Publicerat Februari 27, 201313 yr Satte dit de svarta fjädrar jag hade, Så vad tror ni? Hänger kråkan lite för långt ner tro? Jag tyckte foten var lättast att knyta i, men vart fäster ni? Ena vingen är av efter hagelsvärmen, ska man bryta den andra också?
Publicerat Februari 27, 201313 yr Författare Ser väl ok ut, har du möjlighet att få fast kroppen i uven i stället för att hänga kråkan i tassen? Om inte så är det helt okay, bara att testa. Mvh!
Publicerat Februari 27, 201313 yr Ser väl ok ut, har du möjlighet att få fast kroppen i uven i stället för att hänga kråkan i tassen? Om inte så är det helt okay, bara att testa. Mvh! Klart jag har möjlighet, ska prova att knyta runt kroppen precis under vingarna, bild kommer
Publicerat Februari 27, 201313 yr Så, bättre? Bröt den andra vingen också Edit: ska den hänga upponer ändå eller?
Publicerat Februari 28, 201313 yr Ska eventuellt åka o hämta en tupp i helgen, ska man flå den och torka skinnet eller? Blir nog en till lite mindre frigolitUv med tuppskinn och vingar, osv. tänkte ha grov ståltråd i vingarna så kan man ställa dom lite som man känner.
Publicerat Mars 2, 201313 yr Uven funkad sådär? Vädret var riktigt dåligt. Kråkorna var arga for över och skräna men gjorde inte de där riktiga anfallen.? En duvhök anföll den men tyst? Kändes som dom saknade mod att anfalla. S.
Publicerat Mars 4, 201313 yr Slaktade och flådde 2 tuppar igårkväll, men i dagsljus så var det väl inte några jättebra färger för uven. Tanken var att använda skinn och vingar för att få en bättre ryggtavla och tydlig "vingkontur", men det behövs nästan en helt svart tupp om det ska bli verklighetstroget. Fast det är ju alltid kråkorna som bestämmer i slutändan. Vad tror ni, är det värt att bereda det mörka(högra) skinnet och prova på uven? Eller är det för "Tama" färger?
Publicerat Mars 4, 201313 yr Författare Testa det mörka på ryggen och vingarna från den mörka på uvens vingar. Sen kan det kanske fungera att blåsa på lite brun sprayfärg på den ljusa fjäderskruden? Mvh!
Publicerat Mars 9, 201313 yr nog dom bästa fake - ögonen till uv jag sett eller i alla fall mest skräckinjagande ut ser bra ut ! Köpte dem från Glasseyes.com. Men de vart som sagt rejält dyra eftersom jag fick dem gjorda efter mina specifikationer. Har ett extrapar ifall jag vill göra en till uv.
Publicerat Mars 9, 201313 yr här är min uv med uppgraderade ögon delade en orange pingis boll och målade på puppiller. ska även sätta på lite mer fjädrar i ansiktet på han och på fötterna. vad tror ni kan den funka detta året med ?
Publicerat Mars 11, 201313 yr här är min uv med uppgraderade ögon delade en orange pingis boll och målade på puppiller. ska även sätta på lite mer fjädrar i ansiktet på han och på fötterna. vad tror ni kan den funka detta året med ? Jag tycker du skall försöka bygga lite ögonbryn på den så den ser lite argare ut. Nu tycker jag den ser lite förvånad ut. Men vad jag tycker och kråkorna tycker behöver inte vara samma sak Ut och prova den nu..
Publicerat Mars 11, 201313 yr Fungerar delade orange pingisbollar bra som ögon? förra året hade vi en delad klementin med en svart bult i mitten av varje halva och den dagen sköt vi 5 kråkor och 6 kajor så detta borde funka martin !
Publicerat Mars 11, 201313 yr Jag tycker du skall försöka bygga lite ögonbryn på den så den ser lite argare ut. Nu tycker jag den ser lite förvånad ut. Men vad jag tycker och kråkorna tycker behöver inte vara samma sak Ut och prova den nu.. trode jag fått till stora fina arga ögonbryn, men det finns alltid saker att förbättra
Publicerat Mars 12, 201313 yr På denna bilden är uven rätt elak, och då är det ju knappt så man ser halva ögat, så jag tror på rediga ögonbryn. Sen blir det ju så att när man som oss har pingisbollar som sticker ut en del så får man göra ännu grövre ögonbryn för att få samma effekt
Publicerat Mars 12, 201313 yr trode jag fått till stora fina arga ögonbryn, men det finns alltid saker att förbättra Det är svårt att förklara med ord så jag ritade lite i stället. Om du placerar fjädrar där jag har ritat strecken så kommer uven att se bra mycket argare ut. OBS dom skall täcka över ögonen lite det är det som får den att se arg ut. Sen tycker jag du skall ha fjädrar i hela ansiktet.. Inget plast skall synas.
Publicerat Mars 12, 201313 yr Det är svårt att förklara med ord så jag ritade lite i stället. Om du placerar fjädrar där jag har ritat strecken så kommer uven att se bra mycket argare ut. OBS dom skall täcka över ögonen lite det är det som får den att se arg ut. Sen tycker jag du skall ha fjädrar i hela ansiktet.. Inget plast skall synas. så ja fint ritat nu ser jag hur jag ska sätta dom, Tack . och det var när vi skulle sätta upp uven i sommras som fjädrarna försvann i ansiktet så där ska sitta betydligt mer fjädrar !
Publicerat Mars 13, 201313 yr Uven är långt ifrån klar.. tog dem fjädrarna som fanns i fluglådan att tillgå..+lite rå-päls Nu är det orangea ögon som skall dit..sen blir det att helt enkelt testa
Publicerat Mars 13, 201313 yr Skulle en delad orange pingisboll vara bättre som ögon på min uv än dom som sitter på nu?
Publicerat Mars 13, 201313 yr Skulle en delad orange pingisboll vara bättre som ögon på min uv än dom som sitter på nu? post-5412-0-67966600-1332014574_thumb.jpg En bit plexiglas med varselväst bakom körde jag med. S.
Publicerat Mars 13, 201313 yr En bit plexiglas med varselväst bakom körde jag med. S. Aha okej, tack för tipset! Gul eller röd?