Publicerat Augusti 16, 201411 yr På pass men passgrannen fick skjuta bocken så nu laddar jag för lite rävlock strax.... Men först tälja lite torkat kött från isjonsson Jisses... Hur stor rygga har du?
Publicerat Augusti 16, 201411 yr På pass men passgrannen fick skjuta bocken så nu laddar jag för lite rävlock strax.... Men först tälja lite torkat kött från isjonsson ...och det smakade bra givetvis. Det blir som ett begär när man har ätit det ett bra tag.
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Grattis alla bockskyttar. Klockan 06.20 gick den här 6 taggaren i backen på 225m. Den gick omkull i skottet från 1900 sporter, jag måste säga att 120 grain bst kulan är jag mycket mycket nöjd med i 6,5x55. Sköt bakom bog och ingen köttförstöring alls men lungorna va helt kaputt, bra effekt varje gång!
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Detta är en populär post. Jagärinteavisjagärinteavis.. telefonskrivet
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Fyra års jakt tog slut i morse, den var lite större förra året men vilken känsla att få avsluta idag. Snart dags för kvällssittning. Den där var ruskigt fin. Grattis!! Själv håller jag också på att jaga en bock som har gäckat oss i nästan lika många år så vi får väll se när och om han begår något misstag i år.
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Höll på att köra på både en räv och en hare på väg hem från jakten ikväll. Konstigt det där att djur bara visar sig för mig när jag sitter i bilen - inte när jag sitter på passet??
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Den där var ruskigt fin. Grattis!! Själv håller jag också på att jaga en bock som har gäckat oss i nästan lika många år så vi får väll se när och om han begår något misstag i år. Ja det är min hittills största, får se om den räcker till för medalj. Grattis alla övriga premiärskyttar.
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Detta är en populär post. Blev en klen sexa i eftermiddags. Första bocken med 223 och V-Max 50 (laddad till 1005 m/s). Sköt den lite lite snett bakifrån bakom bogen på 50 meter. Inget utgångshål men övertygande effekt och flyktsträcka på 20 meter. Extra kul mtp att jag sköt en räv på samma pass mindre än tio minuter innan
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Verkar som om Hubertus leder med 2-0 idag då! Perfekt att få ett bonusskott på Mickel också! 2-1 för jag lockade in en äldre herre med nordic roe.
Publicerat Augusti 16, 201411 yr Detta är en populär post. Fick se fyra getter och ett kid tidigt på kvällen. Sen kom denna herre, 2002 var senaste gången jag sköt en bock så jag är såååå lycklig nu att jag fira med en GT [emoji16]
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Dags för nya tag. Igår morse kom en fin bock ut gen buskar och gräs ställde in skottet. Sen på kvällen var den ute innan mig och hoppade upp framför mig påväg till passet. 3e gången gillt kanske?
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Tranor, tranor åter tranor men ingen bock.. Funderar på att pröva ett hygge ikväll, kanske hetare än ängarna?
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Efter morgonens stolpeut blev det sextaggar ikväll - totalt då. Fick fram en liten pinnbock med lockpipan strax efter att en annan mindre herre med en get hade sprungit förbi mitt pass. Min första bockdubblé!
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Såg en liten 6 taggare men den valde att inte komma närmare. Hade den på ca 150 meter på ett hygge med mycket buskar och gräs så jag vågade inte chansade. Blev iaf en räv valp imorse. 2a iår
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Detta är en populär post. Lite bilder från igår (min första bockjakts dag nånsin) Min första bock nånsin! :D
Publicerat Augusti 17, 201411 yr Missade premiären pga. Cykelvasan.... Nyss hemkommen, men nu bär det ut inom en halvtimme. Grabben och grannpojken ska med... /Må