Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkuv!

Featured Replies

• Svar 932
  • Visningar 152,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
  • Författare

merkel.. tror det är lugnt, "skäggfrågan" känns inte avgörande. Bygg ögonbryn i stället!?

Mvh!

Publicerat

Då är uven klar! Hoppas kråkorna blir lika irriterade som jag på skiten!

Har fjädrar över allt!

post-5975-0-08723300-1361109263_thumb.jp

S.

Publicerat
  • Författare

Ser vettigt ut!

Något jag funderat på flera gånger är att byta ut de oranga ögonen mot ögon som går mer i röd färg.. vet inte varför men jag har fått för mej att det är effektivt. Wäpplings lilla uv, den som ännu så länge är den tveklöst bästa jag jagat med, hade ett rött öga. Det andra saknades efter en kattuggleattack..

Mvh!

Publicerat

Har så jag kan göra röda med. Men fåste hitta något vettigt att lägga bakom.

S.

Publicerat

Då är uven klar! Hoppas kråkorna blir lika irriterade som jag på skiten!

Har fjädrar över allt!

attachicon.gif20130217_144316.jpg

S.

Jäklar vad stora ögon!!

Blir kul o höra hur den fungerar.

Publicerat

Blir nog nästa helg. Beronde på väder. Tack för fjädrarna förresten!

S.

Publicerat

Blir nog nästa helg. Beronde på väder. Tack för fjädrarna förresten!

S.

Varsågod. 

Härligt blir kul att höra om du får fart på dom.

Jag tänkte åka ut en sväng första helgen i mars. Kan vara lite tidigt för stäcket men jag kan inte hålla mig längre :)

Publicerat

Varsågod. 

Härligt blir kul att höra om du får fart på dom.

Jag tänkte åka ut en sväng första helgen i mars. Kan vara lite tidigt för stäcket men jag kan inte hålla mig längre :)

Samma här! Kan inte hålla mig:-) har du sätt någe sträck vid dig? Är inte så långt mellan oss.

S.

Publicerat

Vi har i princip inga uvar på markerna, men gott om lappuggla. Finns det någon som provat att göra en lappuggle-kråk-uv? Det borde vara lättare än att göra en uv, efter som att de har lättare färgtäckning =)

Publicerat

Samma här! Kan inte hålla mig:-) har du sätt någe sträck vid dig? Är inte så långt mellan oss.

S.

Här i krokarna sitter kråkorna i trädtopparna mest och skränar kontaktsökandet med typ 3 x kraaa och kanske markerar revir.

Någon gång har som mest 3 st flygit förbi i samma riktning och inom en minut.

Publicerat

S.

Nä inga streck här men kråkorna börjar sitta på hustaken och kraxa så det börjar närma sig.

Vore ju rätt skönt om snön kunde försvinna.

Publicerat
  • Författare

Vi har i princip inga uvar på markerna, men gott om lappuggla. Finns det någon som provat att göra en lappuggle-kråk-uv? Det borde vara lättare än att göra en uv, efter som att de har lättare färgtäckning =)

Kompisen som introducerade uppstoppad uv för mej jagade några år med slaguggla. Såvitt jag fattade märkte han ingen större skillnad i effektivitet mellan de två. Lappuggla är jag dock osäker på hur effektiv den är.

Mvh!

Publicerat

Med andra ord: testa och rapportera ;)

Publicerat

Ser vettigt ut!

Något jag funderat på flera gånger är att byta ut de oranga ögonen mot ögon som går mer i röd färg.. vet inte varför men jag har fått för mej att det är effektivt. Wäpplings lilla uv, den som ännu så länge är den tveklöst bästa jag jagat med, hade ett rött öga. Det andra saknades efter en kattuggleattack..

Mvh!

Har nog hittat material till att göra röda ögon nu. När jag tänker efter så hade min första uv eller mjölsäck med fjädrar och två röda reflexer. Röda ögon. Såg ut som vet inte vad men fågel kom det!

Ska prova en jakt med gula och en med röda och se vilke som funkar bäst.

S.

Publicerat

Har nog hittat material till att göra röda ögon nu. När jag tänker efter så hade min första uv eller mjölsäck med fjädrar och två röda reflexer. Röda ögon. Såg ut som vet inte vad men fågel kom det!

Ska prova en jakt med gula och en med röda och se vilke som funkar bäst.

S.

Jag delade på en pingisboll medelst bågfil, och målade på halvorna och sen klarlack. Jag tyckte det blev riktigt bra. Finns väl orangea pingisbollar också, så behöver man bara måla pupill och klarlacka  :smile:

Publicerat

Pillade lite med huvudet och ansiktet, tycker han blev lite elakare !

Funderar dock på att rycka de långa fjädrarna som var ögonbryn förut, ser lite konstigt ut när de hamnar bakom örontofsarna

post-14396-0-93211200-1361210365_thumb.j

Publicerat

Jag delade på en pingisboll medelst bågfil, och målade på halvorna och sen klarlack. Jag tyckte det blev riktigt bra. Finns väl orangea pingisbollar också, så behöver man bara måla pupill och klarlacka  :smile:

Behöver ett material som kan limmas på bakom glaset.

S.

Publicerat

Behöver ett material som kan limmas på bakom glaset.

S.

så du kör glas, då förstår jag

Publicerat

Detta vill man inte vakna av om man är kråka  :woot:

post-14396-0-28916700-1361219265_thumb.p

Publicerat

på min uv så hittade jag en orange pingis boll och delade så jag behövde bara måla pupill resultat kommer :thumbsup:

Publicerat

Efter ytterligare några förändringar blev ansiktet ännu elakare/snyggare  :devil: 

post-14396-0-15527100-1361283939_thumb.j

Publicerat

Har hittat en uppstoppad uv till försäljning i tyskland för en rimlig
peng... Frågan e bara om man vågar köpa den eller ej?? nån som vet hur
de funkar me alla regler o sket?? Han hävdar att den e från 1930 och
inte behöver nåt A10 intyg. Nån här inne som har nån koll??

Publicerat

Vad tror ni om spräcklighetens vikt? Tänkte sätta lite svarta fjädrar oregelbundet i bröstet, för att efterlikna "originalet". 

Hittills har kråkorna mest varit nyfikna, så något är ju lite fel, men det kanske blir bättre nu när jag har en kråka att sätta i "klorna" på uven.

111ab22bf491e76eaf0af1d353654fa1.jpg