Publicerat Augusti 6, 201312 yr Bagges första offer vart husses sko vars snöre vart illa tilltygat. Tur det inte var mattes... För övrigt sköter han sig bra o växer så det knakar. Nästan 100% rumsren, lystrar till namnet o har lätt för att lära. Mankhöjden är nu 30cm så han har gått om Rambo o höjd. Kört några korta spår på gräsmattan o det fungerar Går dock bäst utan eller med mkt lite blod. Annars vill han gärna slicka i sig blodet o glömmer bort själva spårandet.
Publicerat Augusti 6, 201312 yr Var det någon som missade när jag talade om att det ska Inte länkas till diverse annonser? Skärpning här alltså! Jämta- moderator
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Var det någon som missade när jag talade om att det ska Inte länkas till diverse annonser? Skärpning här alltså! Jämta- moderator Antar att det är MF senaste inlägg du syftar på? Som jag kan tyda det så är det inte frågan om någon som helst annons utan enbart en länk o en fråga angående det som står i länken. Får vi inte bifoga en länk o ställa liknande frågor så kan vi gott lägga ner Jaktsidan. //Per
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Författare Jag kan bara tillägga att annonsören är en nära vän till mig vilket även uppfödaren på Åland är och som också är drabbade.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Problemet för oss moddar är att det ofta länkas till sidor/annonser i syfte att misskreditera och det är Inte okej och om man lägger in en fråga/påstående som rör någon annan uppfödare så ska det vara kristallklart att man skriver på annans begäran. Det går fint att skriva " en vän till mig undrar över arvsgången på ep och hur man kan göra för att hindra att valpar till drabbad hund att gå i avel" till exempel, här var det en länk och en oneliner till den länken. Jaktsidan har högt i tak på många sätt och vis, men vi tillåter inte att användare hänger ut folk/företag hur som helst här inne. Jämte - moderator
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Författare Problemet för oss moddar är att det ofta länkas till sidor/annonser i syfte att misskreditera och det är Inte okej och om man lägger in en fråga/påstående som rör någon annan uppfödare så ska det vara kristallklart att man skriver på annans begäran. Det går fint att skriva " en vän till mig undrar över arvsgången på ep och hur man kan göra för att hindra att valpar till drabbad hund att gå i avel" till exempel, här var det en länk och en oneliner till den länken. Jaktsidan har högt i tak på många sätt och vis, men vi tillåter inte att användare hänger ut folk/företag hur som helst här inne. Jämte - moderator I det här fallet är det kristallklart att avsikten inte var att misskreditera utan tvärt om. Ett pm hade löst ditt dilemma. Det är svårt att formulera sig så att alla begriper vad man menar. Hoppas att det blir bättre nästa gång.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr För mig finns inget dilemma i sådana här frågor. Policyn är helt klar på vad som är okej och inte. Det innebär att jag sitter inte och skickar frågor till medlemmar hur de menade när de skrev si eller så. En sådan sits, är ohållbar som moderator, men om en användare märker att denne har svårt att formulera sig/ofta blir missförstådd inom policyn angående att hänga ut folk så kanske denne bör tänka på hur denne skriver? För att minimera missförstånd menar jag. Mvh Jämta- moderator
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Författare För mig finns inget dilemma i sådana här frågor. Policyn är helt klar på vad som är okej och inte. Det innebär att jag sitter inte och skickar frågor till medlemmar hur de menade när de skrev si eller så. En sådan sits, är ohållbar som moderator, men om en användare märker att denne har svårt att formulera sig/ofta blir missförstådd inom policyn angående att hänga ut folk så kanske denne bör tänka på hur denne skriver? För att minimera missförstånd menar jag. Mvh Jämta- moderator Stämmer, men alla tolkar inte lika heller.
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Författare Mycket glädjande så är det allt fler som meriterar sina ADB. Av de resultat som hittills i år har blivit registrerade hos SKK så har tio olika hundar fått godkänt viltspårprov. Dessutom så är det 3 stycken som har klarat vildsvinsprovets hägntest. Ett stort grattis!
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Författare Mycket glädjande så är det allt fler som meriterar sina ADB. Av de resultat som hittills i år har blivit registrerade hos SKK så har tio olika hundar fått godkänt viltspårprov. Dessutom så är det 3 stycken som har klarat vildsvinsprovets hägntest. Ett stort grattis! ... och sex hundar har fått ettor på drevprov 2012/13. Ett stort grattis även till dessa. Hoppas att många fler passar på att göra drevprovet när jaktsäsongen startar.
Publicerat Augusti 10, 201312 yr Författare Är det någon som skall till Vårgårda? http://svshk.org/events/specialutstallning-17-augusti/ Det har ju varit utställning denna helgen. Någon som har varit iväg?
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Författare Det är svårt att inte göra pr för rasen. På alla utställningar så kommer det många och frågar om rasen. Jag är dock noga med att tala om att det inte är en sällskapshund utan en renodlad jakthund. För några dagar sedan var vi med på en hundparad med andra jakthundar. Även då kom det många och frågade om rasen. Det var i alla fall rätt målgrupp. Och i en annan tråd så frågade någon, ”tittar lite efter en mindre rådjurs/hare hund som skall fungera i familj med barn”. Jag kunde inte låta bli att nämna ADB:n.
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Är det fortfarande vanligt med aggressiva ADB:s? Har hört att vissa individer har en tendens till att vara just...aggressiva
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Författare Vadå ? Gör du PR ? Nej, i så fall så är det inte meningen. Försöker bara informera.
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Författare Är det fortfarande vanligt med aggressiva ADB:s? Har hört att vissa individer har en tendens till att vara just...aggressiva Om det är vanligt vet jag inte men det finns säkert. Av de c:a 50 som jag känner till så finns det en som domaren inte får känna på.
Publicerat Augusti 12, 201312 yr Författare Råd/regler om man tänker ta valpar: http://svenskjakt.se/hund/skotsel/tanker-du-ta-valpar-pa-din-tik/
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Författare Lite "nostalgi". http://hem.spray.se/uno-nilsson/rasbeskr.htm
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Författare Dagens ras 17/5-12 http://alltomdinhund.bloggplatsen.se/2012/05/17/
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Detta är en populär post. Tur att man inte valt en ras som man behöver "sälja in" så mycket. ; )
Publicerat Augusti 13, 201312 yr Författare Tur att man inte valt en ras som man behöver "sälja in" så mycket. ; )Det är väl så att den här tråden är till för dom som redan är sålda på rasen. Om du ser dig "omkring" så finns det trådar även för andra raser och om man inte är intresserad så behöver man ju inte besöka dessa trådar. Det är ett fritt val.
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Författare Är det någon som skall till Vårgårda? http://svshk.org/events/specialutstallning-17-augusti/ Glädjande nog så är det 7 stycken ADB som är anmälda. Förra året var det 4 stycken. För min del så har det i Sverige aldrig varit med fler ADB på en utställning. Väldigt roligt med det ökade intresset att jobba med rasen.
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Författare Jag har suttit hos veterinären med hunden en stor del av dagen så att jag är osäker på om det blir någon utställning för oss.