Publicerat Augusti 24, 201411 yr Liggunderlag med två dörrar och kudde. Rören är för att få med hela dörrarna när du ska ha undan dem. Var inne på gavlar först men de bli för många moment. Ska va enkelt! Nog med skit som ska med i alla fall!
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Tänkte på kortsidorna på nätet. Blir det inte "sladdrigt" när man slänger upp dörrarna? Skickat från min C6903 via Tapatalk
Publicerat Augusti 24, 201411 yr Jag ska ut ikväll med en av mina grabbar (5år). Sitter alltid ca 200 gäss på fältet. Ska se om jag kan ta dom när dom landar (kan bli svårt). Tar studsaren med mig också. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Augusti 25, 201411 yr Tänkte på kortsidorna på nätet. Blir det inte "sladdrigt" när man slänger upp dörrarna? Skickat från min C6903 via Tapatalk Rören ska göra så att det inte är sladdrigt
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Ska ut imon! Hoppas dom nya gömslena funkar! nu är oxå flocken utökad till 24 bullisar
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Då vill vi se en bild på skapelsen. Gjorde du som på beskrivningen? Eller vart de någe annat? Skit jakt Någon som använder Nordin Greylag? Skulle behöva lite instruktioner. S
Publicerat Augusti 29, 201411 yr Då vill vi se en bild på skapelsen. Gjorde du som på beskrivningen? Eller vart de någe annat? Skit jakt Någon som använder Nordin Greylag? Skulle behöva lite instruktioner. S Gjorde ungefär som på bilden bara några smidighets/skönhets ändringar
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Fick inte en enda gås idag trots att det passerade flera tusen, anledningen va fältet brevid, dom har suttit där i 2 veckor o de bruksr sitta flertalet tusen där :/ aja nya tag någon annan dag
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Fick inte en enda gås idag trots att det passerade flera tusen, anledningen va fältet brevid, dom har suttit där i 2 veckor o de bruksr sitta flertalet tusen där :/ aja nya tag någon annan dag Om du kan/ har tillåtelse så åk till det fältet sent på kvällen och sätt ut typ vägpinnar med sopsäckar på, de brukar skrämma dem. Annars så skräm upp dom om dom slår där, skjut i luften om det hjälper. 2 gäss drar mer än 50 bulvaner känns det som. Använder du lockpipa?
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Vi har kollat om vi får jaga där nu, väntsr på svar. Aa jag kör me lockpipa
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Absolut, men som det berömda uttrycket "utan spaning ingen aning" manar till är detta mycket viktigt här. Ha koll på när gässen börjar flyga, jobbigt att lägga sig 4 och dom flyger 8 eller vice versa
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Absolut, men som det berömda uttrycket "utan spaning ingen aning" manar till är detta mycket viktigt här. Ha koll på när gässen börjar flyga, jobbigt att lägga sig 4 och dom flyger 8 eller vice versa Då blir de att jaga bock ikväll istället för har noll koll på kvällstiderna xD vet bara kvart i 7 på morgonen
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Detta är en populär post. Gåsjakt imorse. Gick trögt i början men dom grågäss som kom sköt vi ner, 4st.Vart en lite väntan och kaffe innan kanadickerna tillslut kom. Ett par tri flockar som vi totalt sköt 16st ur. Kul som fasen. Och skyttet var på topp.[emoji3]
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Gåsjakt imorse. Gick trögt i början men dom grågäss som kom sköt vi ner, 4st. Vart en lite väntan och kaffe innan kanadickerna tillslut kom. Ett par tri flockar som vi totalt sköt 16st ur. Kul som fasen. Och skyttet var på topp.[emoji3] Grattis till en lyckad jakt! Hade också planerat gåsjakt i morse, men det regande som fasen kvällen innan och prognosen såg inte bra, så jag ställde in jakten. Kl 07:02 väcktes jag av gässen på fälten (jagar utanför min tomt). Fan vad jag surade i sängen. Hur placerar du ut bulvanerna? Som ett "U", "V" eller bara lite på måfå?
Publicerat Augusti 30, 201411 yr Grattis till en lyckad jakt! Hade också planerat gåsjakt i morse, men det regande som fasen kvällen innan och prognosen såg inte bra, så jag ställde in jakten. Kl 07:02 väcktes jag av gässen på fälten (jagar utanför min tomt). Fan vad jag surade i sängen. Hur placerar du ut bulvanerna? Som ett "U", "V" eller bara lite på måfå? Tack! Bulvanerna är placerad på måfå med lite luckor som landningszoner. Vi har oftast samna upplägg på duvor.
Publicerat September 3, 201411 yr Prövade kvällsjakt idag, alla gäss satt i have 200 meter bort o ville inte flyga
Publicerat September 3, 201411 yr Samma här, låg i detta hål med vallen över mig. Trots att det slog hundratals här igår kväll skulle de bestämt till grannmarken.
Publicerat September 3, 201411 yr Samma här, låg i detta hål med vallen över mig. Trots att det slog hundratals här igår kväll skulle de bestämt till grannmarken.
Publicerat September 6, 201411 yr Detta är en populär post. Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar.
Publicerat September 6, 201411 yr Bra morgon, 32st trots strålande sol och ett vapen som ibland inte ville fungera. 2 skyttar. Förbaskat bra med tanke på att ni inte ens jagade gäss. Grattis !
Publicerat September 6, 201411 yr Förbaskat bra med tanke på att ni inte ens jagade gäss. Grattis ! Kombijakt på gäss/duva fungerar bra bara man lekar släppa på allt:)
Publicerat September 6, 201411 yr Brukar också ha ca 20 duvbulvaner ute vid gåsjakt. En skata och några kråkor får ofta också följa med ut. Blir det tunt med gäss, kan man alltid skjuta duvor och svartfågel. Tycker på något sätt att bulvanbilden ser lite mer "levande" ut när det inte bara är en massa gäss utplacerade.