Jump to content

Hur många tävlar i lerduveskytte på forumet

Ken1
 Share

Recommended Posts

2 hours ago Hipshot sa:

Jag har varit på Varpsund idag och hållt föredrag och skjutit.. Den banan är i alla fall öppen. 

Mamamama Corona ????

På 2020-03-21 at 14:18 Ken1 sa:

Ja inte blev det någon bana byggd..   tävlingen inställd på inrådan av smittskyddsläkare!!!! Som pricken över i så sattes totalt skjutförbud på hemma banan också!!!!!!!!

Totalförbud låter lite hysteriskt , kunde  dom inte begränsa till medlemmar ?  Folk åker ju fortfarande till ICA och handlar 

/P

20 minutes ago culot sa:

Totalförbud låter lite hysteriskt , kunde  dom inte begränsa till medlemmar ?  Folk åker ju fortfarande till ICA och handlar 

/P

Det va mitt förslag. Röstades ner!!! Det sjuka är att det va delar av styrelsen som tog beslutet själva!!!

39 minutes ago Ken1 sa:

Det va mitt förslag. Röstades ner!!! Det sjuka är att det va delar av styrelsen som tog beslutet själva!!!

Hmm, borde inte hela styrelsen vara med på det beslutet?

15 minutes ago Galne sa:

Hmm, borde inte hela styrelsen vara med på det beslutet?

Just därför som jag det hela. Inget svar än så länge. Väntar mej inte att få ett heller...

Efter möte i kväll så kommer banan öppna för medlemmar med grönt eller gult medlemskap. Banor öppna efter hur många funktionärer som finns.

• 1 month later...
44 minutes ago Ken1 sa:

Gick ju inte helt tokigt det där. Banans svårighetsgrad låg mellan jägarduva och mälarcup. Sköt 4a serier 21-20-19-22 (ganska jämn) 22an tog mej till särskjutning om första platsen. En hög 25m duva från vänster följd av en 65-70m teal som typ sidskott. Fick ner 4a av 6 (alla långisarna) min motståndare nollade. 

Låter som någon plockade hem en seger?? ?

• Haha 1

• 4 weeks later...
På 2020-06-15 at 16:08 Ken1 sa:

Snyggt skjutet i nordanlund knipan ??

Tack ?

Känns kul att äntligen börja få till det.

Såg att ni kommer och hälsar på oss i E-Tuna på Sporttrapen ?

• Like 1

• 1 month later...
På 2020-07-26 at 16:12 Ken1 sa:

Idag besöktes Roslagens jsk. 10 stand 100 stright engelsk Sporting ??? som vanligt jätte fina duvor presenterade högt och lågt. Lyckades skjuta ihop 85 duvor vilket känns helt ok med minimalt tävlande och tränade i år. 93 blev högsta resultat. Bra Johan N ????

Snyggt skjutet ?

Skönt att vi får Östgöta som uppvärmning inför SM ?

• Like 1

1 hour ago Prestige sa:

SM i vad, ESP? Det är väl om så inställt sedan länge?

Åter insatt. Kolla sportskytte förbundet. Delade banor svegeråsen och Uddevalla. Vi hoppar nog av pga ny investering av tävlings maskiner. Kostar oss ca 8000kr så det blir lite dyrt.

Jaha ja, där ser man. Det där folksamlingsdribblande upplägget är dock inget som lockar mig, så det får bli ett annat år.

Inköp av nya tävlingsmaskiner låter desto roligare. Vad är det för kul ni köpt?

3 minutes ago Prestige sa:

Jaha ja, där ser man. Det där folksamlingsdribblande upplägget är dock inget som lockar mig, så det får bli ett annat år.

Inköp av nya tävlingsmaskiner låter desto roligare. Vad är det för kul ni köpt?

unnamed.jpg

Kul att se att ni är märkestrogna! Och även kul att ni vågade välja något lite udda i och med laminaten. Dom lär få mer uppmärksamhet på banan än vilken "dussin Grade 1 P-bössa" som helst. :)

• Like 1

8 hours ago Prestige sa:

Kul att se att ni är märkestrogna! Och även kul att ni vågade välja något lite udda i och med laminaten. Dom lär få mer uppmärksamhet på banan än vilken "dussin Grade 1 P-bössa" som helst. :)

Ska mycket till för att jag ska överge Browning. Skulle vara en miroku då? har ju haft märket sen jag va 18 och det allvarligaste problemet har varit stift byte vilket är brownings "stora" problem. Tog mej 10min att byta båda.

Såg bössan för ca 1år sen och blev såld (mamma har sagt att jag är speciell ?) har letat efter en xs men till och med begagnade skjuter iväg i pris. Fick testa sl i onsdags och den är väldigt lik min gamla xs,känns trygg och stabil den vägde 3727g. Väntans tider nu.........

• Like 1

• 2 months later...
3 hours ago Ken1 sa:

I morgon åker vi och inviger ny inköpet. Compak i Gyttorp ?

Ska bli intressant att höra vad du tycker om den nya bössan. 

Ha de.

• Like 1