dom mårdar jag fångat i vinter opälsade.   Det tycker jag var ett bra pris :thumbsup:

Ja, det var i B. C. Kanada det och dom är utsprida lite här o där och en familj på New Foundland. :thumbsup: Ja visst skulle det vara det. :yes: Det beror väl lite på var man bosätter sig också.

Tänk vad fint dom har det i Tanana och kunna gå ut och skjuta sig en ren el. 2 när maten är slut i frysen el. annars så skjuter dom en björn om den kommer för nära matförrådet m fisk. :thumbsup:

Det låter som ett bra pris. Vars har du sålt dom då?