Publicerat September 3, 201411 yr Bocken till vänster sköt jag iår. Tyckte den inte var något märkvärdig först men efter jag har kokat skallen ett tag så insåg jag att den är riktigt grov i hornen och rosenkranserna. Blir spännande och se var vikten blir.
Publicerat September 6, 201411 yr Gick ut i går kväll igen. Gick till en glänta i skogen och där stod en bock som jag lyckades skrämma slag på. Ska smita ut ikväll igen och se om jag kan få med den hem... Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 8, 201411 yr Efter jobbet ska jag smyga mig ut och få hem bocken... Återkommer med bild [emoji41] Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 8, 201411 yr Efter jobbet ska jag smyga mig ut och få hem bocken... Återkommer med bild [emoji41] Skickas från min iPhone via Tapatalk Ser ingen bild? [emoji12]
Publicerat September 8, 201411 yr Jag jobbar till 17.00, bild kommer runt 20.00 Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 8, 201411 yr https://vimeo.com/105572183 Äntligen på plats i lätt duggregn och överjävligt med mygg. Ikväll ska han hem. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 8, 201411 yr Ingen bock i sikte[emoji31] 45 minuter kvar... Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 8, 201411 yr Stäng av telefonen o titta på naturen, jag vet att det är svårt, men försök, jag klarar det sällan.
Publicerat September 8, 201411 yr Var ute en sväng till gärdet där jag sköt bocken i augusti. Satt där tills det började regna och det enda jag såg var en get med trippel kid.
Publicerat September 8, 201411 yr Jag, har inte sett nått över huvud taget men jag har inte suttit ute så mycket. Han får väl gå ett år till om inte grannarna eller järnvägen tar honom
Publicerat September 8, 201411 yr Är det någon som ej fått bocken än? Har fått 1 med inte den stora som jag såg innan jak en. Ingen annan som jagar där, har sett den en gång bara. Får hoppas taxen får upp den
Publicerat September 9, 201411 yr Är det någon som ej fått bocken än? Varit ute vid 7 tilfällen totalt nu och samma bock har slunkit undan 4 av gångerna, men det är väl det som är jakt
Publicerat September 9, 201411 yr Ja de är väl de som år jakt:) Har själv skjutit 1bock men inte den jag spanat på innan jakten började:(
Publicerat September 9, 201411 yr Jag har nog varit ute 15 gånger (har en snäll fru). Har bara sett bock två gånger. Var ute ikväll också, helt dött. Vart tar dom vägen nu egentligen!? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 9, 201411 yr Ja då har jag en super snäll kärring för jag har då vart ute 30gånger:)
Publicerat September 9, 201411 yr Bockarna tar igen sig efter brunsten och håller sig i skogen och är sena ut, ett råd är att spara på snälla fruarna till oktober istället. Då ökar chanserna igen.
Publicerat September 10, 201411 yr Dagens lektyr... Ikväll ska här smygas i skogen [emoji14] Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 10, 201411 yr Bockarna tar igen sig efter brunsten och håller sig i skogen och är sena ut, ett råd är att spara på snälla fruarna till oktober istället. Då ökar chanserna igen. Man är ju bra sugen på sin första bock men med två gapiga barn under 3år och en valp med kliande tänder hemma så börjar nog tålamodet tryta, fick en inte helt oväntad omgång ovett efter gårdagens impulsbesök på banan.
Publicerat September 10, 201411 yr Haha! Så roligt:) de gäller att visa vem som är mannen i huset;-) Då kan man jaga när man vill:-)
Publicerat September 10, 201411 yr Dagens lektyr... Ikväll ska här smygas i skogen. Jasså de är smyga man ska göra kanske, men är de inte svårt å komma dom nära?
Publicerat September 10, 201411 yr Dagens lektyr... Ikväll ska här smygas i skogen. Jasså de är smyga man ska göra kanske, men är de inte svårt å komma dom nära? Säker skitsvårt Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 10, 201411 yr ame="Gårdvik" post="811627" timestamp="1410339834"] Säker skitsvårt Skickas från min iPhone via Tapatalk Har man rätt terräng så är de svin lätt enligt mig. Smög in på en bock på 32 meter förra året och fick ett fint avslut på ett fint pyrsch''pass''