Publicerat Oktober 18, 201312 yr menar du vildsvin ?? jaga i ett område där dom jagas hårt och sedan få fram en galt på över 100 kg. fy fan vad smarta dom är ! kommer knappt aldrig fram på åteln, och dom kommer alltid ur drevet eller klarar sig på något sätt grattis till dom 10 ! jaha du menade canadagäss! förlåt. grattis till canadagässen
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Det är inte alltid det går som man vill. Kom ihåg det grabben! Det är inte alltid det kommer älg på generalpassen. Vi har inte 50 generalpass per fös...oroväckande lite älg!! Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Författare Vi har inte 50 generalpass per fös...oroväckande lite älg!! Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4 Det har inte vi heller, men vi har några st på 5089 ha.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Efter gångstånd & stånd å flera ansmygningar i över 2,5 timme kom ja åt denna kalven i onsdags! Skottet kändes bra men den gick 10 meter å stöp in i en gran men utom synhåll för mig men jag hörde braket, hade kunnat skjuta kon oxå men ville vara 100 på att kalven låg så kon fick gå vidare. Bössan är en forumkändis i form av Griseknoen! Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Tre bom skott på en kalv i försts såten, och nu hade jag en 8-10taggare på 15m, bara kalv o gris lovlgt... Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Publicerat Oktober 19, 201312 yr En ny ung jägare i laget sköt en fin tjur under jakten idag, tyvärr var det fel antal taggar(7), det var en tagg i mitten som var svår att se. Lätt hänt så det är ingen som är bitter. Den låg på drygt 200kg i slaktvikt så det var med våra mått en fin tjur. Nya tag nästa helg och se om vi kan knipa en kalv.
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Jakten är över för i år, 10 vuxna och 2 kalvar blev det..oroväckande att ingen sett varken pinntjur eller 4-taggare, återväxten är inget vidare. Får hoppas att dom drar in efterjakten så det finns någon möjlighet till jakt nästa år. Köttet lär få ätas med andakt, det blir inte många kilo med hem... Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 19, 201312 yr Jakten är över för i år, 10 vuxna och 2 kalvar blev det..oroväckande att ingen sett varken pinntjur eller 4-taggare, återväxten är inget vidare. Får hoppas att dom drar in efterjakten så det finns någon möjlighet till jakt nästa år. Köttet lär få ätas med andakt, det blir inte många kilo med hem... Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Rätt långt ifrån 50/50 mellan kalv och vuxen där ! Hua.
Publicerat Oktober 20, 201312 yr Författare Rätt långt ifrån 50/50 mellan kalv och vuxen där ! Hua. Det är som det är här uppe på många ställen.
Publicerat Oktober 20, 201312 yr Jag har haft en tråkig vecka som stillasittande passkytt bortsett från en dag då vi fick spåra en skadad älg. Sannolikt så har jag nu gjort mitt som passkytt, den tråkigaste jaktformen som finns, tycker jag.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Det är som det är här uppe på många ställen. Att skjuta bort kapitalet tycker bara bolagen om, finns där ingen kalv så finns där ingen återväxt. Hoppas ni arbetar fram nån vettig plan inför nästkommande år.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Författare Att skjuta bort kapitalet tycker bara bolagen om, finns där ingen kalv så finns där ingen återväxt. Hoppas ni arbetar fram nån vettig plan inför nästkommande år. Visst är det så o vi har lyckats förut. När jag började jaga här uppe -90 första gången så hade vi 6+6 i tilldelning och jobbade upp stammen bra. Sedan fick vi in några som sköt på allt o där rök stammkorna som var trygga på marken. Vi är beredda på tilldelningen kommer att halveras till nästa år för oss men det är sådant som man får ta för att rygga återväxten o börja om på ny kula även om det inte är populärt från skogsbolagen.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Detta är en populär post. Tjurförbud sedan någon timme tillbaka, hunden skällde i 21 timmar innan han bröt på söndag morgon.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Författare Fint foto! Tur för tjuren men synd för hundföraren el. vem det nu var som tog fotot.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Det var min jaktkompis och hans hund, detta var inte det enda tillfället utan han hade minst 10-15 tillfällen till.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Författare Det var min jaktkompis och hans hund, detta var inte det enda tillfället utan han hade minst 10-15 tillfällen till. Ok! Det är inte ofta man får ett sådant fint foto på älg o hund i fullt arbete.
Publicerat Oktober 23, 201312 yr Författare tack så mycket det är den största jag skjutit Varsågod! Ok! Jag har en 10:a på samvetet o 279 kg i slaktvikt men har sett större som jag inte har kommit till skott på.
Publicerat Oktober 24, 201312 yr Varför blir jag orolig när jag läser sådanthär???Kommer nästa generation överhuvudtaget ha tillgång till älgjakt??? Skitdåligt år för oss också. 4 vuxna skjutna och ingen kalv. mest bara ensamma kor på området, flera gånger vi kammar noll, dag efter dag. och vi brukar ha riktigt bra med älg. inget roligt år för oss med unghundar:(.