Publicerat September 27, 201411 yr Detta är en populär post. Fin morgon! Första gången jycken är med i gömslet. Gick helt klart över förväntan. Gässen hade dock inga planer på att gå ner just här, fälten längre bort lockade mer. Men efter ihärdigt lockande låg 5st, lyckades även taffla bort 1-2lägen men sånt är livet. En kanonmorgon och förhoppningsvis får vi sämre väder under söndagen:)
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Detta är en populär post. Imorn bitti är jag bortbjuden på gåsjakt hos "Simon.", vi har 24 bulvaner var och eventuellt kommer det 24 till med en annan gubbe, så detta kan bli bra. Simon har rekat hela veckan och det har varit tusentals gäss på fälten, taggad till tusen!
Publicerat Oktober 3, 201411 yr Skoj..jag har 24 bulvaner också saknar de levande gässen än så länge..
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Jag ligger också ute och väntar. Första gången jag provar mina egengjorda budgetbulvaner. Snart går solen upp!
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Åååhh älskade gåsjakt!! Fiiiii faann va roligt! Dom kom från alla håll överallt var dom! Riktigt kul när dom fäller ut vingarna o börja fukka i luften o sen ut med fötterna. Riktigt kul emil! 11 i backen plus 1 duva o 1 nötskrika :) :)
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Detta är en populär post. Åååhh älskade gåsjakt!! Fiiiii faann va roligt! Dom kom från alla håll överallt var dom! Riktigt kul när dom fäller ut vingarna o börja fukka i luften o sen ut med fötterna. Riktigt kul emil! 11 i backen plus 1 duva o 1 nötskrika :) :)
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Ja, visst är det kul:-) pulsen brukar stiga ett par hack när vingarna blir stela.. :-)
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Ja, visst är det kul:-) pulsen brukar stiga ett par hack när vingarna blir stela.. :-)Aa inte lite heller ;-) o att alla vi sköt var grå oxå mkt svårare o få dom
Publicerat Oktober 4, 201411 yr Jag ligger också ute och väntar. Första gången jag provar mina egengjorda budgetbulvaner. Snart går solen upp! Ur gick de för dig ludis?
Publicerat Oktober 4, 201411 yr De valde att slå på ett annat ställe 500m bort så jag fick nöja mig med några strögåsar varav endast en flock om 4 kom tillräckligt lågt. Totalt en i backen. Tog första rådjuret med unghunden senare på fm så jag är sjukt nöjd ändå
Publicerat Oktober 15, 201411 yr Här är mina fina bulvaner som kom igår smart ska här jagas gås,segt ba att alla gäss slår på våra marker men vi har så mkt resor o jakt nu så hinner inte jaga
Publicerat Oktober 18, 201411 yr Snabb fråga runt gås jakten har bössa med choker I till IIIII Har skjutit duva med IIII men gås på 30 m är det näst trångborrat som gäller II?
Publicerat Oktober 18, 201411 yr Läste äldre skytte bok att vid anläggningen ska man kunna lägga penna närmast och se kornet struket över vid fågel jakt, innebär att man ligger lite över i skott är det vettigt?
Publicerat Oktober 18, 201411 yr Läste äldre skytte bok att vid anläggningen ska man kunna lägga penna närmast och se kornet struket över vid fågel jakt, innebär att man ligger lite över i skott är det vettigt?Aa de har ja för mig, men man ska ligga i underkant av gåsen har ja för mig Fast tänk på att man inte direkt ska ligga en meter under..
Publicerat Oktober 20, 201411 yr Här är mina bulvaner. Här ca 80 stk (60stk fuld body, og 20 skaller) 50 grågåss ock 30 kanada bulvaner. http://dkwai.mamutweb.com/Shop/List/LOKKEFUGLE-Decoys/14/1
Publicerat Oktober 20, 201411 yr Här är mina bulvaner. Här ca 80 stk (60stk fuld body, og 20 skaller) 50 grågåss ock 30 kanada bulvaner. http://dkwai.mamutweb.com/Shop/List/LOKKEFUGLE-Decoys/14/1 Har Danskarna hittat olja ? Grymt fina bulvaner, men dyra.
Publicerat Oktober 22, 201411 yr narj inte Olja i Danmark men dyra bulvaner jaa. men de funga ock så kolla med lokkapibe.. det er braa :tongue:
Publicerat Oktober 22, 201411 yr hur i mange gås i goteborg? kanada,grågås osv?Vi har ett grågåsgäng på en 4000 gäss här
Publicerat Oktober 22, 201411 yr Detta är en populär post. Det kom ett ynka gåsflog 500 meter bort, jag fick lockat in dom så pappa fick läge och sköt dubblé även om de va grågås så sålde dom sig totalt på mitt förbättrade lock och nya bulvaner
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.