Hoppa till innehåll

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet


Ken1

Recommended Posts

Mitt resultat gick åt skogen funktionär och snabbt springa runt ett varv....:huh:

Tog igen det på träningen efteråt men då gills det ju inte ...nöjd med skyttet efter tävlingen mkt nöjd dessutom ....:wub:

Bara att bita ihop o komma igen:ph34r:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 minutes ago andershermansson7 sa:

Nu har jag bett om tid för att ta det där kortetB) så nu jävlar finns inga ursäkter längre:rolleyes::ph34r:

Fan!!!!!! En till att fightas mot ??????

  • Haha 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej hej funderar på det här med  olika hastigheter på 24gr ammo.. Har skjutit caledonian Elite Steel i drygt två år ..rappa patroner har det känts som.. kollade upp hastigheten lite över 400 trodde 420-30!!

Kollade deras premium plugg dom ligger där uppe@

Skjuter ju compak där blir det ju inte några längre håll,men rena crossers där kan jag känna att jag skulle kunna ha nytta av det.. rent skjuttekniskt så skiljer det ju rätt mkt(målbilden) vi skjuter ju med muskelminnet typ så tar ju en stund att programmera om ....:ph34r: 

Så hur känner ni och vad har ni för hastigheter på er ammo??

Jag vet att jag bombar o nördar lite mkt nu men ruskigt nyfiken av mig...(Lite asberger/adhd kanske.....):rolleyes:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt för snabba patroner.  Får helt fel bild, håller mej till patroner med moderat hastighet 400ich

  • Like 2
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

26 minutes ago Ken1 sa:

Jag har svårt för snabba patroner.  Får helt fel bild, håller mej till patroner med moderat hastighet 400ich

Tror mig ha samma problem... det är ju intressant vi började säkert skjut någorlunda samtidigt och fått "vår" målbild printad.Gav du det en chans eller gav du upp när det kändes fel? Får nog köpa hundra skott o testa...men fan det blir ju bara ännu mer att hålla reda på då:blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst är tron bra... såg ett klipp på Youtube nyss där han Carrie sköt lerduva crosser på 100 yardsB) snacka om att lobba .....! Ett par killar skjuter med gamebore på banan andra thunder,caledonian. Krister trodde på B&P han....tror som du säger det sitter i huvudet...ska ge det en chans o testa... sköt nsi förr när jag körde trap samt Nike...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

36 minutes ago andershermansson7 sa:

Visst är tron bra... såg ett klipp på Youtube nyss där han Carrie sköt lerduva crosser på 100 yardsB) snacka om att lobba .....! Ett par killar skjuter med gamebore på banan andra thunder,caledonian. Krister trodde på B&P han....tror som du säger det sitter i huvudet...ska ge det en chans o testa... sköt nsi förr när jag körde trap samt Nike...

Nike det va dom goa tiderna det ?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hade en lumparkompis i Boden Erixson hette han som tävlade i skeet, pappan hans var länsjaktvårdsmästare eller ngt  tror dom bodde i sundsvall eller umeå typ,morbror är Rickard Gustavsson som hade Norrländska VAPEN sedan träffade jag honom på Torsbo när han jobbade där...vi röjde minor o sådant med en Rem Police 8 skott kommer ihåg hur fan snabb han var.. han hade med sin beretta 682 skeet när han skulle åka o tävla ...FAN va en dreglade då.. själv hade jag då köpt en 300 halvautomat vilken jag tyckte var bra...Vi sköt då med Nike som militären köpte...råkade visst fortsätta med dom vid muck.

 

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Halloj bonus sonen vill börja skjuta lerduvor nu ,,, fick med honom på sporting idag och han tände:wub:

Han är västerskytt så begränsat utbud tyvärr--- Han vill ta licens nu o köpa eget vapen-_- 20 år o vill panga duvor gött. Nu vill o kan han inte lägga 4 månadslöner på bössa så vad köper man i vänster??? Eller köper vi en höger o fixar till smartast?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ligger två berettor på wb auktion. Annars Skulle jag nog titta lite åt någon av Winchester bössorna dom har även en miroku 7000. Dom är nog ganska raka...  Ring och fråga lite. 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

6 hours ago Hipshot sa:

Vad får man betala för de där auktionsbössorna? Inropet plus ngn avgift..?

 

Något sånt. Man får passa sig och räkna ut total kostnaden.... 

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago Ken1 sa:

Det ligger två berettor på wb auktion. Annars Skulle jag nog titta lite åt någon av Winchester bössorna dom har även en miroku 7000. Dom är nog ganska raka...  Ring och fråga lite. 

Auktionen har jag inte tänkt på ! Tackar:wub:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På 2018-04-13 at 14:16 andershermansson7 sa:

Hej hej funderar på det här med  olika hastigheter på 24gr ammo.. Har skjutit caledonian Elite Steel i drygt två år ..rappa patroner har det känts som.. kollade upp hastigheten lite över 400 trodde 420-30!!

Kollade deras premium plugg dom ligger där uppe@

Skjuter ju compak där blir det ju inte några längre håll,men rena crossers där kan jag känna att jag skulle kunna ha nytta av det.. rent skjuttekniskt så skiljer det ju rätt mkt(målbilden) vi skjuter ju med muskelminnet typ så tar ju en stund att programmera om ....:ph34r: 

Så hur känner ni och vad har ni för hastigheter på er ammo??

Jag vet att jag bombar o nördar lite mkt nu men ruskigt nyfiken av mig...(Lite asberger/adhd kanske.....):rolleyes:

Tror precis som herr K säger att det handlar mycket om vana och vad du tror på. 

Själv skjuter jag Black Gold som gör 425 enligt asken, både 24 och 28:orna. Vilket blir till viss kostnad av rekyl... Tro mig efter 600 plugg på två dagar, känns 28:orna bra :ph34r: (har precis testat)

Men det viktigaste för mig har varit att inte byta för mycket mellan olika hastighet. Även om det inte gör mer än ett par decimeter på normalt håll, kan det sätta skit i huvudet :blink: så nu håller jag mig till BG och skulle jag få för mig att byta, blir det rakt av. 

// J, som också älskar att nörda ned sig i detta...

  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Ken1 sa:

Nu får ni börja passa er!!!!!!!  Sköt 25skott idag utan större problem ? Björkviks jägarduva är nästa helg, har aldrig varit där så det vore kanske en bra nystart. Några som ska dit??????? 

Gött var iväg idag jag med sköt 22 på sportingen nöjd

IMG_20180421_143011_078.jpg

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Ken1 sa:

Nu får ni börja passa er!!!!!!!  Sköt 25skott idag utan större problem ? Björkviks jägarduva är nästa helg, har aldrig varit där så det vore kanske en bra nystart. Några som ska dit??????? 

Puffade skotten lagom mycket då mao?? 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Just now Galne sa:

Puffade skotten lagom mycket då mao?? 

Nja.  Det va mindre drag i Steel max!!!! Men det funkade bra. Grymma träffar. 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago Ken1 sa:

Nu får ni börja passa er!!!!!!!  Sköt 25skott idag utan större problem ? Björkviks jägarduva är nästa helg, har aldrig varit där så det vore kanske en bra nystart. Några som ska dit??????? 

Fan vad roligt om du är på G!

Har en låda Gamebore Trainer 21g om du vill testa. 

// J

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 minutes ago Knipan sa:

Fan vad roligt om du är på G!

Har en låda Gamebore Trainer 21g om du vill testa. 

// J

Gärna det ????

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...