Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakt 2014

Featured Replies

Publicerat

Bocken till vänster sköt jag iår. Tyckte den inte var något märkvärdig först men efter jag har kokat skallen ett tag så insåg jag att den är riktigt grov i hornen och rosenkranserna. Blir spännande och se var vikten blir. :)

post-5306-0-44764800-1409753071_thumb.jp

• Svar 232
  • Visningar 33k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Fyra års jakt tog slut i morse, den var lite större förra året men vilken känsla att få avsluta idag. Snart dags för kvällssittning.

• Jag har i alla fall aldrig skjutit en större bock! Kom snällt på mina locktoner så sista veckornas övning har inte varit bortkastade.

• Lite bilder från igår (min första bockjakts dag nånsin) Min första bock nånsin! :D

Posted Images

Publicerat

Gick ut i går kväll igen. Gick till en glänta i skogen och där stod en bock som jag lyckades skrämma slag på. Ska smita ut ikväll igen och se om jag kan få med den hem...

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Efter jobbet ska jag smyga mig ut och få hem bocken... Återkommer med bild [emoji41]

Publicerat

Efter jobbet ska jag smyga mig ut och få hem bocken... Återkommer med bild [emoji41]

Ser ingen bild? [emoji12]
Publicerat

Jag jobbar till 17.00, bild kommer runt 20.00 ;)

Publicerat

Jaaa ru ;) såg fel på datum.

Publicerat

https://vimeo.com/105572183

Äntligen på plats i lätt duggregn och överjävligt med mygg. Ikväll ska han hem.

Publicerat

Ingen bild ännu ju!  :smile:

Publicerat

Ingen bock i sikte[emoji31] 45 minuter kvar...

Publicerat

Stäng av telefonen o titta på naturen, jag vet att det är svårt, men försök, jag klarar det sällan.

Publicerat

Var ute en sväng till gärdet där jag sköt bocken i augusti. Satt där tills det började regna och det enda jag såg var en get med trippel kid.

Publicerat

Är det någon som ej fått bocken än?

Publicerat

Jag, har inte sett nått över huvud taget men jag har inte suttit ute så mycket. Han får väl gå ett år till om inte grannarna eller järnvägen tar honom

Publicerat

Har fått 1 med inte den stora som jag såg innan jak en. Ingen annan som jagar där, har sett den en gång bara. Får hoppas taxen får upp den :)

Publicerat

Varit ute vid 7 tilfällen totalt nu och samma bock har slunkit undan 4 av gångerna, men det är väl det som är jakt  :wink:

Publicerat

Ja de är väl de som år jakt:) Har själv skjutit 1bock men inte den jag spanat på innan jakten började:(

Publicerat

Jag har nog varit ute 15 gånger (har en snäll fru). Har bara sett bock två gånger. Var ute ikväll också, helt dött. Vart tar dom vägen nu egentligen!?

Publicerat

Ja då har jag en super snäll kärring för jag har då vart ute 30gånger:)

Publicerat

Bockarna tar igen sig efter brunsten och håller sig i skogen och är sena ut, ett råd är att spara på snälla fruarna till oktober istället. Då ökar chanserna igen.

Publicerat

Dagens lektyr... Ikväll ska här smygas i skogen [emoji14]

post-14992-14103378789765_thumb.jpg

Publicerat

Bockarna tar igen sig efter brunsten och håller sig i skogen och är sena ut, ett råd är att spara på snälla fruarna till oktober istället. Då ökar chanserna igen.

Man är ju bra sugen på sin första bock men med två gapiga barn under 3år och en valp med kliande tänder hemma så börjar nog tålamodet tryta, fick en inte helt oväntad omgång ovett efter gårdagens impulsbesök på banan.  :tongue:

Publicerat

Haha! Så roligt:) de gäller att visa vem som är mannen i huset;-) Då kan man jaga när man vill:-)

Publicerat

Dagens lektyr... Ikväll ska här smygas i skogen. Jasså de är smyga man ska göra kanske, men är de inte svårt å komma dom nära?

Publicerat
Dagens lektyr... Ikväll ska här smygas i skogen. Jasså de är smyga man ska göra kanske, men är de inte svårt å komma dom nära?

Säker skitsvårt :)

Publicerat

ame="Gårdvik" post="811627" timestamp="1410339834"]

Säker skitsvårt :)

Har man rätt terräng så är de svin lätt enligt mig. Smög in på en bock på 32 meter förra året och fick ett fint avslut på ett fint pyrsch''pass'' :)