Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Glöm inte att rapportera. Nyfiken är man ju :yes:

• Svar 1,7k
  • Visningar 167,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Lovar en rapport imorgon eftermiddag/kväll ;)

Publicerat

Haha, måste du vänta till efter du har skjutit för att tala om hur det gått. 

Jag kan säga redan nu att det kommer gå skit för mig imorgon i Götene. Men va fan, smäller det så är det kul. träffade hela tio duvor förra helgen!!

Publicerat
  • Författare

Haha, måste du vänta till efter du har skjutit för att tala om hur det gått. 

Jag kan säga redan nu att det kommer gå skit för mig imorgon i Götene. Men va fan, smäller det så är det kul. träffade hela tio duvor förra helgen!!

Men mannen med den inställningen går det ju inte :cool: Så här tänker jag. När du va liten fick du inga smällare och fick inte ha sönder saker, idag får du ha smällare och du ska ha sönder så många som möjligt.  :woot:

Publicerat
  • Författare

Släpp spärrarna idag Buster och krossa duvor med ett leende :biggrin:

Publicerat

Hahaha will do sir! :D

Publicerat

Starkt skjutet Kenneth och tack för en trevlig pratstund med en likasinnad idiot,alltid lika sköj!! Låt grabben mörda många gäss nu  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Tack själv super trevligt. Blir nog en sniper runda i kväll :thumbsup:

Publicerat

Här är länk till resultat för Engelska sportingen i Lindesberg, resultat står i startlistan, men även om man klickar på respektive klass,lite lättare att överblicka då. (A,B,C osv.....)

Bra skjutet som vanlig Kenneth!! Själv är jag sjukt nöjd, personbästa och seger i C-klass.

http://www.elnu.se/skytte/resultat.php?skjutlag=1

Publicerat
  • Författare

Tack och grattis Frippe. Dax att bli uppklassad kanske :tongue:

Publicerat

Det var en tävling det...................det händer att apan får sig ett......................

Publicerat

Viss uppryckning idag, hamnade någonstans kring 70. Godkänt för att va första gången typ!

Publicerat

Härligt Upptag och ett stort Grattis!! 86 som c skytt är riktigt riktigt bra,nu är det nog slut på c klassen för dig :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Viss uppryckning idag, hamnade någonstans kring 70. Godkänt för att va första gången typ!

Kanon B. När rookie nerverna kommer under kontroll är det lätt 10 duvor +

Publicerat

Tack Kenneth! Så är det väl, kändes hyfsat stabilt trots allt. Men 100 duvor känns mellan öronen, det är en ytterligare grej att jobba på :)

Publicerat
  • Författare

Tack Kenneth! Så är det väl, kändes hyfsat stabilt trots allt. Men 100 duvor känns mellan öronen, det är en ytterligare grej att jobba på :)

100 i går och 100 idag det kräver sin skytt så här tidigt på säsongen

Publicerat

100 i går och 100 idag det kräver sin skytt så här tidigt på säsongen

Så är det, men det var underbart väder!
Publicerat
  • Författare

Så är det, men det var underbart väder!

+100 på det :yes:

Publicerat

Men mannen med den inställningen går det ju inte :cool: Så här tänker jag. När du va liten fick du inga smällare och fick inte ha sönder saker, idag får du ha smällare och du ska ha sönder så många som möjligt.  :woot:

ja det var ju en teori, men den stämmer dåligt.

Det mesta runt mig gick sönder och mitt första smällande vapen gjorde jag i 10-12 års åldern av kinasmällare och ett järnrör. Röret var ca 70cm långt och diametern var precis så smällaren gick i. Vi (jag var inte helt själv) slog ihop ena änden så bara stubinen kunde komma ut. Snodde en sticknål av morsan, stack in den i hålet med sytråd på. Genom röret med nålen och in i stubinen som var dubellvikt, dra tillbaka smällaren med tråden och voila. "bössan" var laddad. Lite grus i röret och jädrar vad det smattrade i plåtväggen  :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

och för en gång skull är det lätt att säga att jag hade fel.

sköt 20 av 24 som bäst och det är jag mer än nöjd med. kompisen fick 23 och då var han klädd i bondekavaj (hellyhansen) och sletna arbetsbyxor. Borde vara omöjligt om man tittar på alla materialare som måste ha både det ena och andra. Såg en idag med ett vapenfodral som påminde om en golfbag. visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta. 

Publicerat

Härligt Upptag och ett stort Grattis!! 86 som c skytt är riktigt riktigt bra,nu är det nog slut på c klassen för dig :thumbsup:

Tackar! Risken finns att man åker upp snart..........gärna för mig!

Publicerat

och för en gång skull är det lätt att säga att jag hade fel.

sköt 20 av 24 som bäst och det är jag mer än nöjd med. kompisen fick 23 och då var han klädd i bondekavaj (hellyhansen) och sletna arbetsbyxor. Borde vara omöjligt om man tittar på alla materialare som måste ha både det ena och andra. Såg en idag med ett vapenfodral som påminde om en golfbag. visste inte riktigt om jag skulle skratta eller gråta. 

Hahaha, jag har en sånnadäringa golfbag! kanonpraktisk!

Publicerat

Hahaha, jag har en sånnadäringa golfbag! kanonpraktisk!

Då får man gratulera. ser helproffsigt ut. men det förbättrar väl inte skyttet eller?? 

Publicerat

någon som har sett några resultat för LLT Fitasc ännu?

Publicerat

Då får man gratulera. ser helproffsigt ut. men det förbättrar väl inte skyttet eller?? 

Ooojaaaa, såklart det gör!!! Skämt åsido är den väldigt praktisk,den är nästan lika styv/stadig stadig som en koffert,stödben så den funkar som ett vapenställ,den står alltså fristående. I engelsk sporting skjuter man i lag om ca 5-6 pers där man dömer/trycker fram duvorna själva och då är den toppen att ha bössan i under tiden, inte alltid det finns nåt att luta bössan mot.