Publicerat Oktober 16, 201312 yr Fy fan här sitter man och huttrar i skogen, det enda man har hört är en hackspett....... brr
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare Fy fan här sitter man och huttrar i skogen, det enda man har hört är en hackspett....... brr Jaja, du har dig själv att skylla.
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Min första älgjakt har börjat ganska retsamt... Sett sex älgar skjutit noll. Första dagen, första passet, en hel familj kommer klampande ur skogen femton meter bakom mig! Först kliver en ko ut och sedan ställer sig kalven bakom kon... Sedan klampar det till igen, en tjur kommer fram och hela familjen tar några steg framåt och hamnar bakom ett par tallar, sitter och siktar och väntar på läge... Då får de vittring på mig och sticker. Jaja, där satt jag och bara vinkade hejdå när jag såg tre älgrumpor skutta iväg i skogen... En passgranne sköt tjuren lite senare. Tisdag: Tjurförbud då tre tjurar föll på måndagen, sitter på en myr och en liten 4-taggare klampar ut på 80-100 meter och visar bredsidan. Bara att vinka hejdå igen då... Idag onsdag: Sitter i ett rangligt j-a torn vid en väg, skogen är tät som en vägg så det är bara vägen man har att skjuta på. Det brakar till i skogen och en ko sticker ut huvudet, kalven står bredvid. Jag sitter och siktar och bara väntar på att de ska kliva ut på vägen så jag kan skjuta. Men nejdå, de vänder in i skogen igen. Bara att vinka hejdå och tack för besöket... Nya tag imorgon!
Publicerat Oktober 16, 201312 yr blev en kalv och en trafikskadad tjur idag ! riktigt skönt att vi kunde få dö på stackaren. han blev påkörd för ett tag sedan fick vi reda på sen. han hade bara ett horn, en skada i benet så han kunde knappt gå. han gick på 3 ben kan man säga med ett horn. så de känns bra. dessutom var han fin ! om han inte hade varit trafikskadad så hade han vägt 250 slaktad ! ganska stora horn, stor kransar, den där randen i tanden, slitna tänder, lösa tänder och riktigt stor i kroppen trotts trafikolyckan ! lycka till i resten av älgjakten allihopa ! // L
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Fy fan här sitter man och huttrar i skogen, det enda man har hört är en hackspett....... brr Visst är dom underbara......Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Idag fick jag en kviga framför mig..hon kom från ingenstans, visade sig i 4 sekunder typ och sen försvann hon till passgrannen som sköt. Men det var ändå kul att få se en älg på passet Imorron är det styckdag, men sen är det nya tag igen! Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare Idag fick jag en kviga framför mig..hon kom från ingenstans, visade sig i 4 sekunder typ och sen försvann hon till passgrannen som sköt. Men det var ändå kul att få se en älg på passet Imorron är det styckdag, men sen är det nya tag igen! Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Se där ja! Kul för dig! Redan! Då har ni inget ordentligt kylrum som blir mörat.
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Se där ja! Kul för dig! Redan! Då har ni inget ordentligt kylrum som blir mörat. Markägarkött, inte så noga Vårat kött styckas på söndag..så imorron blir en ganska kort dag, på eftermiddagen ska vi jaga honkisar Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare Markägarkött, inte så noga Vårat kött styckas på söndag..så imorron blir en ganska kort dag, på eftermiddagen ska vi jaga honkisar Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Haha! Nej, det är det inte! Ok!
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Vi har inte skjutit en kalv på 3 år... Låter inget vidare...... /Urban
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Haha! Nej, det är det inte! Ok! Vi har en fin slaktbod, kan ta lite bilder och lägga in imorron om intresse finns Det är en effektiv handvärmare, att passa älgar..frös som fan innan, det var snö i morse och snöblandat under dagen, men det försvann fort när jag hjälpte tjejen som sköt Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Författare Vi har en fin slaktbod, kan ta lite bilder och lägga in imorron om intresse finns Det är en effektiv handvärmare, att passa älgar..frös som fan innan, det var snö i morse och snöblandat under dagen, men det försvann fort när jag hjälpte tjejen som sköt Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Det är alltid trevligt med lite foton från andras slaktbodar. Det är varmt o skönt att stoppa in händer o armar i vuxens älg mage o böka en stund när det är -10-15 ute i okt.-nov som vi kan ha det om jakten drar ut på tiden. Du hjälpte inte henne med något annat då i samma veva???
Publicerat Oktober 16, 201312 yr Det är alltid trevligt med lite foton från andras slaktbodar. Det är varmt o skönt att stoppa in händer o armar i vuxens älg mage o böka en stund när det är -10-15 ute i okt.-nov som vi kan ha det om jakten drar ut på tiden. Du hjälpte inte henne med något annat då i samma veva??? Nu är du lite snuskgubbe, Jonsson Inga snedsteg här inte! Ska ta lite kort imorron då Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 16, 201312 yr I helgen hade vi äntligen lite flyt, efter ett tämligt miserabel septemberjakt. På lördag fick ungtiken till slut va med om lite action, förföljde en tjur förbi en passare som sköt den. Fick skälla en stund på den innan den "självdog". Att hon tidigare under dagen, under återgång efter en annan älgutflykt passerade en gård och satte i sig en skål köttsoppa som stod ute på bron på kylning får man väl ha överseende med På Söndag trillade en tjur efter gammtiken. Hon som vanligtvis har ett dåligt förföljande höll i över 2km och fick lite belöning för de. Hoppas det håller i sig. Till helgen vill jag ta en älg på stånd. Tyvärr tänker båda damera slänga in ett löp mitt under jaktsäsong. Men dom verkar tack och lov lite omlott vad det verkar.
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Författare Nu är du lite snuskgubbe, Jonsson Inga snedsteg här inte! Ska ta lite kort imorron då Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Hm! Det var väl inget snusk! Det är lätt hänt. Har inga på bygden = inga snedsteg. Gör så!
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Vi sköt tio dov på älgjakts premiären Var ni tvugna att skjuta er en glugg, för att se älgarna?
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Idag var det som sagt styckdag, men det blev lite jakt ändå efteråt..10 honkisar drog i backen, det är fan inga intelligenta djur det där! Efter att ha blivit beskjutna, så vänder dom om och flyger över oss en gång till!! Kul att få skjuta lite Imorron är dagen då det kommer en älg på mitt pass, det känner jag på mig Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 17, 201312 yr Skitjakt gubbe! Honkisar? Honkisar=Kanadagäss..dom låter ju så; honk-honk-honk... Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Författare Honkisar=Kanadagäss..dom låter ju så; honk-honk-honk... Skickat från min HTC One S med Tapatalk 4 Ok! Ja, nu när du säger det så.
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Jaha då var det slut på älgjakten för den här gången men jag fick i alla fall skjuta mig en nio taggare på 240 kg slaktvikt
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Jag hade fel, idag kom INGEN älg fram, 46 skyttar satt i skogen och endast 2 såg en tjur som inte var lovlig för vår del. Förra året vid denna tiden hade vi fått 18 älgar, nu har vi 10!! 3 av grannlagen har lagt ner för i år, det finns knappt älg kvar här i trakten...dessa jäkla gråben kommer utrota älgen snart! Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Författare Jag hade fel, idag kom INGEN älg fram, 46 skyttar satt i skogen och endast 2 såg en tjur som inte var lovlig för vår del. Förra året vid denna tiden hade vi fått 18 älgar, nu har vi 10!! 3 av grannlagen har lagt ner för i år, det finns knappt älg kvar här i trakten...dessa jäkla gråben kommer utrota älgen snart! Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 4 Det är inte alltid det går som man vill. Kom ihåg det grabben! Det är inte alltid det kommer älg på generalpassen.
Publicerat Oktober 18, 201312 yr Idag var det som sagt styckdag, men det blev lite jakt ändå efteråt..10 honkisar drog i backen, det är fan inga intelligenta djur det där! Efter att ha blivit beskjutna, så vänder dom om och flyger över oss en gång till!! Kul att få skjuta lite Imorron är dagen då det kommer en älg på mitt pass, det känner jag på mig Sent from my GT-P5110 using menar du vildsvin ?? jaga i ett område där dom jagas hårt och sedan få fram en galt på över 100 kg. fy fan vad smarta dom är ! kommer knappt aldrig fram på åteln, och dom kommer alltid ur drevet eller klarar sig på något sätt grattis till dom 10 !