Publicerat November 23, 201312 yr DSC_0456.JPG Denna Stilige herrn lyckades jag överlista imorse En av de finaste bockar som trillat för min Bysse Jag Kan tänka att det kanske är en Bronsare men det får jag bedöma när den torkat till sig! Jättefin bock, ovanligt att en så stor har hornen kvar en vecka innan advent.
Publicerat November 24, 201312 yr Jättefin bock, ovanligt att en så stor har hornen kvar en vecka innan advent. Det är möjligt! Tänkte inte ens så mycket på det.. De satt bra i varje fall så de verkade inte ens vara på gång att trilla av.
Publicerat November 24, 201312 yr Ska hälsa honom Lite avundsjuk är man då han fått tre i år och jag bara en
Publicerat November 24, 201312 yr Det är kanske din tur nästa år Anders, el. är det brorsan som har gödsel i byxfickorna.
Publicerat November 24, 201312 yr Det är kanske din tur nästa år Anders, el. är det brorsan som har gödsel i byxfickorna. Jag har varit schysst mot honom och gav honom ett bra pass på ny mark och då fick han en brons bock och han har även bra flyt!
Publicerat November 24, 201312 yr Jag har varit schysst mot honom och gav honom ett bra pass på ny mark och då fick han en brons bock och han har även bra flyt! Haha! Då kanske du får låna hans koja någon gång då o då.
Publicerat November 24, 201312 yr Haha! Då kanske du får låna hans koja någon gång då o då. Jag räknar med det
Publicerat December 7, 201312 yr Jag ska jaga rådjur från just innan jul till årsskiftet, det är typ 1-2 dm snö här, är det något speciellt jag måste tänka på? Ska jag linda in mig i ett vitt lakan?
Publicerat December 7, 201312 yr Tänk på bakgrunden, det är mest silluetten som kan avslöja dig. Har du en helt vit bakgrund, typ en backe, så är det ju inte så bra att va grön. Men sitter du mot träd eller annan terräng som inte är hel-vit så finns det ingen anledning att vira in sig i lakan.
Publicerat December 8, 201312 yr Jag ska jaga rådjur från just innan jul till årsskiftet, det är typ 1-2 dm snö här, är det något speciellt jag måste tänka på? Ska jag linda in mig i ett vitt lakan? hur ska du jaga ? med hund så har stalkern helt rätt men vid smygjakt så är inte snökammo helt fel då terrängen kan skifta rätt mycket
Publicerat December 8, 201312 yr hur ska du jaga ? med hund så har stalkern helt rätt men vid smygjakt så är inte snökammo helt fel då terrängen kan skifta rätt mycket jag ska smygjaga, jag var på en överskottsbutik och köpte ett par kritvita norska snöbyxor + en gråvit svensk anorak, har även en vit balaklava
Publicerat December 8, 201312 yr ok tänk bara på bakgrunden för även om du e vit så kan du sticka ut rejält om du går i mot en grön bakgrund
Publicerat December 9, 201312 yr Jag fick min bock igår efter en lång och svårjagad höst. Grattis! Hade den kvar hornen? Har det kommit snö hos dig?
Publicerat December 9, 201312 yr Jag sköt mitt första rådjur någonsin i lördags. En bock killing blev det. Allt gick bra och det gav mersmak
Publicerat December 9, 201312 yr Lite sent, men upptäckte tråden nyss Fick smaka bly i augusti, mäter cirka silvermedalj
Publicerat December 10, 201312 yr Tjena klantskalle! Jo den hade hornen kvar, en 4taggare som var ca 25cm långa. Såg en till igår på gärdet med hornen kvar. Dom satt ordentligt fast också. Vi har välan ca 5cm snö.
Publicerat December 10, 201312 yr Jag sköt mitt första rådjur någonsin i lördags. En bock killing blev det. Allt gick bra och det gav mersmak Grattis!
Publicerat December 10, 201312 yr Tjena klantskalle! Jo den hade hornen kvar, en 4taggare som var ca 25cm långa. Såg en till igår på gärdet med hornen kvar. Dom satt ordentligt fast också. Vi har välan ca 5cm snö. Okej, jag har observerat några hemma som jag vill skjuta till helgen, såg en för några veckor sen som tappat ett horn så jag hoppas på att kunna hitta en bock som har båda hornen kvar