Publicerat Oktober 13, 201312 yr Författare Skitjakt på er hela bunten nu som ska ut i älgskogen imorgon bitti!
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Skitjakt på er hela bunten nu som ska ut i älgskogen imorgon bitti! desamma gubbe! I år vill jag ha ner min första älg! Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Då var årets älgjakt slut på hemmamarken. Nu återstår att se om man blir inbjuden någonstans på mer jakt. Den skadskjutna tjuren från igår på grannmarken sköts inne på samma grannmark idag. Så allt slutade lyckligt. Vi har sparat 3 vuxna hondjur o 10 kalvar av årets tilldelning. Allt för att trygga återvåxten. Där jag var o jagade i Boden sågs inte ens ett kalvspår på 4 dagar så jag förstår att ni sparade kalvarna! Eller finns det några att "spara"?
Publicerat Oktober 14, 201312 yr Författare desamma gubbe! I år vill jag ha ner min första älg! Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Vi sköt sista igår. Färdigt för i år om man inte blir inbjuden som passare.
Publicerat Oktober 14, 201312 yr Författare Där jag var o jagade i Boden sågs inte ens ett kalvspår på 4 dagar så jag förstår att ni sparade kalvarna! Eller finns det några att "spara"? Jag har hört från olika håll att det är lika alarmerande illa på flera håll. Tack Per för att är så förstående. Ja, det finns några kvar.
Publicerat Oktober 14, 201312 yr En kalv skjuten i laget och tittat på kon gjorde jag men en hals på 80 meter i promenad och en halvmeterslucka skjuter man inte på..
Publicerat Oktober 14, 201312 yr Hamnade i norra Värmland i år med jycken, har ramlat en kviga idag men i jämförelse med andra delar av landet jag varit i så är det hopplöst lite älg. Kalv är knappt att tänka på, den enda kalv vi ens sett idag var död och äten på, vi har inte sett några spår av kalv heller.
Publicerat Oktober 14, 201312 yr En liten tjur och en kviga. Hemma nu efter att sökt efter kvigan. Hittade den tillslut
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Laget sköt 1 kviga och en ko på lördagen, skjöt ena och grannen andra Har bestämt att vi endast skjuter kalv från dubbelkalv och då bara ena för annars blir det att man skjuter kalvarna sen korna efter som ensamma hondjur... Söndagets första drev kommer båda älghundarna med varsin ko + kalv förbi lunkandes på 20m från passkyttarna och nästa drev en till ko med kalv på 30m Så älg har vi mycket, bara att ta
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Varför blir jag orolig när jag läser sådanthär???Kommer nästa generation överhuvudtaget ha tillgång till älgjakt??? Tror inte det är så farligt så länge man skjuter lika mycket kalv som vuxna......hade varit betydligt värre med 9 vuxna och ingen kalv /Urban
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Grattis till skytten. Fyller sin plats på väggen. Det gör den säkert, han försökte smita ut bakvägen ur såten, men passgrannen fick håll på den. Jag höll på att trilla av ryggsäcken utav smällen..
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Författare Det gör den säkert, han försökte smita ut bakvägen ur såten, men passgrannen fick håll på den. Jag höll på att trilla av ryggsäcken utav smällen.. Dom är inte dumma tjurarna! Dom vet vad dom gör och vad man kan göra. Haha! Inte beredd på den smällen.
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Tror inte det är så farligt så länge man skjuter lika mycket kalv som vuxna......hade varit betydligt värre med 9 vuxna och ingen kalv kalv /Urban Vi har inte skjutit en kalv på 3 år...
Publicerat Oktober 15, 201312 yr 4 tjurar och 2 kvigor än så länge..själv har jag inte sett nåt ännu, men jag har iaf hört dom Nya tag imorron! Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Var ute i kväll satte mig på på vid ett torp med inäga torpet ligger på en backe för några dar sen satte jag mig på västra sidan av backen satt till mörkret la sig- Kliver upp så står en ko+2kalvar o tittar på mig i mörkret I Eftermidag satte jag mig där på västra sidan av backen o tänkte nypa en kalv satt till det började skumma på kliver upp o smyger mig upp- Till torpet på backen spanar o ser en fin älgko går en minut så ser jag 80m snett nedanför en älg spanar o spanar bedömmer efter ett tag att det är en kalv- Men mörkret gör att jag avstår så i morgon blir det östra sidan av backen men då kommer väl dom från väster
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Författare 4 tjurar och 2 kvigor än så länge..själv har jag inte sett nåt ännu, men jag har iaf hört dom Nya tag imorron! Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Kul att det händer något i skogen hos dig.
Publicerat Oktober 15, 201312 yr Kul att det händer något i skogen hos dig. Ja, lite aktion är det iaf hörde en del knak och steg idag, kan ha varit den tjur som sköts på en annan linje några minuter efteråt..imorron blir det nog ännu bättre, då kommer vi längre från vargreviret Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare Ja, lite aktion är det iaf hörde en del knak och steg idag, kan ha varit den tjur som sköts på en annan linje några minuter efteråt..imorron blir det nog ännu bättre, då kommer vi längre från vargreviret Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Knaket kan komma från ko o kalv också. Dom är inte heller ljudlösa när dom kommer om dom inte smyger på klöverspetsarna. Skitjakt på dig gubbe!