Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
På 2018-04-21 at 22:47 Ken1 sa:

Gärna det ????

:thumbsup: Då fixar vi det. Ska bara få lite koll på kalendern, så fixar vi logistiken. 

På 2018-04-22 at 08:49 andershermansson7 sa:

Ngn som är nere  på SSO?

Kom hem därifrån i natt. :D

Förutom resan hem så var det riktigt kul att skjuta denna. Inget imponerande resultat, märks att man inte skjutit mycket Compac-tävlingar (senaste var SM, förra året).  Höjdpunkten var turen att hamna i en del-final eftersom det tävlades enligt Lewis. Visst, mer tur än skicklighet, men så är mitt skytte rent generellt :blush::ph34r:

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Tre från Trollhättan var där oxå...Tommy,Jan o Mikael

Publicerat

Blir Mälarcupen i Uppsala på söndag. Några mer som kommer??

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Upptag71 sa:

Vågar mej inte på 100 skott ännu. Blir kanske en runda i Flen,hoppar björkvik.

skjut väl Mao skit skytte.... ?

Publicerat
10 hours ago Upptag71 sa:

Jag blir där!

/J

Publicerat
  • Författare
23 minutes ago Blaser66 sa:

Jag blir där!

/J

Nice.  Vilken klubb skjuter du för?  

Publicerat
4 hours ago Ken1 sa:

Nice.  Vilken klubb skjuter du för?  

Roslagen

/J

Publicerat
  • Författare
5 hours ago Blaser66 sa:

Roslagen

/J

fan ni börjar bli en riktigt stor klubb ???

Publicerat

Sköt lerduvestigväst idag 22 skrapade jag ihop... slarv på bommarna?

Publicerat

Uppsala fick till en riktigt trevlig bana, bra variation och nivå, möjligen saknades någon riktig långhållsduva, men det är ju en petitess.

Sköt 80 vilket jag är nöjd med, men bommade flera duvor som jag skulle ha tagit, inte svåra utan att skallen inte är med, blir för noga....tappade flera sista duvor som jag redan haft riktigt bra träffar på och hittat bra. 

Ett bra uppvaknande och något att träna på.

Publicerat
6 minutes ago Ken1 sa:

Vi smet till Flen i dag. Gick helt ok. Jag sköt 22 som räckte till en 7e plats i öppen. Susanne fick ihop 18 blev 3a i dam. Dennis ska alltid vara värst 19 räckte till vinst i junior. 

funkar ganska bra att skjuta, uppåt är värst ?

Grattis då, junior alltså ?

Själv skrapade jag ihop 8/24 på sportingstigen i Kristinehamn med drillingen, trång höger och ännu trängre vänster gör inte mitt redan mediokra skytte någon tjänst ?

Precis som du såg när jag provsköt i söndags var jag i närheten av duvorna och Browningen med skeetchoker hade nog varit en del mer effektivt, men hur kul är det? ?

Publicerat
På 2018-04-30 at 11:02 Upptag71 sa:

Uppsala fick till en riktigt trevlig bana, bra variation och nivå, möjligen saknades någon riktig långhållsduva, men det är ju en petitess.

Sköt 80 vilket jag är nöjd med, men bommade flera duvor som jag skulle ha tagit, inte svåra utan att skallen inte är med, blir för noga....tappade flera sista duvor som jag redan haft riktigt bra träffar på och hittat bra. 

Ett bra uppvaknande och något att träna på.

Hur gick det idag då?? 

Kul att ses, men det blev kort då du kom när vi var på väg hem ?

Publicerat
4 hours ago Ken1 sa:

Vi smet till Flen i dag. Gick helt ok. Jag sköt 22 som räckte till en 7e plats i öppen. Susanne fick ihop 18 blev 3a i dam. Dennis ska alltid vara värst 19 räckte till vinst i junior. 

funkar ganska bra att skjuta, uppåt är värst ?

Ser man på junior lämnade datorn en längre stund, hälsa honom att det var starkt jobbat!! ?

Kula att axeln funkar så pass ändå, ska se att uppåt kommer i takt med sjukgymnastiken!?

Publicerat
På 2018-05-01 at 17:31 MarkusR sa:

Hur gick det idag då?? 

Kul att ses, men det blev kort då du kom när vi var på väg hem ?

Gick sådär, 20 första varvet, det räckte till en femteplats, skitbommar på tredje och fjärde. Sköt 22 andra varvet, det räckte till tredje plats på insatsvarvet. Kul att ses om än kort....?

Publicerat
33 minutes ago Upptag71 sa:

Gick sådär, 20 första varvet, det räckte till en femteplats, skitbommar på tredje och fjärde. Sköt 22 andra varvet, det räckte till tredje plats på insatsvarvet. Kul att ses om än kort....?

Det är väl anständigt skjutet, Michael som jag var där med sopade hem 23 på insatsvarvet (han är lite jobbig att gå stigar med ?

Publicerat

Grattis K?

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Vi sköt i Gnesta i dag. Strålande väder va det. Susanne 2a i dam Dennis 2a i junior och jag råkade skjuta dagens enda full pott ? Susanne sköt 21 och Dennis 22.

SM om ca en månad..... Hmmmmmmmmm...... 

Ska du skjuta SM tänkte du?? Hur orkar axeln med allt skytte? 

SM gick i mina trakter i år va?

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Galne sa:

Ska du skjuta SM tänkte du?? Hur orkar axeln med allt skytte? 

SM gick i mina trakter i år va?

Går ganska bra.  Det är ju bara 4a per station på jägarduvan. Stora SM går i Eskilstuna. Compak i Kalmar lilla SM i Hässleholm. Tror jag. 

Publicerat
4 hours ago Ken1 sa:

Vi sköt i Gnesta i dag. Strålande väder va det. Susanne 2a i dam Dennis 2a i junior och jag råkade skjuta dagens enda full pott ? Susanne sköt 21 och Dennis 22.

SM om ca en månad..... Hmmmmmmmmm...... 

Skada - operation - total avhållsamhet en period är alltså ett vinnande koncept. Vem kunde tro det? ? 

Grattis ?

Publicerat

Licensen till bonuspöjkens bössa kom igår? nu ner till banan o skjuta och planera trippen till tokholm o hämta bössan?