Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
17 minutes ago Ken1 sa:

Trosas jägarduva idag.  23av24 gav en 5e plats, bommade tyvärr andra duvan inge bra när det räknas bommar ? Junior sköt också en 23a och vann juniorklassen (slog mig också i totalen) Susanne orkade bara med  3x19 räckte inte till pallplats. 

På söndag tänkte jag och junior åka till almunge och skjuta Compak ?

Snacka om återtåg ?

kul att skyttet håller i sig. Kan man hoppas på att vi ses i Eskilstuna?

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago Knipan sa:

Snacka om återtåg ?

kul att skyttet håller i sig. Kan man hoppas på att vi ses i Eskilstuna?

Tackar...... ?

Jajamen hela familjen lerduvor deltar ?

Publicerat
På 2013-11-15 at 18:08 L-B sa:

Ligger lite i vad du skriver går med 9,3x57 numera vid jakt när jag gär med hund annars 308:an.

Men helt plötsligt har det blivit kul med att bränna hagel på lerduvor OBS inget annat som flyger än lerduvor.

Så mitt problem är att hagelbössa vid jakt är inte användbar då jag inte skulle överhuvudtaget få för mig att skjuta en fågel.

Lasse

Lasse

@ Lasse 

jag kanske överreagerar men jag blir lite provocerad ,  varför inte skjuta på rn fågel ? Är det för svårt eller är det för lite kött på fågeln ? 

Själv gör jag allt för att slippa delta i klövjakt av alla de slag m kula men det av anledningen att jag inte känner mig 100 på kula och tränar inte på kula.

Publicerat
4 minutes ago culot sa:

@ Lasse 

jag kanske överreagerar men jag blir lite provocerad ,  varför inte skjuta på rn fågel ? Är det för svårt eller är det för lite kött på fågeln ? 

Själv gör jag allt för att slippa delta i klövjakt av alla de slag m kula men det av anledningen att jag inte känner mig 100 på kula och tränar inte på kula.

Vi är några som jobbat idogt för att få den gamle hårdbarkade ornitologen Lasse att skjuta fågel men han ett heeelt skruvat förhållande till fåglar ??

Publicerat
26 minutes ago MarkusR sa:

Vi är några som jobbat idogt för att få den gamle hårdbarkade ornitologen Lasse att skjuta fågel men han ett heeelt skruvat förhållande till fåglar ??

Ornitologer brukar tycka att skarvar  är fina djur .... 

/P

Publicerat
På 2018-06-06 at 20:40 culot sa:

@ Lasse 

Fåglar tittar man på inte skjuter all fågeljakt är förbjuden på de marker jag är inblanda i. Och det respekterar mina jaktkamrater. Sen att jag avlivade ett par fåglar tillsammans med Hippen var bara en välgärning.

Publicerat
25 minutes ago L-B sa:

Fåglar tittar man på inte skjuter all fågeljakt är förbjuden på de marker jag är inblanda i. Och det respekterar mina jaktkamrater. Sen att jag avlivade ett par fåglar tillsammans med Hippen var bara en välgärning.

Justeja, Hippen lyckades få dig att mula ett par kajor eller nåt ?

Publicerat
12 hours ago MarkusR sa:

Justeja, Hippen lyckades få dig att mula ett par kajor eller nåt ?

Japp går inte att neka finns på film. Men dom var instängda och kunde inte kom ut så det gick under avlivning. Plus en som hade ett stort klibbigt flugpapper fast klibbat på ena vingen så det går också under avlivning.

Publicerat

Snyggt skytte idag Ken1.

/J

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago Blaser66 sa:

Snyggt skytte idag Ken1.

/J

En tackar ?

Publicerat
  • Författare

Vilka möter upp i E-tuna i morgon?????????? 

Publicerat

Tyvärr inte........Ångrar mig bittert nu, det suger fruktansvärt i skyttetarmen......

Publicerat
3 hours ago Ken1 sa:

Vilka möter upp i E-tuna i morgon?????????? 

Jag dyker upp. 

Haft den bästa uppladdningen, med två vansinnesveckor på jobbet ? 

Publicerat

@ Ken1 

tittade förrexten på när Lillsnorre sköt , påminner rätt mycket om  din skjutstil 

men han har ändå hittat nåt eget, jag gillade det  jag såg 

/P

Publicerat

Inte pangat på över en vecka nu jobbar på  dagen o kvällarna?

Publicerat
  • Författare
Just now andershermansson7 sa:

Inte pangat på över en vecka nu jobbar på  dagen o kvällarna?

Stackars ???

Publicerat

Fantastiskt bra skjutet Ken!!!!!! Och kul att se att grabben kan göra bra resultat också!!

Publicerat
  • Författare
6 hours ago Upptag71 sa:

Fantastiskt bra skjutet Ken!!!!!! Och kul att se att grabben kan göra bra resultat också!!

Tackar..  Japp riktigt kul 69 träff skäms inte för sig ?

Publicerat
13 hours ago Ken1 sa:

Jahaja då va dag ett av SM avklarad. Är så pass nöjd att jag nästan skämms ? 92 av 100 och en delad andra plats. Fick skjuta isär om placeringarna i AAA-AA klass och där slutade jag tvåa med en tappad duva. E-tuna hade fått till en riktigt trevlig och teknik krävande bana. Riktigt trevlig.  Nya tag imorgon. Ps ledaren har 95 ?

Se där jag, kan då inte va för mycket fel på axeln din iaf!! Hur är det med orken i år, håller den hela vägen ut. Du får ju mer hundpromenader med yrvädret... :whistling:

Stöter du på Daniel Nilsson, skjuter för Kalmar Bygdensjägare, får du hälsa från Henrik i Berget!! ?

Publicerat

Men Ken1.. Är inte detta helt jävla extremt?

Du opererar axeln och skjuter några få tävlingar kanske och skjuter svinbra i SM.. så här långt. 

Jag inbillar mej att om man rankar folk utifrån träningsdos kontra resultat så är du ohotad svensk mästare! 

Du måste ju vara en grotesk naturbegåvning :thumbsup:

Publicerat
2 minutes ago Hipshot sa:

Men Ken1.. Är inte detta helt jävla extremt?

Du opererar axeln och skjuter några få tävlingar kanske och skjuter svinbra i SM.. så här långt. 

Jag inbillar mej att om man rankar folk utifrån träningsdos kontra resultat så är du ohotad svensk mästare! 

Du måste ju vara en grotesk naturbegåvning :thumbsup:

Han är ju en såndär jävel som inte fattar att det är svårt.......?

Publicerat
25 minutes ago Upptag71 sa:

Han är ju en såndär jävel som inte fattar att det är svårt.......?

Han är lite puckad alltså?? ??