Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Igår sköt junior och jag test1 i nordanlund. Jag ville inte åka för jag (med flera) har mycket svårt att skjuta där!!! Men Junis ville så of we went.... Jättefin teknisk bana synd bara att man mentalt redan va körd, jobbade ihop 75 träff och en dunder förkyld junior slet ihop 62.… 

Idag familjesköt vi i Gnesta. Skojigt nog fick jag stryk av junior för andra gången på samma bana och samma resultat ? fina 23 träff av junior 22 för mej och 20 för sus.

Såg förövrigt att knipan sköt riktigt bra i Uppsala. Sa ju att det skulle lossna med nya bössan ?

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat
13 hours ago Ken1 sa:

Igår sköt junior och jag test1 i nordanlund. Jag ville inte åka för jag (med flera) har mycket svårt att skjuta där!!! Men Junis ville så of we went.... Jättefin teknisk bana synd bara att man mentalt redan va körd, jobbade ihop 75 träff och en dunder förkyld junior slet ihop 62.… 

Idag familjesköt vi i Gnesta. Skojigt nog fick jag stryk av junior för andra gången på samma bana och samma resultat ? fina 23 träff av junior 22 för mej och 20 för sus.

Såg förövrigt att knipan sköt riktigt bra i Uppsala. Sa ju att det skulle lossna med nya bössan ?

Familjen fortsätter leverera.
Snyggt skjutet av er alla :)

För en annan fick spridda skurar en ny innebörd ?
Från ett lägsta resultat, över två år, på lördagen, till ett av mina bästa hittills på söndagen...

Publicerat

Igår sköt jag skeet för första gången i år... tappade en duva i sista serien med frugans nya Miroku som jag förvisso har skjutit med någon gång för 10 - 15 år sen... underbar bössa! Måste komma iväg och testa lite sporting med den nånstans. :D

Publicerat

Imorgon ska jag skjuta SM kval i compak nimrod Uddevalla ?ngn mer?

Publicerat
  • Författare
45 minutes ago andershermansson7 sa:

Imorgon ska jag skjuta SM kval i compak nimrod Uddevalla ?ngn mer?

Vi far till Gyttorp för 120 duvor engelsk......kör hårt????

Publicerat
21 hours ago Ken1 sa:

Vi far till Gyttorp för 120 duvor engelsk......kör hårt????

Du körde hårt grattis????

Publicerat
  • Författare
26 minutes ago andershermansson7 sa:

Du körde hårt grattis????

Tackar. Ja gick ganska bra men när man ser att det "bara" va 5 duvor ifrån så kommer man ju ihåg slarven ?. Du hängde ju i bra du också ???

Publicerat
6 minutes ago Ken1 sa:

Tackar. Ja gick ganska bra men när man ser att det "bara" va 5 duvor ifrån så kommer man ju ihåg slarven ?. Du hängde ju i bra du också ???

Slarven... ja du inte fått många skott i år mkt jobb..... behöver tävlingar med allt som sker där...

Publicerat
  • Författare
1 minute ago andershermansson7 sa:

Slarven... ja du inte fått många skott i år mkt jobb..... behöver tävlingar med allt som sker där...

Tävlingar är bästa träningen ??? finns inga lätta bara såna som ska skjutas ner ???

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare
På 2019-08-06 at 23:26 Prestige sa:

Bara EN bild på mej!!!!!!!! ?????

Publicerat
  • Författare

Vilka kommer och spöar skiten ur mej imorgon på jägarduvsfinalen ???????

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Efter 46av48 i grundomgången slutade jag 4a efter en katastrofal särskjutning!!! Får vara lite nöjd endå ?

Sprang på Magnus Nilsson från Kalmar i en lokal sporting tävling idag, du tävlade mot honom i Eskilstuna förra helgen...

Publicerat
  • Författare
41 minutes ago Galne sa:

Sprang på Magnus Nilsson från Kalmar i en lokal sporting tävling idag, du tävlade mot honom i Eskilstuna förra helgen...

Japp. Säker rackare den där Magnus ?

Publicerat
19 minutes ago Ken1 sa:

Japp. Säker rackare den där Magnus ?

Missade sista duvan i 25-serien idag så det blev bara 24, men han vann på det..

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har ett gäng serielappar till Sorunda banan att avyttra då jag inte har bruk för dom längre, halva priset eller bytes till lappar på en haninge bana ( kursen behöver inte bli till min fördel)

/P  

Publicerat
  • Författare

Imorgon kommer man att bli skelögd då det är dax för triplesporting i Gnesta. Skönt att åka på en tävling och "bara" skjuta. Junior ska med, ska bli kul att se han bli vindtirig ??? kommer det någon mer forumist?????

Publicerat

triplesporting är kul ^_^ Riktigt kul!

/M

Publicerat

Hahaha, vilken skymf "benelli, beretta" massa italienskt MÖG, till ortodoxa Browningskyttar ??

Publicerat

Jag var också nere i Gnesta på Triple Sportingen idag, som sagt en väldigt rolig tävling

Publicerat

Trippel sporting i Gnesta,  kastade dom 3 duvor samtidigt hela tiden ? Så envisades de med att göra i Haninge tyvärr

Personligen tycker jag att det är förkastligt men skyttar som normalt inte skjuter halvauto eller pump tycker det är jätteroligt 

att få leka av sig tydligen.... Jag tycker det tar statusen av det som tävling  och blir mer ett jippo, Trippel sporting Haninge ställdes in 

pga låg anmälan , 

/ P