Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gåsjakt

Featured Replies

Publicerat

Bonden har svarat, härligt.

Var ett jävla liv på gässen i kväll när jag var ute efter bocken, så nu blir det några timmar sömn sen ska bulvanerna ut i stubben!

Det lyfte nog 1000 gäss från fältet när jag åkte från skogen så det bådar gott

  • Svar 426
  • Visningar 69,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Gick jävligt bra idag, gässen kom bara i nått så sjukt stora mängder. Blev 18 fågel endå ;-) bästa dagen hittills, de blev nästan kaotiskt ett tag när de va gäss absolut över allt

  • Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar.

Posted Images

Publicerat

Söndagens jakt var blöt men kul! Mycket fågel i luften men inga som vågade sig ner, skyller på att diket innehöll för mycket torrt gräs så våra kammodräkter stack ut rätt tydligt med sin mörka ton. Ett gäng grågäss gick dock ner och jag lyckades med min första doublé! 

Mina sex kanadabulvaner från Biltema var så fina i stubben så jag åkte förbi idag och köpte 18 till, för det känns som att våra siluetter har gjort sitt nu.

 

Vad tror ni är bäst, köra med 24 skal och 24 siluetter eller bara med skalen, som ser riktigt äkta ut i stubben.

 

Köpte även jute-väv idag som jag tänkte klippa till täcken och sy på lite öglor så man kan sticka i en massa gräs och sen ligga/sitta under dessa, kan nog bli utmärkt för ändamålet. 

post-14396-0-85355100-1408458757_thumb.j

post-14396-0-22685600-1408458762_thumb.j

Publicerat

Trevligt! Men varför satt ni i diket och inte låg på stubben? För blött? :)

Publicerat

Trevligt! Men varför satt ni i diket och inte låg på stubben? För blött? :)

 

Vi hade synts ännu mer på stubben med för mörkt camo  :thumbsup:

Men får jag till bra "jutetäcken" så kan vi ju ligga på stubben nästa jakt. Måste bygga nå slags ryggstöd/nackstöd bara, så man kan ligga bekvämt i många timmar. 

Publicerat

Jag har börjat strunta i mitt liggömsle, lägger mig platt på backen och öser på med halm o ryggsäcken under huvudet :)

Skittråkigt när man sitter i diket och det flyger bra men för långt bort!

Publicerat

Ta frigolit gör som en avlång trekant limma på liggunderlag. Sen lägger du jutetäcken och lägger liggunderlag med frigolit mitt på sen limma du fast det.

blir som en dörr på vardera sida. Sen i med ett elrör snätt över. Slå undan röret och allt är öppet.

S.

Publicerat

Ta frigolit gör som en avlång trekant limma på liggunderlag. Sen lägger du jutetäcken och lägger liggunderlag med frigolit mitt på sen limma du fast det.

blir som en dörr på vardera sida. Sen i med ett elrör snätt över. Slå undan röret och allt är öppet.

S.

Det här låter så intressant att det kräver en utförligare beskrivning/bild! :)

Publicerat

Det här låter så intressant att det kräver en utförligare beskrivning/bild! :)

 Ja precis, var inte mycket jag förstod där, hehe

Publicerat

FATTIGMANSLIGGÖMSLE!

attachicon.gifLigggömsle.jpg

Här kommer en beskrivning.

Kudden görs i frigolit. lämpligen 30 cm i bakant.

Limma liggunderlag på kudden.

Sy ihop ett täke av jutesäck som du lägger kudde och liggundelag mitt på. Och limmar fast dem med varandra. Se att dörrarna är tillräckligstora. och går om lott. Folla upp kanten och stick in rören i.

Rören ska gå till hakan ungefär.

Sy på band på dörrarna att fästa gräs i.

Går att fästa nät över nyllet med om man vill.

Lämplig längd på de hela är 230cm och bred 90cm

S.

De där ska jah pröva ! Fett coolt
Publicerat

Förstår fortfarande inte, haha, Simon får väl bygga först och ta en massa bilder  :smile:

 

EDIT:

NU förstod jag, hjälpte att läsa den första beskrivningen och titta på bilden, hehe

Publicerat

Tycker faktiskt det ser enkelt ut. Har funderat i samma banor i ett år, men inte orkat eller haft tid till att fixa. Idag ska det handlas liggunderlag, så ska jag i morgon testa att bara lägga mig på marken med ASAT 3D camo och se. Gässen har slagit på samma ställe i snart en vecka utanför tomten, så nu ska de jagas! Inga stora flockar, men någon sa vi nog lyckas få ner :)

Publicerat

Var på Jula gick säckväv som aldrig för;-)

Får lägga in ett patentskydd:-D

S.

Publicerat

Förstår fortfarande inte, haha, Simon får väl bygga först och ta en massa bilder [emoji2]

EDIT:

NU förstod jag, hjälpte att läsa den första beskrivningen och titta på bilden, hehe

Haha har allting hemma nu, bara jag får tummen ur o börjar göra någonting xD
Publicerat

Coop Bygg hade billigare jute än Jula såg jag idag, blev en tredje "filt". Har satt i 30-40 snören i varje så att man kan binda på vegetation. 

Så nästa jakt kan vi alla tre ligga under bra skydd, och allt får plats i en liten tygpåse, man har ju redan mycket att konka på med bulvaner och annat så det är skönt om det är smått

Publicerat

Coop Bygg hade billigare jute än Jula såg jag idag, blev en tredje "filt". Har satt i 30-40 snören i varje så att man kan binda på vegetation.

Så nästa jakt kan vi alla tre ligga under bra skydd, och allt får plats i en liten tygpåse, man har ju redan mycket att konka på med bulvaner och annat så det är skönt om det är smått

Redan klar med tre! Bild!! ;)

Jag ska börja idag fast jag kommer inte ha nån frigolit ska köra med en annan lösning, så man kan rulla ihop hela liggunderlaget med juten så den blir smidig. Även rören ska kunna dras ut för smidighet.

Vi kör även med 24 st gås fuds så vi har allt på en pytte liten yta :D

Publicerat

Redan klar med tre! Bild!! ;)

Jag ska börja idag fast jag kommer inte ha nån frigolit ska köra med en annan lösning, så man kan rulla ihop hela liggunderlaget med juten så den blir smidig. Även rören ska kunna dras ut för smidighet.

Vi kör även med 24 st gås fuds så vi har allt på en pytte liten yta :D

Visa gärna bild eller beskrivning. Jag vill också ha det smidigt och en två meter lång sak i bilen. 

Publicerat

Visa gärna bild eller beskrivning. Jag vill också ha det smidigt och en två meter lång sak i bilen.

Kan skriva det till dig i pm under min process så lägger jag upp färdig produkt här sen :D
Publicerat

Starta en projekt-tråd istället, dumt att dela med sig till bara en ju!  :thumbsup:

Publicerat

Mitt är blir bara 30x50x90 cm. När de är ner monterat.

S.

Publicerat

Mitt är blir bara 30x50x90 cm. När de är ner monterat.

S.

Det är ju helt okej storlek. Har du då möjlighet att dela eller på annat sätt justera längden på de där rören?

Publicerat

Mitt kommer bli som ett liggunderlag bara att man har pinnarna separata :)"

Publicerat

Starta en projekt-tråd istället, dumt att dela med sig till bara en ju! :thumbsup:

Får la göra det då då ;)
Publicerat

Det är ju helt okej storlek. Har du då möjlighet att dela eller på annat sätt justera längden på de där rören?

Ja dem är delbara och bara 180cm därav 90cm.

S.

Publicerat

Okej, hur gör du med gavlarna? Rör där med eller bara tyg?

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.