Publicerat September 12, 201411 yr Detta är en populär post. Efter sju års väntan och otur så kom denna herre igår. Han och geten hade blivit stötta av tre stycken som stod och sköt lerduvor borta på granngården. Hoppas nu inte att det tar sju år till nästa gång [emoji322]
Publicerat September 12, 201411 yr Detta är en populär post. I onsdags så trillade andra bocken för säsongen! En fyra med små horn men bra hull. Under en joggingtur på eftermiddagen så linkade jag förbi ett gärde och fick se att bocken stod och betade mitt på, jag fick lite nya krafter och bättrade på tiden på sista spurten hem Bössan fick följa med och träningsklädd blev det en ansmygning på den plats där den senast sågs. Nästan där så börjar mörkret göra sig påmint och platsen är tom , Failure !!! för att i nästa sekund bli spännande igen när den reser sig 10m från mig. Det är svårt att se hornen i den vinkel som jag har den och jag är ju upptäckt så ögonblicket är snart förbi och bocken skuttar vidare. Detta i samma ögonblick som jag är säker och börjar kröka finger!! När den stannar på nytt är hållet 70m och skottet går, välbekant smäll när kulan träffar (jag gillar min ljuddämpare ) och sedan en kort rush in i ett trädparti, jag hör den tydligt och är till 99% säker på var den ligger och att allt är klart men hämtar ändå Föräldrarnas Drever för lite spårträning, något som uppskattas å det grövsta av hunden och lite mindre av Modern när han kommer inrusande och torkar sig på hallmattan efter att ha brottats med bocken hela släpet till bilen
Publicerat Januari 1, 201511 yr Såja, den finfina bocken från bockpremiären är nu bedömd och monterad, 114.5 poäng betyder ynka 0.5 poäng från en silvermedalj men jag är självklart superglad över bronsmedaljen! Tilläggas kan att den varmrökta skinkan och den kallrökta bogen från sagda rådjur smakade förträffligt!
Publicerat Januari 1, 201511 yr Såja, den finfina bocken från bockpremiären är nu bedömd och monterad, 114.5 poäng betyder ynka 0.5 poäng från en silvermedalj men jag är självklart superglad över bronsmedaljen! Tilläggas kan att den varmrökta skinkan och den kallrökta bogen från sagda rådjur smakade förträffligt! råbock_20140816.jpg Grattis, grann bock! [emoji106]Det brukar ha en tendens att ligga på gränsen så man tjänar på att inte kapa skallen.
Publicerat Januari 1, 201511 yr Grattis, grann bock! [emoji106] Det brukar ha en tendens att ligga på gränsen så man tjänar på att inte kapa skallen. Denna är kapad kontinentalt efter vägningen... Det hjälpte alltså inte denna gång! Men som sagt... Väldigt nöjd å glad ändå! Tack för grattiset!
Publicerat Januari 1, 201511 yr Denna är kapad kontinentalt efter vägningen... Det hjälpte alltså inte denna gång! Men som sagt... Väldigt nöjd å glad ändå! Tack för grattiset! Jag misstänkte det men ville tipsa om det för kommande bockar [emoji2]Poäng är bara en detalj, det är upplevelsen och minnet av bocken som räknas! Kul när man fått upp dem på väggen