Publicerat November 11, 201312 yr Författare Inte än men det bör röra sig om 2% eller 50m/s extra fart. /Mike
Publicerat November 11, 201312 yr Syns på hylsorna att du är rekylrädd. Ladda hårdare och få skarpa kanter
Publicerat November 11, 201312 yr Författare Jo nog var det min laddningar allt....gör ändå 1000m/s med 110gr.. /Mike
Publicerat November 11, 201312 yr Författare Jupp han har fixat upp hela lådan när det ändå skulle slås ett omformningsläge i orginalpipan. /Mike
Publicerat November 14, 201312 yr Sweet! Nästan lika fint som 338-06ai ;-) Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat November 17, 201312 yr Nu är jag snuskigt nyfiken på vad kommer att få för prestanda ur bössan. Lägg på ett kol är du snäll. Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat November 18, 201312 yr Tror inte att Mike kommer att lägga några av de roliga kulorna genom denna pipan, det är enbart efter ompipning till den nya fräscha pipan som han kommer att skicka iväg dessa i tokfin precision och med ruggiga farter. /Christian
Publicerat November 18, 201312 yr Författare Jag är också snuskigt nyfiken men det lär dröja till i vår....mest beroende på väntetiden från McM som inte är att leka med men även nya pipan måste komma. Formsköt 100 plugg till i helgen....ajajajaja! en 700 flugvikt har respekt med sig /Mike
Publicerat November 18, 201312 yr Författare Sen har vi ytterligare ett problem,min QL skiva är utlånad och han som har den går inte att få kontakt med,har ny dator nu då den gamla la av helt och skulle behöva köra simuleringar. QL kostar liksom 3500:- så jag har ingen större lust att köpa en till...... /Mike
Publicerat November 18, 201312 yr Joo jag har förstått att det än så länge bara är formskjutning med gammelpipan. Men det hindrar väl inte att jag kan stressa den gode Mike med glada tillrop. Du får väl simma över och hämta stocken,det går nog fortare. Tråkigt m QLskivan, hoppas det reder ut sig. Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat November 18, 201312 yr Författare Detta är en populär post. Idag har fått min LW pipa så efter nästa helg när alla sega formskjutningsövningar är över så lämnar jag tillbaks bössan till smeden så han kan börja med profilsvarvning-patronläge och gänga för mynningsbroms samt passa in en fetare rekylklack alltid något! /Mike
Publicerat November 18, 201312 yr Du ligger några steg före mig, mitt 6,5imp-bygge har stannat av lite. Mina erfarenheter väcker dock en del frågor. Hur mycket rakare blir hylsorna? Får du matningsproblem? På 6,5imp blir hylsorna så pass mycket rakare att matningen blir lite kinkig, jag har inte löst magasin så jag behöver nog justera kanterna på lådan där hylsorna ska styras upp ur magasinet. Det är dock ingeting jag vågar mig på själv, har du liknande problem? Du kanske har skrivit det tidigare, men har du nya hylsor? Jag har helt enkelt skjutit en hel del jaktmatch för att få färdiga nya formskjutna hylsor.
Publicerat November 18, 201312 yr Författare Har inte kommit så långt än att jag vet hur det matar,AICS lösningen monteras först i McM koven,har dock läst om killar som skapat 280AI och 06AI med ungefär samma grejor som jag avser använda och dom har inga som helst problem med matning,det enda som man behöver göra är att justera magasinsläpparna för de lite smalare hylskropparna. Mina hylsor blir spikraka,vilket kanske kan spöka i ett kryssmag men jag kommer få enkelradigt magasin. /Mike
Publicerat November 19, 201312 yr Du har säkert helt rätt i det att jag får problem med de raka hylsorna i ett fast kryssmag men att du slipper det besväret med radmag. Läpparna i plåt är dessutom något lättare att justera än för mig som måste börja fila i lådan. Jag var nog otydlig i min frågeställning, det jag tänkte var att du kanske testat matningen från originalmagasinet i bössan som den är nu. Men det är för det första svårt för dig att veta hur jag tänker, dessutom antagligen ganska ointressant hur den matar ur originalmagasinet när du aldrig tänker använda det.
Publicerat November 19, 201312 yr Författare Ok Mackan. Nej jag har inte provat AI hylsorna i orginalpangen och kommer inte göra det heller,det kommer sannolikt inte fungera något vidare. /Mike
Publicerat November 21, 201312 yr Tycker det är skitkul att du valt .30-06AI. Tycker det verkar va en otroligt underskattad AI-patron och nått jag gärna skulle vilja ha i en 24 pipa i framtiden.
Publicerat November 21, 201312 yr Författare Ja jag tror stenhårt på den,då jag absolut inte vill ha någon magnumpatron,ej heller vill jag ha någon WSM eller Rsaum så blir det svårt att toppa denna,möjligen 280AI. Jag har mer än en gång sett att det går inte att köpa sig framgång-läs typ 300wm,det handlar alltid i slutänden om att kunna skjuta oavsett kaliber. Om pipan nu bara skjuter så kommer denna bli svårslagen för mig. /Mike
Publicerat Februari 16, 201412 yr Nå? Pics? Kommer man bjudas möjlighet att få smeka Kristyna lite på Remmene?
Publicerat Februari 21, 201412 yr Ähh skit i McM, vill du låna en rasp? Skickat från en onödigt stor telefon, levererad av Televerket.
Publicerat Februari 21, 201412 yr Mike har nog gott om små rosa nagelfilar, så han behöver nog igen rasp...