Publicerat Februari 21, 201412 yr väntar alltid på tok för länge... Vi får se. Jag väntar ju på min första McMillan men det är inte förrän jag fått hem den som jag kan säga om det var värt väntan eller ej
Publicerat Februari 22, 201412 yr Författare Detta är en populär post. finishen är amerikansk Precis som mig,perfektion på insidan men lite rå på utsidan /Mike
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare Detta är en populär post. Nu e hon klar äntligen. Känns riktigt bra allting,matning och utkast verkar funka perfekt med moddade AICS 300wm magasin,enkelradigt magasin är ett måste med 40graders hylsbröst. Shilentrycket är helt perfekt från fabrik,behöver inte skruva på det som jag var tvungen att göra med mina Jewelltrycken. Hela specen i övrigt fnns att läsa tidigare i tråden. Nu ska här laddas tryckstege idag för att hitta max,kommer skjutas imorgon,därefter kommer det laddas för precision vilket kommer skjutas på lördag. Mest nojjig är jag över hur mycket rekylen kommer spöka samt hur effektiv rekylbromsen är Julafton gånger 18 just nu /Mike
Publicerat Maj 8, 201412 yr Wow- pax för allt, typ, Mike hon är verkligen en pjäs, jag önskar er all lycka och välgång i framtiden tillsammans. /Christian
Publicerat Maj 8, 201412 yr Jag ser ett durkslag/sil osv... Christian kan inte paxxa den, han har lovat mig att han inte kan befinna sig närmre än 20m från en bössa med broms!!! Christian, du skulle ju aldrig ändra dig ( ) så jag blir Mikes nya spotter, jag kan ju hantera broms, jag och Mackan!! Jag kan då smyg-gosa med denna sköna dam, för den blev snygg och i sedvanlig manér så ligger jag inte med andras damer
Publicerat Maj 8, 201412 yr Psst Virretangent, bara så du vet, den mynningsbromsen har en passande dämpare som det bara är att montera, ie inga som helst bekymmer, nope, never, bara så du vet. Ånyo- sanslöst va fin den blev. /Christian
Publicerat Maj 8, 201412 yr Chris, hur tolkar du att den inte är med på bild då ??? [emoji1] Chris = nicht pillen, nur grosse männer pillen! [emoji14] Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare Broms...för oss som vet hur man hanterar krävande damer Färdigladdade 208 A-max ser ruskigt porriga ut! /Mike
Publicerat Maj 8, 201412 yr C.O.L = M.O.L (Mike Overall Length) Förbannat fin pang blev det, jag tycket det är riktigt snyggt när kolvkam och bakkappa ligger i linje med pipan.
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare Chris-Qvadden blev vidare begåvad med Meoptan idag för våra nattliga övningar framöver....måste nog beställa en McM till nu /Mike
Publicerat Maj 8, 201412 yr Sweet- härligt att kvaddish får lite kärlek den med, ser jag fram emot att få prova lite. /Christian
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare hur mycket ska du bonda med den nu ? Om du fantiserar ihop det absolut värsta scenario du kan föreställa dig.....så är du inte i närheten /Mike
Publicerat Maj 8, 201412 yr Författare Finns ju en anledning att Kristyna är ingraverat på pipan /Mike
Publicerat Maj 8, 201412 yr Tur att du är begåvad med en smal...... För i de fallen är inte .30 så grovt inte:) Jävligt fin blev hon.. //
Publicerat Maj 9, 201412 yr Hmm... funderar lite på det du skriver om att radmag är ett måste med 40gradersbröst. Håller inte riktigt med om det, min 338-06Ai (som är nästan samma som din, bara lite manligare ) matar relativt oproblematiskt i den gamla m98ans kryssmagasin utan större ingrepp. Dock betvivlar jag inte att radmag ger en mjukare och säkrare funktion. Oavsett, vi vill ha en rangereport snarast, med livfulla beskrivningar av rekylupplevelse och bilder på blåmärken. Steget upp till kaliber 30 måste ha varit tufft?
Publicerat Maj 9, 201412 yr Hmm... funderar lite på det du skriver om att radmag är ett måste med 40gradersbröst. Håller inte riktigt med om det, min 338-06Ai (som är nästan samma som din, bara lite manligare ) matar relativt oproblematiskt i den gamla m98ans kryssmagasin utan större ingrepp. Dock betvivlar jag inte att radmag ger en mjukare och säkrare funktion. Oavsett, vi vill ha en rangereport snarast, med livfulla beskrivningar av rekylupplevelse och bilder på blåmärken. Steget upp till kaliber 30 måste ha varit tufft? Det handlar inte om hur grov projektilen är, det vet alla män. En lång smal är lika farlig som en knubbig och vet man hur man hanterar utrustningen så kommer man undan med mycket. För vissa är förspelet och förberedelserna det viktigaste, andra ska gärna plågas lite innan de kommer igång och förstår hur det ska gå till /M
Publicerat Maj 9, 201412 yr Roande idéer som framförs, Mike har haft 300 H&H samt en del andra rappingar som kaliberval, tror inte vi skall döma med stöd därav då går vi vilse, förresten är det nog mig ni skall roa er med om det är klent som skall omtalas. Christian
Publicerat Maj 9, 201412 yr Du och jag Chris, du och jag. Mvh Sidelock, som har 358win som tyngst rekylerande gevär i skåpet.
Publicerat Maj 9, 201412 yr Detta är en populär post. Jag har idag fått äran att se Mike inviga Kristyna, kan säga att hon va högljudd men med all rätt! Fick uppdraget att vara kronograf antecknare och kan bara säga att damen levererar. Duktigt. Mike ska nog bara få i sig sitt Max mål sen kommer rapport. Vill ju inte förstöra detta ögonblick. Vad sägs om det som cliffhanger. :-)