Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2014

Featured Replies

Publicerat

Jag hade två nya jägare med ut på morgonen och den ena av dem hade Diana med sig och fick skjuta sin första Råbock på sin första jakt .

Att det blev en riktigt fin 6taggare gjorde ju inte saken sämre.

För egen del så blev det urtagnings session med flåjobb istället för morgonpass men det var det värt.

Jag sköt en premiärbock på kvällen istället, dock inte i närheten så fin som morgonbocken, denna hade 4 taggar som pekade i en båge framåt och den var dessutom på retur.(avskjutningsbock.).

• Svar 232
  • Visningar 33k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fyra års jakt tog slut i morse, den var lite större förra året men vilken känsla att få avsluta idag. Snart dags för kvällssittning.

• Jag har i alla fall aldrig skjutit en större bock! Kom snällt på mina locktoner så sista veckornas övning har inte varit bortkastade.

• Lite bilder från igår (min första bockjakts dag nånsin) Min första bock nånsin! :D

Posted Images

Publicerat

Grattis bockskyttar o kul med litet trevlig jaktskildring ihop m foton. :thumbsup:

Publicerat

Det var en tråd igång för ett tag sen där det diskuterades var man skulle sätta kulan. Antingen i det stora spjälstaketet eller i hals/huvud.

Jag har Danska gäster här och i går tog en av dom det till en ny nivå. Varför inte skjuta på bägge ställen med ett skott!! Först går kulan genom bröstkorgen för att sedan gå genom skallen. I skottögonblicket böjer bocken huvudet ner mot bakbenet och har skallen precis där kulan kommer farande.

post-10445-0-19348700-1408475296_thumb.jpost-10445-0-98612300-1408475270_thumb.j

kulhålet är strax under örat.

Publicerat

Grattis bockskyttar o kul med litet trevlig jaktskildringar ihop m foton.  :thumbsup:

Publicerat

Igår va det nära ja för nära... hade jag spottat så hade jag träffat han. Jaja nya tag på fredag

Skickat från min GT-I9105P via Tapatalk

Publicerat

Klockan ringde 04:00 i lördags efter 2h nervös kvalitetssömn. Det var dags för både min och jaktkompisens första bockpremiär! 04:30 började vi gå ut mot passet, klev upp ur ett dike i högt gräs och där en 70m bort står en get och bock och tittar på oss för att några sekunder senare springa iväg. #&%! vi inser att vi stått där med bössorna i handen som två fågelholkar.

Nya tag igårkväll! Samma bock och get vi missade första dagen visade sig igen på samma ställe precis när vi tänkte ge upp, kompisen signalerade över radion att han såg dem en bra bit bort så jag lämnade passet och började smyga fram, hade stark motvind i ansiktet man vad hjälpte det, med ca 150m kvar såg jag två vita rövar studsa in i skogen. Nästa gång ryker han! :wink:

Ny kikare måste jag investera i också, det var bra mörkt och mulet igår, såg bara grummel i min leupold scandinavian 3-9x50 de sista minutrarna :verymad:

Publicerat

Nu är det äntligen dags för mig att göra ett inlägg här. Jag har haft konstant skitväder utan uppehåll sedan premiären, mycket regn och kraftig blåst! Haft en bock hemmavid som jag har spanat in som håller till kring en stor åker, satt upp en jaktstege där och har vid två tillfällen varit nära att klippa honom men tiden gick ut och jag hade in honom på 20m efter det! Igår kväll var det kulingvindar och jag bestämde mig att sätta mig längre bort på åkern med skjutkäpp och sitta och försöka locka ut honom ur vassen vilket jag till sist gör. Och med ett nackskott så var den nya bössan invigd, kan konstatera att 270win i en lätt bössa sparkar mer än en 222:a som jag annars skjuter dem med :wink:

Får se om man får skjutit någon till men nu är pressen borta och man kan ta det lite lugnare :thumbsup:

Brorsan fick skjutit en han med på en annan mark så han var också nöjd :smile:

ajehequ2.jpg

Publicerat

Tog en promenad och lockade av ett ganska stort område imorse utan nån kontakt. Verkar va dåligt med djur i storskogen. Nytt försök på samma mark men vid åkrarna. Napp på första platsen. En fin 6:a inlockad ca 400m från en vass men tvärnita på 120m när lockpipan ramla ur munnen. Försökte få in han lite till men han anade att något var fel. Nå korna in i nacken rakt framifrån. Önskad effekt.emoji16.png 

Fin! Nån form av medalj på den va?

/Må

Publicerat

/Må

Tack! Osäkert om den räcker. Men skall nog bedöma den om vikten är bra efter kokning. 23 och 23,5cm långa och ganska grova.
Publicerat

/Må

Jag tror att den kommer att nå brons utan problem, kanske t o m vara uppe och sniffa strax under silvret.

Ser riktigt grov och fin ut måste jag säga.

Mvh

Joacim

Publicerat

Är det helt kört å locka nu och augusti ut?

Publicerat

Är det helt kört å locka nu och augusti ut?

Jag lyckas inte iaf....
Publicerat

Grattis till sambon! :smile:  :thumbsup:

Publicerat

Grattis David! :smile:

Publicerat

Grattis David! :smile:

Tack! Trodde det skulle bli som vanligt. Den kom ut på 250 meter och står där en kvart. Sen helt plötsligt borrat den trava rakt mot mig och stannar på 60 meters håll

Publicerat

Tack! Trodde det skulle bli som vanligt. Den kom ut på 250 meter och står där en kvart. Sen helt plötsligt borrat den trava rakt mot mig och stannar på 60 meters håll

Ibland blir det inte som man har trott från första början. :wink:  :thumbsup:

Publicerat

Kanske blir en sväng ut i tornet ikväll, vinden ligger rätt. Funderar på att skita helt i att locka, är väl en gammal skogsbock så han har nog lärt sig knepen vid det här laget. 

Bara man kan hålla sig, blir lite långtråkigt att sitta på samma pass varje jävla kväll, måste hitta större mark..