Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsidans Västlaikaklubb.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ställde ut min i Tierp i helgen. Gick över förväntat :) verry good och bästa juniortik.

Nu ska vi träna mer och finslipa för de här var ju kul :)

Grattis! :thumbsup:

• Svar 320
  • Visningar 59,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Tänkte passa på att skryta lite med min västlaikavalp, en tik på sju månader. Hon har varit älgarna i hasorna några gånger under den senaste månaden, två gånger då en kompis har hämtat henne efter att

• calle fille
    calle fille

Här jävlar kan vi snacka om galt! 15 min ståndskall innan grisen gjorde utfall mot först hund sen mig. Blev så överraskad när den här bjässen kika fram så jag fick aldrig iväg något skott. När jag hop

Posted Images

Publicerat

Tog mig också till Tierp i söndags, öppenklass med Senta gav ett förstapris och excellent. trevligt.

Nu blir det jaktprov!

Publicerat
  • Författare

Tog mig också till Tierp i söndags, öppenklass med Senta gav ett förstapris och excellent. trevligt.

Nu blir det jaktprov!

Låter ju bra. :thumbsup:

Älgprov?

Publicerat

Låter ju bra. :thumbsup:

Älgprov?

Får se hur hon funkar under älgjakten, hon blandade och gav rätt friskt förra året på älgarna, ibland riktigt bra jobb med långa förföljanden, och sen helt plötsligt blev det rent dåliga älgjobb, med väldigt korta förföljanden. funkar hon hyffsat blir det ett älgprov och två grisprov,om hon inte känns het nog på älgarna hoppar jag över älgprovet.

hittar hon bara gris på vildsvinsprovet borde det inte vara några problem att ta pris där. men vem vet.

Publicerat
  • Författare

Får se hur hon funkar under älgjakten, hon blandade och gav rätt friskt förra året på älgarna, ibland riktigt bra jobb med långa förföljanden, och sen helt plötsligt blev det rent dåliga älgjobb, med väldigt korta förföljanden. funkar hon hyffsat blir det ett älgprov och två grisprov,om hon inte känns het nog på älgarna hoppar jag över älgprovet.

hittar hon bara gris på vildsvinsprovet borde det inte vara några problem att ta pris där. men vem vet.

Låter kanonbra.

Är lite nyfiken på hur din jycke ser ut. Kan du lägga upp nån bild?

Publicerat

Publicerat
  • Författare

Jävligt snygg jycke. :thumbsup:

Var nyfiken på att se om hon också hade de svarta tecknen på nosen som de flesta andra med de linjerna.

Publicerat

Jävligt snygg jycke. :thumbsup:

Var nyfiken på att se om hon också hade de svarta tecknen på nosen som de flesta andra med de linjerna.

jo hon är fin, har väl lagt på sig något kilo muskler till efter bilden, men fortfarande väldigt smidig.

hade intresset funnits hade man nog kunnat göra henne till utställningschampion, men för mig är hon jakthund.

Publicerat

Nu blir det jaktprov!

Kul.

Kompisen som visade min, och även tog hem BIS med sin ryss-europeiska, fick mej att skaffa mod och anmäla till stockholm på stora hundmässan 7-8 december :)

Och igår var hon med husse på sin första riktiga grisjakt och skötte sej exemplariskt och var fram och skällde på grisarna på slutet av dagen.

Publicerat

Första släppet avklarat med VSL-killen. Har tränat en del spår o sök. Inga jätterundor men i alla fall runt 150-300 m om det inte luktarnåtspeciellt...:-) Eftersom det är min första laika undrar jag lite hur tidigt era visat intresse för gris/älg? Han är klart intresserad av grisarna men skäller lite grann, sedan söker han vidare...brukar jakten och ihärdigheten komma igång så pass sent?

Han är nu nio månader så polletten borde väl snart på allvar trilla ner. I övrigt en mycket stabil och trevlig hund.

Mvh

RG

Publicerat

Alla är olika, min korsning trillade polletten ner vid 5 månader, min laika är 11 månader och tror hon kommer behöva mkt tid innan samma polett trillar ner för henne.

Publicerat

Hej, funderar på utställning efter säsongens slut. Har Ni någon bra officiell utställning för oss som bor i södra Sverige? Vilken är den absolut sydligaste, gärna älgjundsklubbens regi?

Publicerat
  • Författare

Hej, funderar på utställning efter säsongens slut. Har Ni någon bra officiell utställning för oss som bor i södra Sverige? Vilken är den absolut sydligaste, gärna älgjundsklubbens regi?

SSÄK har utställning i Moheda i februari och i Torne i maj. Båda är ju i närheten av Växjö. Det är väl de två sydligaste i älghundklubbens regi.
Publicerat

Torne? Tror jag föredrag Moheda. Någon annan som ska dit eller funderar på att ställa ut i Moheda?

//RG

Publicerat
  • Författare

Torne? Tror jag föredrag Moheda. Någon annan som ska dit eller funderar på att ställa ut i Moheda?

//RG

Torne ligger ca 3mil söder om Växjö i närheten av huseby/grimslöv.

Jag brukar va på båda de utställningarna även om jag inte ställer någon.

Publicerat

Ok, trodde vi talade om ett annat Torne... Jag kommer, efter kalendercheck, att anmäla till Moheda.

Gott !

Rickard

Publicerat

//RG

Inte dit, men jag har anmält Rut till Sthlm den 7-8 december!

Publicerat

Kul , fixade anlagsklass spår idag tillsammans med unghunden. Han e nu 10 mån.

Hoppas man får nytta av det i skogen också..

RG

Publicerat

Vet hur det känns när man blir på sprungen av stora grisar;)!

Grattis till er alla!

J.

Sent from my SGP311 using Tapatalk

Publicerat

Första älgen föll för Rut i lördags, tyvärr kunde jag inte vara med.

Hon hittade ko och kalv. Det gick runt runt och var spännande för passkyttar som alla hörde hunden mer eller mindre nära och husse som smög på flera ggr men det ville inte riktigt stå still. Efter 2 timmar gick kalven i pass!

Rut fortsatte 5 timmar med kon innan hon kopplades.

Publicerat

Toppenhelg med både gris och älg på bra arbeten! För övrigt min andra älg och första på ståndskall! 

post-3804-0-43510800-1383677016_thumb.jp

post-3804-0-69036700-1383677026_thumb.jp

• 3 weeks later...
Publicerat

Hej på er!

Jag är ny här och blir sjuk när jag läser era inlägg och tittar på era bilder.

Vi letar en VSL och hoppas på att hitta en med riktiga papper och bra härstamning..

Vi bor i småland.

Hittade en på blocket men enligt avelsrådet var det inget att satsa på då det inte fanns rena papper.

Vi vill gärna ha en tik.

Publicerat
  • Författare

Hej på er!

Jag är ny här och blir sjuk när jag läser era inlägg och tittar på era bilder.

Vi letar en VSL och hoppas på att hitta en med riktiga papper och bra härstamning..

Vi bor i småland.

Hittade en på blocket men enligt avelsrådet var det inget att satsa på då det inte fanns rena papper.

Vi vill gärna ha en tik.

Kul att du är intresserad av vår ras. Hoppas du hittar någon lämplig kull, lär nog dyka upp lite framåt våren. Håll kontakt med Johan så får du säkert hjälp.

Såg också kullen på blocket och det är väl i sig inga dåliga linjer men jag fattar inte varför man avlar på helt omeriterade unga hundar. :verymad:

Publicerat
  • Författare

Hittade ett foto på hela damlaget.

post-43-0-26542700-1385464559_thumb.jpg