Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Projekt Kristyna eller 30-06AI.

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

/Mike

post-240-0-68944700-1384186695_thumb.jpg

• Svar 238
  • Visningar 26,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag har fått min LW pipa så efter nästa helg när alla sega formskjutningsövningar är över så lämnar jag tillbaks bössan till smeden så han kan börja med profilsvarvning-patronläge och gänga för mynni

• Sprang på en deal idag lite oförberedd som inte gick tacka nej till 500 208 A-max och 500 178 A-max 3000:-  med de 1000 lulorna jag redan har så är skyttet säkrat en stund framöver   11 budordet "L

• Skulle vara skoj med en riktig allround tävling mot MM Skeet,trap, sporting,långhåll,bänk sedan avrunda med 10km terränglöpning för att avsluta med 12 starköl i bastun. När kör vi

Posted Images

Publicerat

Har du mätt volymökningen i AI-hylsorna?

//Peter

Publicerat
  • Författare

Inte än men det bör röra sig om 2% eller 50m/s extra fart.

/Mike

Publicerat

Syns på hylsorna att du är rekylrädd. Ladda hårdare och få skarpa kanter :P

Publicerat
  • Författare

:biggrin:  :biggrin: Jo nog var det min laddningar allt....gör ändå 1000m/s med 110gr..

/Mike

Publicerat

det är fabbe som har byggt den gissar jag ?

Publicerat
  • Författare

Jupp :wink:  han har fixat upp hela lådan när det ändå skulle slås ett omformningsläge i orginalpipan.

/Mike

Publicerat

Sweet! Nästan lika fint som 338-06ai ;-)

Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.

Publicerat

Nu är jag snuskigt nyfiken på vad kommer att få för prestanda ur bössan. Lägg på ett kol är du snäll.

Publicerat

Tror inte att Mike kommer att lägga några av de roliga kulorna genom denna pipan, det är enbart efter ompipning till den nya fräscha pipan som han kommer att skicka iväg dessa i tokfin precision och med ruggiga farter. /Christian

Publicerat
  • Författare

Jag är också snuskigt nyfiken men det lär dröja till i vår....mest beroende på väntetiden från McM som inte är att leka med men även nya pipan måste komma.

Formsköt 100 plugg till i helgen....ajajajaja! en 700 flugvikt har respekt med sig :thumbsup:

/Mike

Publicerat
  • Författare

Sen har vi ytterligare ett problem,min QL skiva är utlånad och han som har den går inte att få kontakt med,har ny dator nu då den gamla la av helt och skulle behöva köra simuleringar.

QL kostar liksom 3500:- så jag har ingen större lust att köpa en till......

/Mike

Publicerat

Joo jag har förstått att det än så länge bara är formskjutning med gammelpipan. Men det hindrar väl inte att jag kan stressa den gode Mike med glada tillrop. Du får väl simma över och hämta stocken,det går nog fortare. Tråkigt m QLskivan, hoppas det reder ut sig.

Publicerat

Du ligger några steg före mig, mitt 6,5imp-bygge har stannat av lite. Mina erfarenheter väcker dock en del frågor. Hur mycket rakare blir hylsorna? Får du matningsproblem? På 6,5imp blir hylsorna så pass mycket rakare att matningen blir lite kinkig, jag har inte löst magasin så jag behöver nog justera kanterna på lådan där hylsorna ska styras upp ur magasinet. Det är dock ingeting jag vågar mig på själv, har du liknande problem?

Du kanske har skrivit det tidigare, men har du nya hylsor? Jag har helt enkelt skjutit en hel del jaktmatch för att få färdiga nya formskjutna hylsor.

Publicerat
  • Författare

Har inte kommit så långt än att jag vet hur det matar,AICS lösningen monteras först i McM koven,har dock läst om killar som skapat 280AI och 06AI med ungefär samma grejor som jag avser använda och dom har inga som helst problem med matning,det enda som man behöver göra är att justera magasinsläpparna för de lite smalare hylskropparna.

Mina hylsor blir spikraka,vilket kanske kan spöka i ett kryssmag men jag kommer få enkelradigt magasin.

/Mike

Publicerat

Du har säkert helt rätt i det att jag får problem med de raka hylsorna i ett fast kryssmag men att du slipper det besväret med radmag. Läpparna i plåt är dessutom något lättare att justera än för mig som måste börja fila i lådan.

Jag var nog otydlig i min frågeställning, det jag tänkte var att du kanske testat matningen från originalmagasinet i bössan som den är nu. Men det är för det första svårt för dig att veta hur jag tänker, dessutom antagligen ganska ointressant hur den matar ur originalmagasinet när du aldrig tänker använda det.

Publicerat
  • Författare

Ok Mackan.

Nej jag har inte provat AI hylsorna i orginalpangen och kommer inte göra det heller,det kommer sannolikt inte fungera något vidare.

/Mike

Publicerat

Tycker det är skitkul att du valt .30-06AI. Tycker det verkar va en otroligt underskattad AI-patron och nått jag gärna skulle vilja ha i en 24 pipa i framtiden.

Publicerat
  • Författare

Ja jag tror stenhårt på den,då jag absolut inte vill ha någon magnumpatron,ej heller vill jag ha någon WSM eller Rsaum så blir det svårt att toppa denna,möjligen 280AI.

Jag har mer än en gång sett att det går inte att köpa sig framgång-läs typ 300wm,det handlar alltid i slutänden om att kunna skjuta oavsett kaliber.

Om pipan nu bara skjuter så kommer denna bli svårslagen för mig.

/Mike

• 2 months later...
Publicerat

Nå? Pics? 

Kommer man bjudas möjlighet att få smeka Kristyna lite på Remmene?

Publicerat
  • Författare

Väntar fortfarande på kolven...

/Mike

Publicerat

Ähh skit i McM, vill du låna en rasp?

Publicerat

Mike har nog gott om små rosa nagelfilar, så han behöver nog igen rasp...

Publicerat

Den som väntar på någe gott :wub: