Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2014

Featured Replies

Publicerat

På pass men passgrannen fick skjuta bocken så nu laddar jag för lite rävlock strax.... Men först tälja lite torkat kött från isjonsson 580bec06eec17df2bc66eac706ff4836.jpg

Jisses... Hur stor rygga har du?  :wink:

• Svar 232
  • Visningar 33k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fyra års jakt tog slut i morse, den var lite större förra året men vilken känsla att få avsluta idag. Snart dags för kvällssittning.

• Jag har i alla fall aldrig skjutit en större bock! Kom snällt på mina locktoner så sista veckornas övning har inte varit bortkastade.

• Lite bilder från igår (min första bockjakts dag nånsin) Min första bock nånsin! :D

Posted Images

Publicerat

Jisses... Hur stor rygga har du? :wink:

Stooor
Publicerat

På pass men passgrannen fick skjuta bocken så nu laddar jag för lite rävlock strax.... Men först tälja lite torkat kött från isjonsson 

...och det smakade bra givetvis. :wub:

Det blir som ett begär när man har ätit det ett bra tag. :thumbsup:  :whistling:  :laugh:

Publicerat

Grattis alla bockskyttar. Klockan 06.20 gick den här 6 taggaren i backen på 225m. Den gick omkull i skottet från 1900 sporter, jag måste säga att 120 grain bst kulan är jag mycket mycket nöjd med i 6,5x55. Sköt bakom bog och ingen köttförstöring alls men lungorna va helt kaputt, bra effekt varje gång! 

post-5772-0-29976500-1408214988_thumb.jp

Publicerat

Grattis bockskyttar! :thumbsup:  :smile:

Publicerat

Fyra års jakt tog slut i morse, den var lite större förra året men vilken känsla att

få avsluta idag. Snart dags för kvällssittning.

Den där var ruskigt fin. Grattis!! Själv håller jag också på att jaga en bock som har gäckat oss i nästan lika många år så vi får väll se när och om han begår något misstag i år.
Publicerat

Höll på att köra på både en räv och en hare på väg hem från jakten ikväll.

Konstigt det där att djur bara visar sig för mig när jag sitter i bilen - inte när jag sitter på passet??

Publicerat

Den där var ruskigt fin. Grattis!! Själv håller jag också på att jaga en bock som har gäckat oss i nästan lika många år så vi får väll se när och om han begår något misstag i år.

Ja det är min hittills största, får se om den räcker till för medalj.

Grattis alla övriga premiärskyttar.

Publicerat

Verkar som om Hubertus leder med 2-0 idag då! Perfekt att få ett bonusskott på Mickel också!

2-1 för jag lockade in en äldre herre med nordic roe.

Publicerat

Dags för nya tag. Igår morse kom en fin bock ut gen buskar och gräs ställde in skottet. Sen på kvällen var den ute innan mig och hoppade upp framför mig påväg till passet.

3e gången gillt kanske? :)

Publicerat

Tranor, tranor åter tranor men ingen bock.. Funderar på att pröva ett hygge ikväll, kanske hetare än ängarna?

Publicerat

Efter morgonens stolpeut blev det sextaggar ikväll - totalt då. Fick fram en liten pinnbock med lockpipan strax efter att en annan mindre herre med en get hade sprungit förbi mitt pass. Min första bockdubblé!

Publicerat

Såg en liten 6 taggare men den valde att inte komma närmare. Hade den på ca 150 meter på ett hygge med mycket buskar och gräs så jag vågade inte chansade.

Blev iaf en räv valp imorse. 2a iår

Publicerat

Fina bockar. Grattis till er.

Publicerat

Snyggt Simon :thumbsup:

Publicerat

Missade premiären pga. Cykelvasan.... Nyss hemkommen, men nu bär det ut inom en halvtimme. Grabben och grannpojken ska med...

/Må

Publicerat

Grattis bockskyttar! :smile:

Kul med lite foton på era fällda bockar. :thumbsup:

Publicerat

Vad avis man blir då!:-) Grattis på er