Publicerat December 20, 201213 yr Ha,ja,ha,det har du jävligt rätt i,men en gammal kopparpanna e inte å förakta(kolla förtenningen först) Kaffe kokt i den gamla kopparkittlen,de går inte av för hackor!(släng dig i väggenTRANGIA)
Publicerat December 20, 201213 yr Känner ni verkligen skillnad på kaffet ur en väl inkokt Trangia/annan alupanna och en kopparpanna eller är det nostalgin som bidrar med de extra smakdimensionerna?
Publicerat December 20, 201213 yr Klart det e nostalgin,utan den ingen känsla typ,jag sitter vid min mila medan timmarna ila,Nils Fellin(tror jag),vidare,på julafton skall doppet kokas på vedspisen,annars ingen jul.osv.det finns mängder av dessa traditioner och vad hade jakten vatt utan traditioner å skrönor?köttet köper man billigare på typ ICA.
Publicerat December 20, 201213 yr Jo visst är det så, jag håller delvis med, men om valet står mellan att bli utan eller att acceptera och anpassa vissa delar till modern standard gör jag det. Så länge det känns rätt så är det tillräckligt för mig. Hehe, jag ser kött och fisk som rena bonusar utav mina intressen/livsstilen jag valt och tänker på att dom som gillar golf och datorspel inte får den möjligheten genom sitt intresse.
Publicerat December 21, 201213 yr Så va det,ja,men bra e den! Fellin sitter väl inte vid milan,han sitter väl på bänken i Filipstad,har en svag aning om det.
Publicerat December 21, 201213 yr Nu brinner vårens blåa eld på abborbergets krön där dansar Kalle Knopare gudomligt ung och skön Han bugar för Amanda och så hånfull och så mörk står "herr" studenten Bläcksta Nils och spanar bak en björk.
Publicerat December 21, 201213 yr jag har ingenting alls här i världen att vinna och snart i min grop skola maskarna finna att jag är ganska mager om bena tillika om armar och hals
Publicerat December 21, 201213 yr Detta är en populär post. Hmm..en tråd som börjar med en Youtube-video om en kille som oljar och lägger ihop en hagelbössa, slutar (?) i diskussion om kaffekittlar och stekpannor..hehe, det är underbart vad saker kan leda till =)
Publicerat December 21, 201213 yr Detta är en populär post. Hmm..en tråd som börjar med en Youtube-video om en kille som oljar och lägger ihop en hagelbössa, slutar (?) i diskussion om kaffekittlar och stekpannor..hehe, det är underbart vad saker kan leda till =) Råbbsåftklass. -- Mats
Publicerat December 21, 201213 yr Detta är en populär post. Råbbsåftklass. -- Mats Njae, det fattas nått om citrornas hjulupphängning och det franska specialfett man använder till spindlarna. Och en 5-6 sidor till med ändlöst tradande. Close but no cigar. /T
Publicerat December 21, 201213 yr De kloka ha sin klokskap,deras drängar har sitt skratt ty de fatta inte alls vad du menar
Publicerat December 21, 201213 yr Handhavandefel kan ju vara lite knepigt när det är så mycket teknik i bössorna numera...
Publicerat December 21, 201213 yr obegripligt att ingen märkte att jag mixade verserna i Ferlins "Syner i Lövsprickningen" Obildat patrask... /M
Publicerat December 21, 201213 yr obegripligt att ingen märkte att jag mixade verserna i Ferlins "Syner i Lövsprickningen" Obildat patrask... /M Förmodligen var det ingen som läste..
Publicerat December 29, 201213 yr Efter att ha varit i kontakt med fler vapentekniker nu så kvarstår jag vid min hållning som är att det är helt OK att stänga bössan utan att röra toplevern,,,MEN,,,det sliter mindre om man håller emot, precis som man gör med kopplingen på en bild, man släpper den inte bara rakt upp. Oavsett om man håller emot levern eller inte så står det utryckligen i Brownings manualer att man med fördel ska peta till toplvern lite extra efter stängning för att försäkra sig om att det inte kommit smuts emellan. Att som en del andra här inne bla PMT förspråkar att KLAPPA IGEN bössan hårt är dock ej lämpligt.
Publicerat December 29, 201213 yr Är du seriös??? Tycker du skall läsa igenom tråden EN gång till! PMT är nog den siste här inne som förespråkar att man skall klappa ihop bössan!! Jaja jag skall inte svara för PMT.. För han kommer nog och svarar för sig själv skulle jag tro..
Publicerat December 29, 201213 yr Är du seriös??? Tycker du skall läsa igenom tråden EN gång till! PMT är nog den siste här inne som förespråkar att man skall klappa ihop bössan!! Jaja jag skall inte svara för PMT.. För han kommer nog och svarar för sig själv skulle jag tro.. inte mycket att hetsa upp sej över men det blir svår för han att visa vart pmt förespråkar att man ska klappa ihop vapnet HÅRT
Publicerat December 30, 201213 yr Jag tror PMT ger upp! Skickat från min ST27i via Tapatalk 2 När det kommer till vissa som hugger emot så kommer jag att lyssna när jag hör ett rent tekniskt argument, intill dess ids jag inte bry mig. /T
Publicerat December 30, 201213 yr Efter att ha varit i kontakt med fler vapentekniker nu så kvarstår jag vid min hållning som är att det är helt OK att stänga bössan utan att röra toplevern,,,MEN,,,det sliter mindre om man håller emot, precis som man gör med kopplingen på en bild, man släpper den inte bara rakt upp. Oavsett om man håller emot levern eller inte så står det utryckligen i Brownings manualer att man med fördel ska peta till toplvern lite extra efter stängning för att försäkra sig om att det inte kommit smuts emellan. Att som en del andra här inne bla PMT förspråkar att KLAPPA IGEN bössan hårt är dock ej lämpligt. Har du läst tråden? Vidare är det självfallet en fundamental skillnad mellan att hålla emot toplevern (trycka in) när man stänger, och att se till att den gått tillbaka (dra tillbaka) efter att man stängt. Det senare är nödvändigt både på min kombi och dubbelstudsardrilling.
Publicerat December 30, 201213 yr Johanzz,du kan inte jämföra en koppling på en bil med "gångjärnet" på en brytbössa,kopplingen på en bil är en slirkoppling avsedd att överföra ett vridmoment via friktion utan hugg å ryck(enkelt förklarat)!enkelleden på en bössa ska ju bara öppnas å stängas nån gång då å då. Håller fullständigt med pmt,BARA ATT SLÅ IHOP DEN,punkt slut!!!
Publicerat December 30, 201213 yr Detta är en populär post. Suck! Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.