Publicerat Maj 8, 201411 yr I min ungdom lade jag min röst på MP ett val, körde på logiken att "miljö" då bör de vara projakt..utan att titta i deras program innan dårå. Som vuxen kommer de inte få en av mig. Och jag har kryssat Cecilia Malmström en gång... Fast det skulle jag aldrig erkänna!
Publicerat Maj 8, 201411 yr I min ungdom lade jag min röst på MP ett val, körde på logiken att "miljö" då bör de vara projakt..utan att titta i deras program innan dårå. Som vuxen kommer de inte få en av mig. Hahaha!
Publicerat Maj 8, 201411 yr vilka personer är för jakt eller vill att vi beslutar detta lokalt? Det är väl bara att hålla koll på länken när dom olika toppnamnen svarar o se vem som motsvarar dina förväntningar. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/05/s-beslut-ska-tas-nara-berorda-manniskor/
Publicerat Maj 8, 201411 yr kunde du inte skriva ulvskog? Vad menar du? Jag har då inte röstat på henne idag!
Publicerat Maj 8, 201411 yr Ja, jag vet det! Henna kan man inte rösta på i EU-valet eftersom hon är ditsatt av Sveriges riskdag. Nej, det är det inte! Får jaga med båge el. armborst då ist??? Båge, spjut och fångstgropar. Armborst är ju också licenspliktiga¨"skjutvapen"!
Publicerat Maj 8, 201411 yr Båge, spjut och fångstgropar. Armborst är ju också licenspliktiga¨"skjutvapen"! Ja, det kan man ju använda sig utav, precis som Emil gjorde.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Jag har redan röstat. Innan jag röstade så tog jag fram de kandidater som jag bedömde skulle göra mest för jakten. Tror mycket mer på enskilda politiker än partipolitik i Eu. Av de sittande (som redan är i parlamentet) så var det Fjellner(m) som jag uppfattade som hade mest aktiva inlägg angående jag i Eu med motioner etc när jag sökte runt lite. Av nya kandidater är det Carl-Oscar Bohlin (m) som är öppet Eu-kritisk (inte nej till Eu utan mer Eu ska göra det Eu ska göra om ni förstår) samt har skrivit en debattartikel senast i Svensk Jakt. Förutom dessa 2 så finns Ebba Busch-Thor (kd) som jag tycker har rätt uppfattning ang. Eu och verkar vara en riktigt driven tjej som jag tror kan påverka så mycket som en Eu-parlamentariker kan. Hon tycker också att Eu inte ska besluta om svensk jakt. Annars är det väl som tidigare har skrivits här - rösta inte på V mp eller fp om ni vill att det ska drivas jaktfrågor. Inte heller s eller någon av de andra m-politikerna tycker jag verkar som om de kommer driva jaktfrågor. Ev kanske man kan välja Lars Adaktusson som jag tycker verkar allmänt kompetent (kd) och någon ur centern som traditionellt brukar värna landsortsfrågor som jakt, där har jag dock dålig koll på folket.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Författare En jag inte kommer att kryssa i Eu valet det är Fredrik Federley C anhängare till Sturplans centern och lite för mycket liberal för mig. Är rädd för att han kan bara jobba för att legalisera Canabis och Månggifte.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Vad menar du? Jag har då inte röstat på henne idag! Länken visade henne! jag vet i fn. centern eller centern men vem?
Publicerat Maj 8, 201411 yr Författare Jag kommer att Kryssa en som heter Kristina Yngwe en ung person som har ett förhållande med en Jägare. Bor i Ystad.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Länken visade henne! jag vet i fn. centern eller centern men vem? https://www3.centerpartiet.se/person/kentjohansson/Tags/Jakt/
Publicerat Maj 8, 201411 yr Jag kommer att Kryssa en som heter Kristina Yngwe en ung person som har ett förhållande med en Jägare. Bor i Ystad. Har du flyttat till Ystad?
Publicerat Maj 8, 201411 yr nä, mina viktigaste punkter är i nämnd ordning miljö jakt äldreomsorg försvaret flyktingpolitik vem har sunda tankar om detta? jag vill ju att mina barn ska ha en värld att trivas i jag vill kunna ta hem viltkött att äta jag vill att mina föräldrar har det bra jag vill att sverige ska kunna försvara sig jag vill inte ha sd med i matchen men tuffare regler, inga ryssar som stjäler för 10e gången o får böter! vad får man då för önskeparti/euledamot?
Publicerat Maj 8, 201411 yr nä, mina viktigaste punkter är i nämnd ordning miljö jakt äldreomsorg försvaret flyktingpolitik vem har sunda tankar om detta? jag vill ju att mina barn ska ha en värld att trivas i jag vill kunna ta hem viltkött att äta jag vill att mina föräldrar har det bra jag vill att sverige ska kunna försvara sig jag vill inte ha sd med i matchen men tuffare regler, inga ryssar som stjäler för 10e gången o får böter! vad får man då för önskeparti/euledamot? Starta eget..... Kunde man plocka russinen ur alla partier i landet och blanda i en skål och gå till val på. Då hade man nog ett parti som rätt enkelt skulle kunna plocka in 25-30% av väljarna.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Äldreomsorg tror jag du för vänta med till riksdagsvalet. Försvaret likaså. Kan rekommendera valkompassen på svt, svd och aftonbladet tror jag det är. Bara att googla.
Publicerat Maj 8, 201411 yr Starta eget..... Kunde man plocka russinen ur alla partier i landet och blanda i en skål och gå till val på. Då hade man nog ett parti som rätt enkelt skulle kunna plocka in 25-30% av väljarna. ok, men nån borde väl träffa 2 av 5?
Publicerat Maj 8, 201411 yr Detta är en populär post. Hellre fattig och fri än ägd och rik, Sverige ut ur EU.
Publicerat Maj 13, 201411 yr Som påpekats tidigare i tråden. EU-valet är djävelsvårt. Personen är en sak. Partiet en annan men det avgörande är partigruppen. Några exempel på hur knepigt det kan bli: (m) tillhör Europeiska Folkpartiets grupp (tillsammans med (kd)), gruppen driver bland annat anti-abort frågan! Så tycker man att Fjellner är vettig på vapendelen får man nej till abort på köpet... ( C ) tillhör Gruppen Alliansen liberaler och demokrater för europa (tillsammans med (fp)) så bättre möjligheter till vargförvaltning följs åt av striktare vapenlagar... Piratpartiet ingår i Gruppen De gröna / Europeiska fria alliansen (tillsammans med (mp)), så personlig integritet får man men absolut ingen vargjakt.... Junilistan är en slamkrypare, om de tänker fortsätta obundet eller om de kommer att ansluta sig till någon partigrupp vet åtminstone inte jag. Det var i vart fall några exempel på problematiken.
Publicerat Maj 13, 201411 yr ................. Det var i vart fall några exempel på problematiken. Hur man än gör har man rumpan bak....... /T
Publicerat Maj 13, 201411 yr sen är det ju problemet med valdeltagandet, 25 % eller nåt sånt.. I Danmark har folketinget (danska riksdagen) gjort en liten film för att få folk upp ur soffan för att rösta... http://www.youtube.com/watch?v=gT4lhERDZ8s Observera att det är en officiell kampanj från Staten! Tänk om samma film hade blvit gjord i Sverige med Riksdagen som avsändare.. ja, jävlar vilket ramaskri det had blivit, kan riktigt se Fru Shyman explodera i tv sofforna..
Publicerat Maj 13, 201411 yr sen är det ju problemet med valdeltagandet, 25 % eller nåt sånt.. I Danmark har folketinget (danska riksdagen) gjort en liten film för att få folk upp ur soffan för att rösta... http://www.youtube.com/watch?v=gT4lhERDZ8s Observera att det är en officiell kampanj från Staten! Tänk om samma film hade blvit gjord i Sverige med Riksdagen som avsändare.. ja, jävlar vilket ramaskri det had blivit, kan riktigt se Fru Shyman explodera i tv sofforna.. Nu drogs filmen in ganska snabbt så den är inte officiell längre. Men visst. Valdeltagandet är problematiskt. Hade varit bättre om det var samtidigt som riksdagsvalet.