Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Idag for vi till Eskilstuna för en 100 duvors sporting. Som vanligt hade Team E-tuna fixat ihop en kanon sporting 👍. Gubben börjar bli trög startad 😣 tappade 5 på dom 2 första stationerna men kom i gång sen. 40 av 50 efter första varvet,klart nöjd. Kommer igång bra i andra omgången och klipper ner dom flesta 😃 46 av 50 i andra varvet 86 totalt 👍. Slutade på 2a plats i A klassen och resultatet va det 3e bästa på hela dagen. Många tunga namn bakom mej, kändes riktigt bra 😃

Höften tyckte inte att dagen va lika rolig 🙄😣

Tråkigt med höften, men kul med resten!! Gubben håller i bössan rätt bra än mao!!

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
3 hours ago Ken1 sa:

Idag for vi till Eskilstuna för en 100 duvors sporting. Som vanligt hade Team E-tuna fixat ihop en kanon sporting 👍. Gubben börjar bli trög startad 😣 tappade 5 på dom 2 första stationerna men kom i gång sen. 40 av 50 efter första varvet,klart nöjd. Kommer igång bra i andra omgången och klipper ner dom flesta 😃 46 av 50 i andra varvet 86 totalt 👍. Slutade på 2a plats i A klassen och resultatet va det 3e bästa på hela dagen. Många tunga namn bakom mej, kändes riktigt bra 😃

Höften tyckte inte att dagen va lika rolig 🙄😣

Så jävla kul, bra skjutet!!!

• 2 weeks later...
Publicerat

Skjutit lite sporting på Öland idag, varmt och soligt. En duva på sista station var bäst skjutbar mitt i SOLEN 😱 men jäkligt trevlig bana de lagt. 

Mitt hjärnspöke skapade någon extrabom varje runda men 20/19/19 fått jag ändå vara hyfsat nöjd med, skjutit som en kratta tidigare i vår!

Publicerat

Ska iväg till Roslagenens JSK strax.. gick så JÄVLA dåligt sist.. ikv ska jag skjuta automat och cylinerborrning. Siktar på att skjuta lika dåligt :whistling:

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

Ska iväg till Roslagenens JSK strax.. gick så JÄVLA dåligt sist.. ikv ska jag skjuta automat och cylinerborrning. Siktar på att skjuta lika dåligt :whistling:

Cylinder är fusk!! :whistling: Här får man välja det som bjuds i bocken… 1/4-3/4 :ph34r: fasta chocker se!!

Publicerat
  • Författare

Det du sköt på är nog en Teal (Kricka) 

• 1 month later...
Publicerat

Ska iväg på camping med hustrun idag men nu är det så vist ordnat att den ligger inom vettigt avstånd! Alltså blir det skytte i morgon på Jersö. 

Publicerat
13 hours ago Ken1 sa:

Idag va det mälarcupsfinal i Haninge. Jag hade ingenting med finalen att göra då det krävs 5st deltävlingar och jag hade 1 🤣 men 100 stright och 25min till banan så varför inte. Riktigt rolig bana med bra variation. Tycker jag sköt bra,knöt inte ihop säcken på några stationer 1-2bort fick iallafall ihop 85 och särskjutning om första platsen i A, som jag torskade, kände mej så klar efter 100 duvor. 

Fick du ont eller? Har för mej att det var ngt knas med höften? 

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Hipshot sa:

Fick du ont eller? Har för mej att det var ngt knas med höften? 

Klarade mej ganska bra från smärta,kroknade helt enkelt. Svårt att tagga till när man känner sig klar 🙄

• 2 weeks later...
Publicerat

Vart det nån rabbis på sportingen 

Publicerat

Matvilt skjuts med kula 😎

Kan hända att det trillar ngn and.. och kanske ngn enstaka fasan men annars har du helt rätt!

Publicerat
På 2023-07-23 at 15:45 Hipshot sa:

Tror du jag hade tyckt det varit kul då?? <_<

Nope.. hagelbössa brukas mot flygvilt. 

Punkt!

😎

Tyckte du skrev att det inte var kul 🤓

Publicerat

Det var ju kul 😍

• 1 month later...
Publicerat

Imponerande!:thumbsup:

Publicerat

Kung KennethB)

Publicerat

Så jävla kul fett grattis!!

Berettan kan du väl använda som sittpinne i hönshuset, verkar rimligt :rolleyes:

Eller så åker du till lämplig vapenbutik och frågar hur mkt plugg du får för den i inbyte!

Publicerat

Snyggt @Ken1 det där var inte illa pinkat!! 

Såg att junior ska ner till Kalmar igen, du ska inte med ner och tävla?

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Galne sa:

Snyggt @Ken1 det där var inte illa pinkat!! 

Såg att junior ska ner till Kalmar igen, du ska inte med ner och tävla?

Jodå jag är anmäld dit också 😃

Publicerat

Grattis!