Publicerat Oktober 25, 201312 yr Skitdåligt år för oss också. 4 vuxna skjutna och ingen kalv. mest bara ensamma kor på området, flera gånger vi kammar noll, dag efter dag. och vi brukar ha riktigt bra med älg. inget roligt år för oss med unghundar:(. Jakt är ju förvaltning till nästa generation. Jag ser slutrapporten för älgjakten 2013/2014 med fasa.
Publicerat Oktober 27, 201312 yr Jakt är ju förvaltning till nästa generation. Jag ser slutrapporten för älgjakten 2013/2014 med fasa. ja den blir nog inge rolig. Däremot vet jag att vissa områden mot malå hållet som hade bara tilldelning på 1+1 på stora områden för ett par år sedan har i år så mkt älg som dom aldrig haft förut. Så nog är avskjutningen viktig
Publicerat Oktober 27, 201312 yr Elgjagt med gæstehundføre Chuck Norris lørdag 26 okt hundføre fik skyde en tyr for hunden/ung ,mange obs på Elg ko og kalv ,så jeg er meget glad for hundfører og hans arb kunne ikke selv deltage håber at de har haft en DEJLIG dag stor tak til dig C N kalle dk.
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Fick skjuta första för unghunden idag Sent from my GT-P3110 using Tapatalk
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Fick skjuta första för unghunden idag Sent from my GT-P3110 using Tapatalk Älgen Agda ? "för jag vill ha dig naken då"
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Fick skjuta första för unghunden idag Sent from my GT-P3110 using Tapatalk Älgen Agda ? "för jag vill ha dig naken då"
Publicerat November 1, 201312 yr Älgen Agda ? "för jag vill ha dig naken då" japp man kan tro det.Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
Publicerat November 1, 201312 yr japp man kan tro det. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk Glömde grattis !
Publicerat November 1, 201312 yr Den fina tjuren som har sprungit runt med en gunga i hornen på lagets mark sen i somras blev påkörd imorse. Föraren klarade sig utan skador, lite tråkigt att den var just den älgen.
Publicerat November 1, 201312 yr Den fina tjuren som har sprungit runt med en gunga i hornen på lagets mark sen i somras blev påkörd imorse. Föraren klarade sig utan skador, lite tråkigt att den var just den älgen. Skönt att det gick bra för föraren. En liten "epok" gick i graven vid vägkanten för er del.
Publicerat November 1, 201312 yr Sköt min första älg den 8/10. Inget att skryta med men alla kommer ihåg när man blir av med oskulden
Publicerat November 4, 201312 yr Helgens kalvar.... Den ena kalven är med på båda bilderna, minsta kalven vägde 15kg. Den andra 25kg,grannlaget sköt kon som kviga för 2 veckor sedan. Hon vägde 115kg... Fan vad skönt att vi lyckades skjuta dessa små stackare innan vintern Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Publicerat November 4, 201312 yr Helgens kalvar.... Den ena kalven är med på båda bilderna, minsta kalven vägde 15kg. Den andra 25kg,grannlaget sköt kon som kviga för 2 veckor sedan. Hon vägde 115kg... Fan vad skönt att vi lyckades skjuta dessa små stackare innan vintern Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Tror alldrig jag sett så små kalvar bra gort dom hade nog inte klarat en vinter
Publicerat November 4, 201312 yr Författare Helgens kalvar.... Den ena kalven är med på båda bilderna, minsta kalven vägde 15kg. Den andra 25kg,grannlaget sköt kon som kviga för 2 veckor sedan. Hon vägde 115kg... Fan vad skönt att vi lyckades skjuta dessa små stackare innan vintern Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Det var bra att ni lyckades få tag på dom innan vintern.
Publicerat November 4, 201312 yr Fy bubblan! Har nästan svårt att tro att det finns så små kalvar annat än i juli...
Publicerat November 4, 201312 yr Sköt min första älg den 8/10. Inget att skryta med men alla kommer ihåg när man blir av med oskulden Grattis! Finns ju bara en som är första! ryser när jag tänker på mina första kalvar,,,,för 30 år sedan!
Publicerat November 4, 201312 yr Igår ramla årets tredje älg. En ko. Idag sköts en tjur för jämten min. Nya tag till helgen!
Publicerat November 9, 201312 yr Detta är en populär post. Jag sköt den tredje för iår för gråhund idag
Publicerat November 10, 201312 yr Sköt fjärde älgen för iår igår. En kalv på stånd för Ålbolandets Malva och hennes morbror Ålbolandets Häsen.
Publicerat November 16, 201312 yr Idag var det jakt med laget hela dagen! Vi hade bara en kalv kvar på licensen men en kviga hade fått höger framben brutet i en trafikolycka förra helgen och eftersöks jägarna lyckades inte med eftersöket och om vi såg den skulle vi skjuta den. Jag fick såklart passet längst bort och hade med hundföraren, när vi kom fram till passet så small det och på radion så hörde vi att kvigan hade stått på passet när en kille kommit fram och han kunde snabbt avsluta. Vi bytte såt och alla var på helspänn hela tiden då det buktade runt fram och tillbaka och det blev stånd bredvid brorsan som kunde se att det var en ensam ko. Vi bytte igen och när vi gick sex jägare på landsvägen så gick kon på andra sidan 50m bort och alla bilar stannade och frågade om vi såg älgen, dom tyckte det såg lite komiskt ut! Kul dag trots hård vind och vi har kalven kvar så det kan bli fler dagar förhoppningsvis
Publicerat November 23, 201312 yr Författare Förlängd älgjakt retar upp jägare. http://www.kuriren.nu/nknyheter/forlangd-jakt-retar-upp-jagare-7133229.aspx
Publicerat November 24, 201312 yr 3 kalvar nere i en såt !!! sista såten för dan var sjukt proppad med vilt. en kviga, en ko med dubbelkalv, en tjur + en ensam kalv men hur som helst ligger alla kalvarna från såten. så nu ska bara en eller 2 vuxna ner så är vi perfekt i avskjutningen ! + att vi hade en galt, en årsgris och en stor sugga med kultingar i samma såt. men dom släppte hunden efter ett tag och tog älgarna ! ( dålig bild) men där är en av kalvarna.
Publicerat November 25, 201312 yr vi hade våran vanliga avslutning på älgjakten med bastu samt julmidag i helgen.