Publicerat December 30, 201213 yr Johanzz,du kan inte jämföra en koppling på en bil med "gångjärnet" på en brytbössa,kopplingen på en bil är en slirkoppling avsedd att överföra ett vridmoment via friktion utan hugg å ryck(enkelt förklarat)!enkelleden på en bössa ska ju bara öppnas å stängas nån gång då å då. Håller fullständigt med pmt,BARA ATT SLÅ IHOP DEN,punkt slut!!! Då och då??????? En hagelbössa som lever ett drägligt liv ska brytas si så där 2000-3000 ggr per år, och elektorn ska motioneras nästan lika ofta. Håller ni emot den med btw? Och, nej - man slår inte, man lägger igen den. Lugnt och fint. T
Publicerat December 30, 201213 yr Konstig tråd. Bössan skall stängas utan att hålla in toplevern för annars slits det mera tro det eller ej. Det här har jag läst och frågat så mycket om eftersom jag ville ta hand om mina bössor. Det är ungefär som med ejektorer i vissa bössor. Bryter du bössan långsamt kommer dom inte ens skjuta ut och då kommer du slita på dom. Fett under ejektorerna är det inte heller något fel på. Men olja däremot kommer att lägga sej längst ner i fjädern och göra så att det börjar rosta där nere.
Publicerat December 31, 201213 yr Då och då??????? En hagelbössa som lever ett drägligt liv ska brytas si så där 2000-3000 ggr per år, och elektorn ska motioneras nästan lika ofta. Håller ni emot den med btw? Och, nej - man slår inte, man lägger igen den. Lugnt och fint. T "En hagelbössa som lever ett drägligt liv ska brytas si så där 2000-3000 ggr per år" "Drägligt liv"..klockren kommentar! :-) Men jag håller med, det ska till några tusen smällar för att pangen ska trivas :-) diskussionen om toplever ger jag mig inte in i, jag gör som jag brukar och än har inte bössorna havererat, så helt galet kan jag ju inte göra.. ;-)
Publicerat December 31, 201213 yr Jag har haft min Berretta sen -87,"slått"ihop den sen den va ny,smörjd med 5-56,"kan icke räkna dem alla"skotten alltså,använder den både vid jakt å träning,lika fin som alltid.Slå eller lägga ihop bössan?egentligen en storm i ett vattenglas,GÖR SOM NI VILL,nu lämnar jag tråden!
Publicerat December 31, 201213 yr Detta är en populär post. "Har ni hört den förut" !? Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Publicerat Januari 4, 201313 yr Skaffa halvautomat å sälfett så kan ni sluta bekymra er om hur man gör. bara å trycka
Publicerat Januari 4, 201313 yr Ursäkta Mats,jag är inne igen,men vem fan vill gå omkring med en mekanolåda?