Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

åteljakt räv 2013-2014

Featured Replies

Publicerat

Haha! Värmen är god men det är lätt hänt att man slumrar till i govärmen. :tongue:  :wink:  :yes:

Vad ska man smörja gångjärnen med i fönsterna när det är -31,4 ute så att dom går tyst?

Dry lube finns det ett smörjmedel som heter , det har funkat för mig i varje fall.

• Svar 509
  • Visningar 28,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Grattis till dubblén Kurok     JPA grattis till räven   Här kommer bilder på nattens tre i nummerordning.                kl 00:50  Tik  6kg                          kl 00:55  Hanne 7,4kg        

• Spegel, saliv o gnugga fregolit försiktigt resulterade i inlockad numera död räv :-) Sent from my iPhone using Tapatalk

• FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

Nu sprack äntligen nollan och kojan blev invigd med en hane på 7kg!

Posted Images

Publicerat

Och nu helt plötsligt blev texten normal igen utan att jag gjort något alls??????

Publicerat

-30 så är det inte så stor ide´ att vaka,,kan räkna på en hand dom rävar jag skjutit då det varit -30 och under

So there is a chance!!  :tongue:

Publicerat

Och nu helt plötsligt blev texten normal igen utan att jag gjort något alls??????

Har du gått hårt åt Glöggen på Fredagkvällen Mirva  :tongue:  :cool:

Eller är det sömnbrist efter kattvaken :wink:

Publicerat

Undrar just vem som gått hårt åt glöggen jag, här hos mig är det lördageftermiddag, men ni kanske har en annan tideräkning där på Tjörn??? :biggrin:

Publicerat

So there is a chance!!  :tongue:

ja men chansen är väldigt liten,jag har skjutit ca200+ rävar och kanske 3-4 då det varit under -30

Publicerat

Undrar just vem som gått hårt åt glöggen jag, här hos mig är det lördageftermiddag, men ni kanske har en annan tideräkning där på Tjörn??? :biggrin:

Tjörn är ju den största ön i Orust skärgård, dom kan vara lite egna där ibland! :biggrin::tongue:
Publicerat

Fniss :biggrin:

Publicerat

Dry lube finns det ett smörjmedel som heter , det har funkat för mig i varje fall.

Tack för tipset! :thumbsup:

Publicerat

Hick!!

Publicerat

Tjörn är ju den största ön i Orust skärgård, dom kan vara lite egna där ibland! :biggrin::tongue:

Jo vi är lite egna här på ön!

Inte konstigt när vi har fått lite konstiga gener från grannön i norr under årens lopp..

Publicerat

Hej, är det någon Göteborgsområdet med omnejd som noterat om räven börjat "parningsränna" än? Några som hört räven skälla ännu?

MVH

Publicerat

Hej, är det någon Göteborgsområdet med omnejd som noterat om räven börjat "parningsränna" än? Några som hört räven skälla ännu?

MVH

Jag hörd en räv i närheten en morgon tidigare i veckan på morgonpromenaden vid ca. 4.30 med hunden.

Jäklar vad den lät o det var inte långt ifrån några bostadshus i ett villaområde.

Publicerat

Dom har börjat skrika lite försiktigt här nu.

Publicerat

Det borde betyda att de är igång i GBG trakten oxå nu då? Har ingen bra åtel så jag får förlita mig till att de rör sig mera nu.

Publicerat

MVH

Inte hört ett enda skall än men däremot så börjar det bokstavligen stinka med rävpiss här så det är nog på G.
Publicerat

Jag har inte hört dem ännu !

men det startar nog närsomhelst.

Kör lite lock på dem så slipper du bara vänta på turen.

Eller skaffa en Surströmmingsburk och kör en övernatten åtel.. :wink:

Publicerat
  • Författare

Hörde en räv som skällde väldigt mycket i fredags så det är på gång :)

Publicerat

Jag har provat med surströmming men räven har dålig smak, inte nån som kom på den goda lukten :ohmy:  :sad:

Publicerat

De är säkert präglade på Kattstek!?! :happy:

Publicerat

Satt ute i blåsten mellan 23:40 och 02:15 och såg ingenting, vinden låga fel så hade inga större förhoppningar. Hoppas att vinden lägger sig!

Publicerat

Grattis! :smile:

Publicerat

Grattis! :smile:  :thumbsup:

Publicerat

Grattis!

Det ser ut som den slutade gräva :cool: