Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gör den här gubben rätt eller tokfel?

Featured Replies

Publicerat

Ha,ja,ha,det har du jävligt rätt i,men en gammal kopparpanna e inte å förakta(kolla förtenningen först)

Kaffe kokt i den gamla kopparkittlen,de går inte av för hackor!(släng dig i väggenTRANGIA)

  • Svar 182
  • Visningar 27k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Nu går jag och poppar en stor bunke popcorn... !

  • Bra liknelse. Jag stänger mina bössor precis som jag skiter: medvetet, kontrollerat och i säker riktning. -- Mats

  • En bäversvans är inte en kolv, det är ett designmässigt misstag...... Sådana ska man akta sig för, ställer man in dem i ett skåp med vanliga vapen så sjävlantänder bäversvansen av skam över sin fulhet

Posted Images

Publicerat

Känner ni verkligen skillnad på kaffet ur en väl inkokt Trangia/annan alupanna och en kopparpanna eller är det nostalgin som bidrar med de extra smakdimensionerna?

Publicerat

Klart det e nostalgin,utan den ingen känsla typ,jag sitter vid min mila medan timmarna ila,Nils Fellin(tror jag),vidare,på julafton skall doppet kokas på vedspisen,annars ingen jul.osv.det finns mängder av dessa traditioner och vad hade jakten vatt utan traditioner å skrönor?köttet köper man billigare på typ ICA.

Publicerat

Jo visst är det så, jag håller delvis med, men om valet står mellan att bli utan eller att acceptera och anpassa vissa delar till modern standard gör jag det.

Så länge det känns rätt så är det tillräckligt för mig.

Hehe, jag ser kött och fisk som rena bonusar utav mina intressen/livsstilen jag valt och tänker på att dom som gillar golf och datorspel inte får den möjligheten genom sitt intresse.

Publicerat

Dan Andersson var det ...

/M

Publicerat

Så va det,ja,men bra e den! Fellin sitter väl inte vid milan,han sitter väl på bänken i Filipstad,har en svag aning om det.

Publicerat

Nu brinner vårens blåa eld på abborbergets krön

där dansar Kalle Knopare gudomligt ung och skön

Han bugar för Amanda och så hånfull och så mörk

står "herr" studenten Bläcksta Nils och spanar bak en björk.

Publicerat

jag har ingenting alls här i världen att vinna

och snart i min grop skola maskarna finna

att jag är ganska mager om bena

tillika om armar och hals

Publicerat

Ni fattar ändå inte.

Publicerat

De kloka ha sin klokskap,deras drängar har sitt skratt

ty de fatta inte alls vad du menar

Publicerat

Handhavandefel kan ju vara lite knepigt när det är så mycket teknik i bössorna numera... :biggrin:

Publicerat

obegripligt att ingen märkte att jag mixade verserna i Ferlins "Syner i Lövsprickningen"

Obildat patrask...

/M

Publicerat

För övrigt är dagen släckt, och mörkret är väckt.

Publicerat

obegripligt att ingen märkte att jag mixade verserna i Ferlins "Syner i Lövsprickningen"

Obildat patrask...

/M

Förmodligen var det ingen som läste..

  • 2 weeks later...
Publicerat

Efter att ha varit i kontakt med fler vapentekniker nu så kvarstår jag vid min hållning som är att det är helt OK att stänga bössan utan att röra toplevern,,,MEN,,,det sliter mindre om man håller emot, precis som man gör med kopplingen på en bild, man släpper den inte bara rakt upp.

Oavsett om man håller emot levern eller inte så står det utryckligen i Brownings manualer att man med fördel ska peta till toplvern lite extra efter stängning för att försäkra sig om att det inte kommit smuts emellan.

Att som en del andra här inne bla PMT förspråkar att KLAPPA IGEN bössan hårt är dock ej lämpligt.

Publicerat

Är du seriös??? :o

Tycker du skall läsa igenom tråden EN gång till!

PMT är nog den siste här inne som förespråkar att man skall klappa ihop bössan!!

Jaja jag skall inte svara för PMT.. För han kommer nog och svarar för sig själv skulle jag tro..

Publicerat

Är du seriös??? :o

Tycker du skall läsa igenom tråden EN gång till!

PMT är nog den siste här inne som förespråkar att man skall klappa ihop bössan!!

Jaja jag skall inte svara för PMT.. För han kommer nog och svarar för sig själv skulle jag tro..

inte mycket att hetsa upp sej över men det blir svår för han att visa vart pmt förespråkar att man ska klappa ihop vapnet HÅRT
Publicerat

Jag tror PMT ger upp! :lol:

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Publicerat

Jag tror PMT ger upp! :lol:

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

När det kommer till vissa som hugger emot så kommer jag att lyssna när jag hör ett rent tekniskt argument, intill dess ids jag inte bry mig.

/T

Publicerat

Efter att ha varit i kontakt med fler vapentekniker nu så kvarstår jag vid min hållning som är att det är helt OK att stänga bössan utan att röra toplevern,,,MEN,,,det sliter mindre om man håller emot, precis som man gör med kopplingen på en bild, man släpper den inte bara rakt upp.

Oavsett om man håller emot levern eller inte så står det utryckligen i Brownings manualer att man med fördel ska peta till toplvern lite extra efter stängning för att försäkra sig om att det inte kommit smuts emellan.

Att som en del andra här inne bla PMT förspråkar att KLAPPA IGEN bössan hårt är dock ej lämpligt.

Har du läst tråden? Vidare är det självfallet en fundamental skillnad mellan att hålla emot toplevern (trycka in) när man stänger, och att se till att den gått tillbaka (dra tillbaka) efter att man stängt. Det senare är nödvändigt både på min kombi och dubbelstudsardrilling.

Publicerat

Johanzz,du kan inte jämföra en koppling på en bil med "gångjärnet" på en brytbössa,kopplingen på en bil är en slirkoppling avsedd att överföra ett vridmoment via friktion utan hugg å ryck(enkelt förklarat)!enkelleden på en bössa ska ju bara öppnas å stängas nån gång då å då.

Håller fullständigt med pmt,BARA ATT SLÅ IHOP DEN,punkt slut!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.