Publicerat Juli 16, 20179 yr Nästnästa helg 30/7 blir det en lokal grej, Jaktens Dag i Kristianopel. 30 års jubileum i år. Där brukar bjudas på plåtstig, sporting, trapp och rabbit, får se om de hittar på något extra i år...
Publicerat Juli 17, 20179 yr Detta är en populär post. Japp, blir Lindesberg,ska bli kul! Grabbarna brukar kunna lägga bra banor. Sköt Almunge igår, ett fall framåt trots allt, varit lite motigt ett tag. Sköt 81 till slut efter 44 sista rundan. Bommade tyvärr ett knippe duvor som man skulle ha tagit.........Var ganska höga resultat igår, men en trevlig bana tycker jag.
Publicerat Juli 30, 20179 yr Då var SM i engelsk sporting till ända. Är trots allt hyffsat nöjd med min insats, sköt 80 på lördagen och 73 på söndagen. Låg delad tia efter lördagen, så det får man vara nöjd med. En bra bana tycker jag, varierande duvor, en del var riktiga utmaningar!
Publicerat Juli 31, 20179 yr Författare Klurig bana, det krävdes allt och lite till fick mej några riktiga tankeställare som måste utvärderas mycket bra skytte på lördagen Frippe!!
Publicerat Juli 31, 20179 yr 9 minutes ago Ken1 sa: Klurig bana, det krävdes allt och lite till fick mej några riktiga tankeställare som måste utvärderas mycket bra skytte på lördagen Frippe!! Klurigt och besvärligt även för dig.. Ujuj, en annan hade mao inte träffat något!!
Publicerat Juli 31, 20179 yr SM, för en annan också. Tyvärr stämde ingenting på lördagen och resultatet blev ett lågvattenmärke, även för att vara jag Samlade ihop mig lite dag 2, och resultatet var knappt godkänt... Dock en ytterst roligt och varierad bana som krävde fullt fokus hela tiden annars kostade det direkt.
Publicerat Juli 31, 20179 yr Författare Detta är en populär post. 2 hours ago Galne sa: Klurigt och besvärligt även för dig.. Ujuj, en annan hade mao inte träffat något!! Jodå det hade du... Problemet är att jag vill skjuta som en 20åring fast jag är 46 vilket med för prematuredetonation
Publicerat Juli 31, 20179 yr 6 hours ago Ken1 sa: Klurig bana, det krävdes allt och lite till fick mej några riktiga tankeställare som måste utvärderas mycket bra skytte på lördagen Frippe!! Tackar tackar! Synd bara att man inte kunde hålla ihop på söndagen, skulle haft ett gäng duvor till där, även på lördagen. Heldubblén på stn 9 funkade inte någon dag för mig, märkligt, normalt sett inte speciellt svåra duvor för mig tycker jag. Hade jag gjort mitt jobb där hade det kunna blivit riktigt bra.
Publicerat Juli 31, 20179 yr 6 hours ago Ken1 sa: Jodå det hade du... Problemet är att jag vill skjuta som en 20åring fast jag är 46 vilket med för prematuredetonation Du menar kroppen rör sig inte lika snabbt och smidigt som hjärnan tycker/vill? Det var det där med trääääääännnna... Nej förlåt äta och dricka gott och bara ha skoj på skjutbanan!
Publicerat Augusti 27, 20179 yr Författare Detta är en populär post. LLT 5-6 + dam och junior SM i helgen. För mej va det lite utvärdering som gällde. Har tänkt om lite på hur jag ska tackla mina ghosts. Verkar funka ganska bra. 2a i A klass i lördags och 3a idag. 82 + 85 tyvärr med ett par fuckups men men. Nu till det roliga. Junior blev 5a på SM mycket kvar att lära men jag tror glöden har blivit en flamma! Igår sa han att han så gärna ville skjuta över 30 på ett 50 vara och idag började han med 35 med tanke på att det va kval så är det fan inte dåligt.... Slutade på 64 träff idag. sus slutade 7a på SM och 8a i C klass idag. Hon är klart nöjd.... grymt skytte idag frippe aka upptag 71
Publicerat Augusti 28, 20179 yr Detta är en populär post. Tackar tackar Ken! Inte alla dagar man får äran att slå dig......;)) Nöjd med resultatet och gick upp en klass, men........detta jävla men!!! - bommade flera duvor jag skulle ha haft, av rent jävla slarv!! Inga svåra duvor allls..........hade varit väldigt skönt att komma upp på 90.....Kul att hela familjen presterade bra Ken! Trots junis feber, starkt jobbat!!! Var en kul helg med riktigt bra banor tycker jag. Skepplanda är alltid trevligt att komma till.
Publicerat September 16, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Råkade visst bli distriktsmästare idag
Publicerat September 16, 20178 yr 1 hour ago Ken1 sa: Råkade visst bli distriktsmästare idag Shitt va kul, grattis
Publicerat September 17, 20178 yr På 2017-09-16 at 18:47 Ken1 sa: Råkade visst bli distriktsmästare idag Grattis! Bra skjutet! Hade man inte haft ryggskott så kanske man i allafall haft en chans!!
Publicerat September 17, 20178 yr På 2017-09-16 at 18:47 Ken1 sa: Råkade visst bli distriktsmästare idag Se där, räckte orken på farbror denna gång?! Eller var det de nya chokernas förtjänst kanske??
Publicerat September 17, 20178 yr Författare 14 minutes ago Galne sa: Se där, räckte orken på farbror denna gång?! Eller var det de nya chokernas förtjänst kanske?? Orken tröt men efter lagt om lite i skyttet så skjuter jag med annan inställning. Gamla chockerna sitter i. Känner mej tryggare med dom.
Publicerat September 17, 20178 yr Författare 31 minutes ago Upptag71 sa: Grattis! Bra skjutet! Hade man inte haft ryggskott så kanske man i allafall haft en chans!! Tackar. Undrade varför du försvann så fort.
Publicerat September 18, 20178 yr 19 hours ago Ken1 sa: Tackar. Undrade varför du försvann så fort. Väntade och väntade, men inte fick man nån kram inte! Grabbarna hade lite brådis så det var bara att rätta in sig i ledet tyvärr.......
Publicerat September 18, 20178 yr Författare 3 hours ago Upptag71 sa: Väntade och väntade, men inte fick man nån kram inte! Grabbarna hade lite brådis så det var bara att rätta in sig i ledet tyvärr....... Du får två nästa gång
Publicerat September 23, 20178 yr off topic förvisso : Vart uppe för tredje gången på min hemmabana för att avnjuta några rundor Sporting , och blivit förbannad för tredje gången. Jag vet att det inte skulle funka i Sverige , men jag skulle önska att det fanns kommersiella banor där jag som skytt var " kund " och var i anläggningens och funktionärernas focus istället för att som på min hemmabana tro att dom fått polismans befogenhet bara för att man är skjutledare just den dagen..... /P
Publicerat September 23, 20178 yr 6 minutes ago culot sa: off topic förvisso : Vart uppe för tredje gången på min hemmabana för att avnjuta några rundor Sporting , och blivit förbannad för tredje gången. Jag vet att det inte skulle funka i Sverige , men jag skulle önska att det fanns kommersiella banor där jag som skytt var " kund " och var i anläggningens och funktionärernas focus istället för att som på min hemmabana tro att dom fått polismans befogenhet bara för att man är skjutledare just den dagen..... /P Du vet ju vart du kan åka för och få skjuta för trevliga funktionärer!! Jag hade åkt dit oftare om det inte var 50 mil dit...
Publicerat September 23, 20178 yr 6 minutes ago Galne sa: Du vet ju vart du kan åka för och få skjuta för trevliga funktionärer!! Jag hade åkt dit oftare om det inte var 50 mil dit... Önskar att den banan haft en större Sportingbana , /P
Publicerat September 24, 20178 yr Författare 10 hours ago culot sa: Önskar att den banan haft en större Sportingbana , /P Kan bara hålla med