Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten 2013

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Skitjakt på er hela bunten nu som ska ut i älgskogen imorgon bitti!  :thumbsup:

• Svar 274
  • Visningar 27,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag sköt den tredje för iår för gråhund idag

• Men Jonsson, det är väl bra, då behöver man inte pimpla i sig en massa vin till middan  

• Vi är ju fri från uppehåll i år ! Gällivare kommun, å jag fick skjuta en större herre i år igen mycket skoj

Posted Images

Publicerat

Skitjakt på er hela bunten nu som ska ut i älgskogen imorgon bitti! :thumbsup:

desamma gubbe! ;)

I år vill jag ha ner min första älg!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Publicerat

Då var årets älgjakt slut på hemmamarken. Nu återstår att se om man blir inbjuden någonstans på mer jakt.

Den skadskjutna tjuren från igår på grannmarken sköts inne på samma grannmark idag.

Så allt slutade lyckligt. :thumbsup:

Vi har sparat 3 vuxna hondjur o 10 kalvar av årets tilldelning.

Allt för att trygga återvåxten. :thumbsup:

Där jag var o jagade i Boden sågs inte ens ett kalvspår på 4 dagar så jag förstår att ni sparade kalvarna! Eller finns det några att "spara"?

Publicerat
  • Författare

desamma gubbe! ;)

I år vill jag ha ner min första älg!

Vi sköt sista igår. :smile:

Färdigt för i år om man inte blir inbjuden som passare. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Där jag var o jagade i Boden sågs inte ens ett kalvspår på 4 dagar så jag förstår att ni sparade kalvarna! Eller finns det några att "spara"?

Jag har hört från olika håll att det är lika alarmerande illa på flera håll. :sad:

Tack Per för att är så förstående. :smile: 

Ja, det finns några kvar.  :thumbsup:

Publicerat

En kalv skjuten i laget och tittat på kon gjorde jag men en hals på 80 meter i promenad och en halvmeterslucka skjuter man inte på..

Publicerat

Det blev en kalv för gammeln idag :smile: Det enda vi fick!

post-5858-0-37803800-1381769604_thumb.jp

Publicerat

Hamnade i norra Värmland i år med jycken, har ramlat en kviga idag men i jämförelse med andra delar av landet jag varit i så är det hopplöst lite älg. Kalv är knappt att tänka på, den enda kalv vi ens sett idag var död och äten på, vi har inte sett några spår av kalv heller.

Publicerat

en liten 7-taggare blev det  ! 

post-10838-0-93492800-1381775357_thumb.j

Publicerat

Vi fick en 8aPostad bild

Publicerat

Vi sköt tio dov på älgjakts premiären :D 

Publicerat

En liten tjur och en kviga. Hemma nu efter att sökt efter kvigan. Hittade den tillslut

Publicerat
  • Författare

Grattis skyttar! :smile:

Publicerat

Laget sköt 1 kviga och en ko på lördagen, skjöt ena och grannen andra ;)

Har bestämt att vi endast skjuter kalv från dubbelkalv och då bara ena för annars blir det att man skjuter kalvarna sen korna efter som ensamma hondjur...

Söndagets första drev kommer båda älghundarna med varsin ko + kalv förbi lunkandes på 20m från passkyttarna och nästa drev en till ko med kalv på 30m :D

Så älg har vi mycket, bara att ta  :thumbsup:

Publicerat

En kviga och denna tjur blev årets resultat..Postad bildPostad bild

Publicerat
  • Författare

Grattis till skytten. :smile:

Fyller sin plats på väggen. :thumbsup:

Publicerat

Varför blir jag orolig när jag läser sådanthär???Kommer nästa generation överhuvudtaget ha tillgång till älgjakt??? :sad:

Tror inte det är så farligt så länge man skjuter lika mycket kalv som vuxna......hade varit betydligt värre med 9 vuxna och ingen kalv

/Urban

Publicerat

Grattis till skytten. :smile:

Fyller sin plats på väggen. :thumbsup:

Det gör den säkert, han försökte smita ut bakvägen ur såten, men passgrannen fick håll på den. Jag höll på att trilla av ryggsäcken utav smällen..

Publicerat
  • Författare

Det gör den säkert, han försökte smita ut bakvägen ur såten, men passgrannen fick håll på den. Jag höll på att trilla av ryggsäcken utav smällen..

Dom är inte dumma tjurarna! Dom vet vad dom gör och vad man kan göra. :thumbsup:

Haha! :biggrin: Inte beredd på den smällen. :thumbsup:

Publicerat

Tror inte det är så farligt så länge man skjuter lika mycket kalv som vuxna......hade varit betydligt värre med 9 vuxna och ingen kalv

kalv

/Urban

Vi har inte skjutit en kalv på 3 år...

Publicerat

4 tjurar och 2 kvigor än så länge..själv har jag inte sett nåt ännu, men jag har iaf hört dom :)

Nya tag imorron!

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4

Publicerat

Var ute i kväll satte mig på på vid ett torp med inäga torpet ligger på en backe för några dar sen satte jag mig på västra sidan av backen satt till mörkret la  sig-

Kliver upp så står en ko+2kalvar o tittar på mig i mörkret :yucky:

I Eftermidag satte jag mig där på västra sidan av backen o tänkte nypa en kalv  satt till det började skumma på kliver upp o smyger mig upp-

Till torpet på backen spanar o ser en fin älgko  går en minut så ser jag 80m snett nedanför en älg spanar o spanar bedömmer efter ett tag att det är en kalv-

Men mörkret gör att jag avstår  så i morgon blir det östra sidan av backen men då kommer väl dom från väster :yes:

Publicerat
  • Författare

4 tjurar och 2 kvigor än så länge..själv har jag inte sett nåt ännu, men jag har iaf hört dom :)

Nya tag imorron!

Kul att det händer något i skogen hos dig. :thumbsup:

Publicerat

Kul att det händer något i skogen hos dig. :thumbsup:

Ja, lite aktion är det iaf :) hörde en del knak och steg idag, kan ha varit den tjur som sköts på en annan linje några minuter efteråt..imorron blir det nog ännu bättre, då kommer vi längre från vargreviret :)

Publicerat
  • Författare

Ja, lite aktion är det iaf :) hörde en del knak och steg idag, kan ha varit den tjur som sköts på en annan linje några minuter efteråt..imorron blir det nog ännu bättre, då kommer vi längre från vargreviret :)

Knaket kan komma från ko o kalv också. Dom är inte heller ljudlösa när dom kommer om dom inte smyger på klöverspetsarna. :wink:  :thumbsup:  :biggrin:

Skitjakt på dig gubbe! :thumbsup: