Publicerat Januari 25, 201412 yr Haha! Värmen är god men det är lätt hänt att man slumrar till i govärmen. Vad ska man smörja gångjärnen med i fönsterna när det är -31,4 ute så att dom går tyst? Dry lube finns det ett smörjmedel som heter , det har funkat för mig i varje fall.
Publicerat Januari 25, 201412 yr Och nu helt plötsligt blev texten normal igen utan att jag gjort något alls??????
Publicerat Januari 25, 201412 yr -30 så är det inte så stor ide´ att vaka,,kan räkna på en hand dom rävar jag skjutit då det varit -30 och under So there is a chance!!
Publicerat Januari 25, 201412 yr Och nu helt plötsligt blev texten normal igen utan att jag gjort något alls?????? Har du gått hårt åt Glöggen på Fredagkvällen Mirva Eller är det sömnbrist efter kattvaken
Publicerat Januari 25, 201412 yr Undrar just vem som gått hårt åt glöggen jag, här hos mig är det lördageftermiddag, men ni kanske har en annan tideräkning där på Tjörn???
Publicerat Januari 25, 201412 yr So there is a chance!! ja men chansen är väldigt liten,jag har skjutit ca200+ rävar och kanske 3-4 då det varit under -30
Publicerat Januari 25, 201412 yr Undrar just vem som gått hårt åt glöggen jag, här hos mig är det lördageftermiddag, men ni kanske har en annan tideräkning där på Tjörn??? Tjörn är ju den största ön i Orust skärgård, dom kan vara lite egna där ibland!
Publicerat Januari 25, 201412 yr Dry lube finns det ett smörjmedel som heter , det har funkat för mig i varje fall. Tack för tipset!
Publicerat Januari 25, 201412 yr Undrar just vem som gått hårt åt glöggen jag, här hos mig är det lördageftermiddag, men ni kanske har en annan tideräkning där på Tjörn??? Hick!!
Publicerat Januari 25, 201412 yr Tjörn är ju den största ön i Orust skärgård, dom kan vara lite egna där ibland! Jo vi är lite egna här på ön! Inte konstigt när vi har fått lite konstiga gener från grannön i norr under årens lopp..
Publicerat Januari 26, 201412 yr Hej, är det någon Göteborgsområdet med omnejd som noterat om räven börjat "parningsränna" än? Några som hört räven skälla ännu? MVH
Publicerat Januari 26, 201412 yr Hej, är det någon Göteborgsområdet med omnejd som noterat om räven börjat "parningsränna" än? Några som hört räven skälla ännu? MVH Jag hörd en räv i närheten en morgon tidigare i veckan på morgonpromenaden vid ca. 4.30 med hunden. Jäklar vad den lät o det var inte långt ifrån några bostadshus i ett villaområde.
Publicerat Januari 26, 201412 yr Det borde betyda att de är igång i GBG trakten oxå nu då? Har ingen bra åtel så jag får förlita mig till att de rör sig mera nu.
Publicerat Januari 26, 201412 yr Hej, är det någon Göteborgsområdet med omnejd som noterat om räven börjat "parningsränna" än? Några som hört räven skälla ännu? MVH Inte hört ett enda skall än men däremot så börjar det bokstavligen stinka med rävpiss här så det är nog på G.
Publicerat Januari 26, 201412 yr Jag har inte hört dem ännu ! men det startar nog närsomhelst. Kör lite lock på dem så slipper du bara vänta på turen. Eller skaffa en Surströmmingsburk och kör en övernatten åtel..
Publicerat Januari 26, 201412 yr Författare Hörde en räv som skällde väldigt mycket i fredags så det är på gång
Publicerat Januari 26, 201412 yr Jag har provat med surströmming men räven har dålig smak, inte nån som kom på den goda lukten
Publicerat Januari 27, 201412 yr Satt ute i blåsten mellan 23:40 och 02:15 och såg ingenting, vinden låga fel så hade inga större förhoppningar. Hoppas att vinden lägger sig!
Publicerat Januari 27, 201412 yr Detta är en populär post. Under passet i går såg jag en nervös räv som inte vågade sig fram mot åteln. Den bara sprang runt hit å dit, stannade inte till nån gång. En riktigt dryg en. Idag gick det bättre såg först en som kom springande från vänster å försvann bakom en gran. Vete fan vart den tog vägen, borta blev den Vid 04 så är det plötsligt en räv alldeles intill åteln, den stannar till å börjar gräva.