Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkuv!

Featured Replies

Publicerat

någon som beställt från glasseyes? hur funkar betalningen?

Jag har beställt från glasseyes! Jag betala med Visakortet direkt, jag har inga som helst ågren vad gäller säkerhet. Jag har Swedbank och de ersätter upp till 250 000 vid bedrägeri, om jag inte minns fel vill säga ;) Behöver kanske inte säga att jag tycker oro för kortbedrägeri är rätt löjligt...

Dock tog leveransen rätt länge eftersom de jag beställde var slut på lager så de skulle tillverkas först men de hade en bra mailkontakt så det var ingen bekymmer!! Resultatet är jag väldigt nöjd med, andades verkligen kvalité.

Just do it!!

• Svar 932
  • Visningar 152,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Tack droggot för fjädrarna! Nu ska dem bara på plats.

S.

Publicerat

Tack droggot för fjädrarna! Nu ska dem bara på plats.

S.

Det är lungt. Hoppas dom räckte att fixa till uven..

• 2 weeks later...
Publicerat

Rolig läsning i tråden, farsans "granne" har sysslat med uv-uppfödning sen urminnes tider, riktigt mäktiga djur när man ser dom på nära håll, kanske ska be om lite fjädrar därifrån om man skulle få för sig att bygga en uv någon gång :)

Publicerat
  • Författare

Eller ännu hellre, kolla om där finns någon gammal död fågel i frysen! Hägnade fåglar är tillståndsfria tror jag, de har aldrig varit vilda utan levt sitt liv i hägn och då tror jag inte de omfattas av Citeslagarna över huvudtaget. Har han något gammalt lik så är jag intresserad!!!

Mvh!

Publicerat

Jag kan be farsan kolla, alternativt kan man säkert "boka" en gammal fågel, om de inte skickar iväg dom av någon anledning.. Men det hade varit fräckare med en levande, era uvar ser sura ut, men en livs levande tokförbannad berguv är några snäpp värre ;)

Publicerat

Jag kan be farsan kolla, alternativt kan man säkert "boka" en gammal fågel, om de inte skickar iväg dom av någon anledning.. Men det hade varit fräckare med en levande, era uvar ser sura ut, men en livs levande tokförbannad berguv är några snäpp värre ;)

Koolt med ett uvhängn. Men vad har han uvarna till?

Förr kunde man ju jaga kråka med dom men det var ju riktigt länge sen man fick det..

Föder han upp dom för att släppa ut dom eller har han dom som "husdjur"?

Publicerat

nog stor risk att han kommer få stora "beställningar" på fågel är själv intresserade av en
Publicerat

De har ett avelsprojekt, de föder upp och sätter ut berguvar :)

Publicerat
  • Författare

Be farsan kolla! Vore så läckert om man fick tag på en laglig uv och kunde speca lite till konservatorn hur fågeln ska sitta osv.. Saknar det där lilla extra med min uv, tar de flesta men inte alla.

Mvh!

Publicerat

Ska upp i veckan som kommer, passar på att kolla med uv-nissarna då!

Publicerat
  • Författare

Ska upp i veckan som kommer, passar på att kolla med uv-nissarna då!

Gör det och kom ihåg vem som var först med att ställa sig i kö om nissarna skulle ha ngt i frysen :tongue:

Publicerat

som sagt kolla upp hur många du kan få tag i

Publicerat

Japps, jag ska fråga :) om det inte finns hel uv, finns det intresse i fjädrar och dylikt eller det är inte lika intressant? Tänkte mest om det gör skillnad på en fusk uv om det är fjädrar från the real deal :)

Publicerat

självklart finns det säkert intresse för fjädrar med

Publicerat
  • Författare

Jag kan tänka mej att nöja mej med ett komplett uvskinn :biggrin:

Publicerat

Japps, jag ska fråga :) om det inte finns hel uv, finns det intresse i fjädrar och dylikt eller det är inte lika intressant? Tänkte mest om det gör skillnad på en fusk uv om det är fjädrar från the real deal :)

Jag är intresserad av fjädrar om det finns att köpa.

• 2 weeks later...
Publicerat

jag är med lite intresserad hade vilja förbättra små detaljer lite :smile: (intresserad av bara fjädrar då :biggrin:)
  • 2 months later...
Publicerat

Om man ska jaga kråka i Skåne han man noll användning av en uv. Här får man försöka vara listigare än kråkorna. Här finns dessutom nästan inga öppna tippar längre. Vi är ju miljömedvetna liksom :lol:

Det där tror jag inte på.. Varför skulle det inte fungera i skåne när det går i övriga landet och i Danmark.

Min kompis bor nere i Bromölla (Skåne) och han skjuter riktigt bra med kråka för sin pimpade uv.

Publicerat

Det där tror jag inte på.. Varför skulle det inte fungera i skåne när det går i övriga landet och i Danmark.

Min kompis bor nere i Bromölla (Skåne) och han skjuter riktigt bra med kråka för sin pimpade uv.

har inte heller fått uv att fungera här nere, dock fungerar pipa och kråkbulvaner riktigt bra. Ska prova uven igen i vår för att se om det ändrat sig..

Publicerat

Jag tror på det. Där vi jagar (Halland) kommer kråkorna in och snurrar något varv runt uven men oftast tyst och inget direkt aggresivt beteende. Skjuta hyggligt snabbt är det som gäller för 3 varv är rätt ovanligt och nummer två kan man glömma. Har det smällt finns det inte en chans att kråka nr. 2 snurrar vidare utan de drar direkt. Sen att vi skjuter för uven men inga aggresiva kråkor och vi måste komma jäkligt rätt under strecket eller ha åtlat bra för att de ska komma in.

Märkligt att det är sådan skillnad. Tittar jag på Hipshots filmer blir jag lätt avundsjuk för så är det kanske en kråka på hela säsongen som beter sig. Kanske en snällare sort vi har här eller så är det så enkelt att de inte har en aning om vad en berguv är. Det finns såpass få frilevande här att de flesta kråkor nog aldrig har sett någon.

Publicerat
  • Författare

Det där ÄR ett mysterium.. Tror inte kråkorna här är bättre utbildade i arten berguv utan det handlar om en generell grej för dem att bråka med andra rovdjur/fåglar. Har inte testat så många gånger men även jag upplever att kråkorna är väl lama i Skåne.. iofs har min uv aldrig varit riktigt riktigt bra men lite sura brukar de ändå bli här uppe. Skåneland så har jag för mej att vi sköt mest nyfikna fåglar som skulle titta förbi... och några trut och de dök verkligen mot uven.

Skumt som fan men de verkar rätt loja faktiskt.

Mvh!

Publicerat

Hemmavid så är svartfågeln skitförbannade på glador o vråkat men reagerar svagt på uven. /Christian

Publicerat

Nu vet jag inte hur aggresiva dom är på hans pimpade limpa.

Han har i och för sig klagat på att dom inte attackerar den som dom gör på youtube filmerna, men det gjorde inte kråkorna på min heller för en jag fick den moddad lite, men detta gäller väll alla plast limpor att orginalet är bättre.

Men visst fungerar den.

Publicerat

Idag e de bevisat att både uv o Benelli comfort funkar klanderfritt i smällkalla vintern

post-399-0-45944800-1357991401_thumb.jpg

Var riktigt varmt o skönt då solen lyst ett tag o färden gick hemåt =)

post-399-0-08215600-1357991467_thumb.jpg