Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Featured Replies

Publicerat

Jag vet inte om detta är i rätt kategori  men då det verkar vara jämförbart med att ställa barnen i bostadskö respektive kö till de populärare friskolorna i samma ögonblick man klipper  navelsträngen på BB som att hinna anmäla sig till Mälarcupen så tillbringades dagen på Wings & clay Skokloster då hemmabanan är stängd för att det ska roddas  för den närmast religösa högtid  även benämnd årets hagelbingon tävling.  Ok  nog kräkts om detta , men defacto så börjar jag gilla mer och mer att åka dit och träna, ja för vad ?  Som det ser ut mitt höga nöje tydligen och  jag hade förvissat mig om att skjuta med dispans då banan inte har 16 stål men det löstes med rabatt på serierna vilket kändes trevligt och tillmötesgående. 

/P

• Svar 1,7k
  • Visningar 164,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Idag sköt vi finalen i jägarduva. Den gick av stapeln i Västerås,mycket trevlig bana saknade stövlar dock för det regnade friskt igår så vatten överallt 😳  Det gick långt över förväntan!!! Ensam

• Lilleman slapp särskjuta, han vann junior klassen. Tuppkam? Jajamensan. Den jävliga är att det ser så enkelt ut när han skjuter. Susanne kom 4a i damklassen, samma resultat som 2an och 3an. 20 trä

• Denna helg som va spenderade jag och junior i vackra Kalmar. Det va dax för en av årets höjdpunkter Åkes minne. Vet ej vem Åke va men han måste varit en omtyckt kille som får denna världsklass tävling

Posted Images

Publicerat

Ja det är minst sagt huggsexa om platserna nu för tiden. Men det är ju ändå vettigt med begränsning på antal deltagare eftersom det ska pangas 50 duvor fördelat på ca 7-9 stationer, lunchpaus och sedan allt en gång till. Det blir få skott per station och tar lång tid. Kanske dags snart att börja kika på hur man gör på större tävlingar utomlands, men det ska ju finnas utrymme och utrustning också..

Publicerat
  • Författare
11 minutes ago Prestige sa:

Ja det är minst sagt huggsexa om platserna nu för tiden. Men det är ju ändå vettigt med begränsning på antal deltagare eftersom det ska pangas 50 duvor fördelat på ca 7-9 stationer, lunchpaus och sedan allt en gång till. Det blir få skott per station och tar lång tid. Kanske dags snart att börja kika på hur man gör på större tävlingar utomlands, men det ska ju finnas utrymme och utrustning också..

Marcus släppte några platser till idag. Hann precis anmäla mej och junior ??

Publicerat
  • Författare

Smått otroliga 361 starter i Gnesta idag ????

Publicerat

Jag hann med på målsnöret och av bara farten anmälde jag till rosersberg 

Publicerat
1 hour ago Prestige sa:

Hur går det till utomlands? 

Publicerat
9 hours ago Ken1 sa:

Marcus släppte några platser till idag. Hann precis anmäla mej och junior ??

8 hours ago culot sa:

Jag hann med på målsnöret och av bara farten anmälde jag till rosersberg 

Trevligt att se herrarna äntligen drar igång säsongen ?

Publicerat
På 2020-03-01 at 23:16 culot sa:

Hur går det till utomlands? 

Vanligtvis 100 duvor straight (på raken) fördelat på 12-15 stationer.

Publicerat

Någon i Stockholmsområdet som skjuter Skeet?:-) Avskydde det som ungtupp för jag fick följa med Pappa slaviskt på alla tävlingar runt om i landet han i sin tur har vunnit SM någon gång så nu på senare tid tänker jag att det vore kul att se m något gått över i min genpool haha!

Publicerat

Gode Herr Hassel skrev i senaste Vapentidningen  att ” när såg du senast en kaliber 16 eller 20 på tävling ?  ”  Så det avgjorde mitt val av vapen i de kommande två tävlingarna i Sporting jag anmält till, då jag kommer representera de udda kalibrarna med min -64 Sweet Sixteen ?

/P

Publicerat

Trevligt initiativ!

Såg iofs en sida-sida i kaliber 20 svingas på SM i Engelsk i somras men annars så...

Publicerat
  • Författare
På 2020-03-12 at 11:19 culot sa:

Gode Herr Hassel skrev i senaste Vapentidningen  att ” när såg du senast en kaliber 16 eller 20 på tävling ?  ”  Så det avgjorde mitt val av vapen i de kommande två tävlingarna i Sporting jag anmält till, då jag kommer representera de udda kalibrarna med min -64 Sweet Sixteen ?

/P

Vi får vänta med udda kalibers tävlingar. Haninge och Rosersberg inställda!!!!

Publicerat
1 hour ago Ken1 sa:

Vi får vänta med udda kalibers tävlingar. Haninge och Rosersberg inställda!!!!

Jag fick meddelande om eländet nu efter lunch  , för mig innebär det att årets skyttelicens var totalt bortkastad då det var dessa två tävlingar som jag planerat skjuta i år ... Blir detta långvarigt så lär väl hela cupen spoileras ? 

Publicerat
  • Författare
8 minutes ago culot sa:

Jag fick meddelande om eländet nu efter lunch  , för mig innebär det att årets skyttelicens var totalt bortkastad då det var dessa två tävlingar som jag planerat skjuta i år ... Blir detta långvarigt så lär väl hela cupen spoileras ? 

Vi håller fortfarande östra Sörmland öppen för tävlingen den 29/3 men man vet ju aldrig 

Publicerat

Hemmabanan  kommer inte öppna banan för allmänheten som vanligt, endast medlemmar   ....

Inget ont som inte har nått gott med sig ?

Publicerat
  • Författare
10 hours ago culot sa:

Hemmabanan  kommer inte öppna banan för allmänheten som vanligt, endast medlemmar   ....

Inget ont som inte har nått gott med sig ?

Skönt att veta att medlemmarna i Haninge inte smittar!!!!

Publicerat
1 minute ago Ken1 sa:

Skönt att veta att medlemmarna i Haninge inte smittar!!!!

Man slipper köerna där är fördelen är man däremot nervös för smitta så går man inte ut alls 

Publicerat
  • Författare
21 minutes ago culot sa:

Man slipper köerna där är fördelen är man däremot nervös för smitta så går man inte ut alls 

Eller intäkter ?

Publicerat
  • Författare

På lördag är det banbygge för stundande mälarcup. Vi funderar på att utöka med en station,kan ju vara så att fler är skjutsugna nu när både Haninge och Rosersberg ställde in.

Publicerat
39 minutes ago Ken1 sa:

Eller intäkter ?

Klubben verkar vara fet 

Publicerat
  • Författare

Ja inte blev det någon bana byggd..   tävlingen inställd på inrådan av smittskyddsläkare!!!! Som pricken över i så sattes totalt skjutförbud på hemma banan också!!!!!!!!

Publicerat
59 minutes ago, Ken1 said:

Som pricken över i så sattes totalt skjutförbud på hemma banan också!!!!!!!!

Hängslen och svångrem?

Publicerat
  • Författare
6 minutes ago tecno sa:

Hängslen och svångrem?

Skulle säga munskydd och blöja.... 

Publicerat
3 hours ago Ken1 sa:

Ja inte blev det någon bana byggd..   tävlingen inställd på inrådan av smittskyddsläkare!!!! Som pricken över i så sattes totalt skjutförbud på hemma banan också!!!!!!!!

Vi ställde in en liten 22-Stig som vi skulle haft idag, jägarförbundet ställde in en skytteinstruktörskurs och nästa helg är en sportingstig inställd. Snart för man abstinens av allt från fall av skytte, tur man kan skjuta 22a i trädgården och har egen nyckel till sportingbanan. Den får man iaf använda själv! 

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Galne sa:

Vi ställde in en liten 22-Stig som vi skulle haft idag, jägarförbundet ställde in en skytteinstruktörskurs och nästa helg är en sportingstig inställd. Snart för man abstinens av allt från fall av skytte, tur man kan skjuta 22a i trädgården och har egen nyckel till sportingbanan. Den får man iaf använda själv! 

Lyx ??