Publicerat Augusti 16, 201411 yr Bonden har svarat, härligt. Var ett jävla liv på gässen i kväll när jag var ute efter bocken, så nu blir det några timmar sömn sen ska bulvanerna ut i stubben! Det lyfte nog 1000 gäss från fältet när jag åkte från skogen så det bådar gott
Publicerat Augusti 19, 201411 yr Söndagens jakt var blöt men kul! Mycket fågel i luften men inga som vågade sig ner, skyller på att diket innehöll för mycket torrt gräs så våra kammodräkter stack ut rätt tydligt med sin mörka ton. Ett gäng grågäss gick dock ner och jag lyckades med min första doublé! Mina sex kanadabulvaner från Biltema var så fina i stubben så jag åkte förbi idag och köpte 18 till, för det känns som att våra siluetter har gjort sitt nu. Vad tror ni är bäst, köra med 24 skal och 24 siluetter eller bara med skalen, som ser riktigt äkta ut i stubben. Köpte även jute-väv idag som jag tänkte klippa till täcken och sy på lite öglor så man kan sticka i en massa gräs och sen ligga/sitta under dessa, kan nog bli utmärkt för ändamålet.
Publicerat Augusti 19, 201411 yr Trevligt! Men varför satt ni i diket och inte låg på stubben? För blött?
Publicerat Augusti 19, 201411 yr Trevligt! Men varför satt ni i diket och inte låg på stubben? För blött? Vi hade synts ännu mer på stubben med för mörkt camo Men får jag till bra "jutetäcken" så kan vi ju ligga på stubben nästa jakt. Måste bygga nå slags ryggstöd/nackstöd bara, så man kan ligga bekvämt i många timmar.
Publicerat Augusti 19, 201411 yr Jag har börjat strunta i mitt liggömsle, lägger mig platt på backen och öser på med halm o ryggsäcken under huvudet Skittråkigt när man sitter i diket och det flyger bra men för långt bort!
Publicerat Augusti 19, 201411 yr Ta frigolit gör som en avlång trekant limma på liggunderlag. Sen lägger du jutetäcken och lägger liggunderlag med frigolit mitt på sen limma du fast det. blir som en dörr på vardera sida. Sen i med ett elrör snätt över. Slå undan röret och allt är öppet. S.
Publicerat Augusti 19, 201411 yr Ta frigolit gör som en avlång trekant limma på liggunderlag. Sen lägger du jutetäcken och lägger liggunderlag med frigolit mitt på sen limma du fast det. blir som en dörr på vardera sida. Sen i med ett elrör snätt över. Slå undan röret och allt är öppet. S. Det här låter så intressant att det kräver en utförligare beskrivning/bild!
Publicerat Augusti 20, 201411 yr Det här låter så intressant att det kräver en utförligare beskrivning/bild! Ja precis, var inte mycket jag förstod där, hehe
Publicerat Augusti 21, 201411 yr Detta är en populär post. FATTIGMANSLIGGÖMSLE! Här kommer en beskrivning. Kudden görs i frigolit. lämpligen 30 cm i bakant. Limma liggunderlag på kudden. Sy ihop ett täke av jutesäck som du lägger kudde och liggundelag mitt på. Och limmar fast dem med varandra. Se att dörrarna är tillräckligstora. och går om lott. Folla upp kanten och stick in rören i. Rören ska gå till hakan ungefär. Sy på band på dörrarna att fästa gräs i. Går att fästa nät över nyllet med om man vill. Lämplig längd på de hela är 230cm och bred 90cm S.
Publicerat Augusti 21, 201411 yr FATTIGMANSLIGGÖMSLE! Ligggömsle.jpg Här kommer en beskrivning. Kudden görs i frigolit. lämpligen 30 cm i bakant. Limma liggunderlag på kudden. Sy ihop ett täke av jutesäck som du lägger kudde och liggundelag mitt på. Och limmar fast dem med varandra. Se att dörrarna är tillräckligstora. och går om lott. Folla upp kanten och stick in rören i. Rören ska gå till hakan ungefär. Sy på band på dörrarna att fästa gräs i. Går att fästa nät över nyllet med om man vill. Lämplig längd på de hela är 230cm och bred 90cm S. De där ska jah pröva ! Fett coolt
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Förstår fortfarande inte, haha, Simon får väl bygga först och ta en massa bilder EDIT: NU förstod jag, hjälpte att läsa den första beskrivningen och titta på bilden, hehe
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Tycker faktiskt det ser enkelt ut. Har funderat i samma banor i ett år, men inte orkat eller haft tid till att fixa. Idag ska det handlas liggunderlag, så ska jag i morgon testa att bara lägga mig på marken med ASAT 3D camo och se. Gässen har slagit på samma ställe i snart en vecka utanför tomten, så nu ska de jagas! Inga stora flockar, men någon sa vi nog lyckas få ner
Publicerat Augusti 22, 201411 yr Var på Jula gick säckväv som aldrig för;-) Får lägga in ett patentskydd:-D S.
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Förstår fortfarande inte, haha, Simon får väl bygga först och ta en massa bilder [emoji2] EDIT: NU förstod jag, hjälpte att läsa den första beskrivningen och titta på bilden, hehe Haha har allting hemma nu, bara jag får tummen ur o börjar göra någonting xD
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Coop Bygg hade billigare jute än Jula såg jag idag, blev en tredje "filt". Har satt i 30-40 snören i varje så att man kan binda på vegetation. Så nästa jakt kan vi alla tre ligga under bra skydd, och allt får plats i en liten tygpåse, man har ju redan mycket att konka på med bulvaner och annat så det är skönt om det är smått
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Coop Bygg hade billigare jute än Jula såg jag idag, blev en tredje "filt". Har satt i 30-40 snören i varje så att man kan binda på vegetation. Så nästa jakt kan vi alla tre ligga under bra skydd, och allt får plats i en liten tygpåse, man har ju redan mycket att konka på med bulvaner och annat så det är skönt om det är smått Redan klar med tre! Bild!! Jag ska börja idag fast jag kommer inte ha nån frigolit ska köra med en annan lösning, så man kan rulla ihop hela liggunderlaget med juten så den blir smidig. Även rören ska kunna dras ut för smidighet. Vi kör även med 24 st gås fuds så vi har allt på en pytte liten yta
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Redan klar med tre! Bild!! Jag ska börja idag fast jag kommer inte ha nån frigolit ska köra med en annan lösning, så man kan rulla ihop hela liggunderlaget med juten så den blir smidig. Även rören ska kunna dras ut för smidighet. Vi kör även med 24 st gås fuds så vi har allt på en pytte liten yta Visa gärna bild eller beskrivning. Jag vill också ha det smidigt och en två meter lång sak i bilen.
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Visa gärna bild eller beskrivning. Jag vill också ha det smidigt och en två meter lång sak i bilen.Kan skriva det till dig i pm under min process så lägger jag upp färdig produkt här sen
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Starta en projekt-tråd istället, dumt att dela med sig till bara en ju!
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Mitt är blir bara 30x50x90 cm. När de är ner monterat. S. Det är ju helt okej storlek. Har du då möjlighet att dela eller på annat sätt justera längden på de där rören?
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Mitt kommer bli som ett liggunderlag bara att man har pinnarna separata :)"
Publicerat Augusti 23, 201411 yr Starta en projekt-tråd istället, dumt att dela med sig till bara en ju! Får la göra det då då
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Det är ju helt okej storlek. Har du då möjlighet att dela eller på annat sätt justera längden på de där rören? Ja dem är delbara och bara 180cm därav 90cm. S.
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Okej, hur gör du med gavlarna? Rör där med eller bara tyg? Skickat från min C6903 via Tapatalk
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.