Publicerat Maj 13, 201411 yr sen är det ju problemet med valdeltagandet, 25 % eller nåt sånt.. I Danmark har folketinget (danska riksdagen) gjort en liten film för att få folk upp ur soffan för att rösta... http://www.youtube.com/watch?v=gT4lhERDZ8s Observera att det är en officiell kampanj från Staten! Tänk om samma film hade blvit gjord i Sverige med Riksdagen som avsändare.. ja, jävlar vilket ramaskri det had blivit, kan riktigt se Fru Shyman explodera i tv sofforna.. Senaste EU-valet hade Sverige runt 45-47 % något.
Publicerat Maj 14, 201411 yr Författare Nu har visst Marit P FP svängt i Rovdjursfrågan. Hur ska tanten ha det? Detta går att läsa på Svensk jakts hemsida nu http://svenskjakt.se/opinion/debatt/marit-paulsen-fp-vi-ska-bestamma-over-rovdjuren-sjalva/ Och för ett tag sen sa hon något helt annat http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/05/fp-eu-ska-bestamma-antalet-stora-rovdjur/
Publicerat Maj 14, 201411 yr Författare Om Varg i aktuellt ikväll kl 21.00 ska visst MP utfrågas. Ni som funderat på att rösta på Pirat Partiet och tro att dom ska jobba för jägarna glöm det. http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/05/piratpartiet-vi-kommer-inte-arbeta-med-jaktfragorna/
Publicerat Maj 14, 201411 yr Röstade idag! MP, FI och V gick fetbort. Sen är det en hemlighet ;-) Just nu är jag så anti-EU som jag bara kan bli.....har tidigare varit fanatiskt anhängare. iPad Tapatalk HD
Publicerat Maj 15, 201411 yr Röstat jag med idag,nu är det bara att hoppas att det blir bra-dvs får tillbaks bestämmanderätten över vårt eget land. /Mike
Publicerat Maj 15, 201411 yr Själv röstade jag NEJ till EU. Det kändes som om jag fick krypa till korset,mot min vilja, när röstsedeln damp ner i brevlådan. Fy tosingen, vad det känns fel och rösta i detta val. jag gjorde redan mitt val 1995. Fler än jag som står som en åsna mellan två hötappar???
Publicerat Maj 15, 201411 yr Själv röstade jag NEJ till EU. Det kändes som om jag fick krypa till korset,mot min vilja, när röstsedeln damp ner i brevlådan. Fy tosingen, vad det känns fel och rösta i detta val. jag gjorde redan mitt val 1995. Fler än jag som står som en åsna mellan två hötappar??? Här är det röstat o det är bara att du gör din plikt Lena när vi har rösträtt för både män o kvinnor numera i Sverige.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Här är det röstat o det är bara att du gör din plikt Lena när vi har rösträtt för både män o kvinnor numera i Sverige. Då accepterar jag att vi är med i EU- Fast jag röstade nej! Så ser jag det.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Var på väg och slänga röstkortet men tänkte till och gick och rösta idag faktiskt
Publicerat Maj 15, 201411 yr Författare HAr inte röstat en men här är det både EU val och folkomröstning så det är viktigt att rösta i skeå. Man får hoppas man får slå sossarna i Skeå på fingrarna i folkomröstningen.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Själv röstade jag NEJ till EU. Det kändes som om jag fick krypa till korset,mot min vilja, när röstsedeln damp ner i brevlådan. Fy tosingen, vad det känns fel och rösta i detta val. jag gjorde redan mitt val 1995. Fler än jag som står som en åsna mellan två hötappar??? Jag röstade också nej till EU men som jag ser det idag så är det viktigare att rösta i det än riksdagsvalet,får vi inte rätt representation där ja då kan man sluta bry sig om det mesta och bli Mountain Man istället. /Mike
Publicerat Maj 15, 201411 yr Man känner sig som en liten lort, i EU. Det verkar inte finnas tolerans för tex vargjakt. Som jag personligen, ser som en nödvändighet för att landsbygden överhuvudtaget ska existera. INGET DJUR ÄR MER VÄRT ÄN NÅGOT ANNAT. Det är många partier som lockar och pockar att rovdjursjakten ska bestämmas inom landet,men, det har vi ju sett hur det fungerar. Kommer det överhuvudtaget finnas en chans för Sverige, att själv bestämma över sin rovdjurpolitik?
Publicerat Maj 15, 201411 yr Chansen finns om man väljer ett parti som har på sin agenda att ompröva och omarbeta befintligt art och habitatdirektivet. Om det kommer bli så vete fan,om jag tror på möjligheten vete fan,det enda jag vet är att om jag inte gör något då händer garanterat inte något,jag tror inte på att saker blir bättre av sig självt. /Mike
Publicerat Maj 15, 201411 yr Chansen finns om man väljer ett parti som har på sin agenda att ompröva och omarbeta befintligt art och habitatdirektivet. Om det kommer bli så vete fan,om jag tror på möjligheten vete fan,det enda jag vet är att om jag inte gör något då händer garanterat inte något,jag tror inte på att saker blir bättre av sig självt. /Mike Själv väntar jag fortfarande på att djurtransporterna ska bli humana inom EU. Det vet i fan när de kommer att inträffa. Och flyttkarusellen mellan Bryssel och Strasbourg är ju en cirkus bara det. Men,smakar det så kostar det. Chans att detta slänga-pengar- i- sjön upphör??
Publicerat Maj 15, 201411 yr Då accepterar jag att vi är med i EU- Fast jag röstade nej! Så ser jag det. Ja, tyvärr får man göra det! Jag röstade också nej, men jag röstar på den som bevakar mina intressen bäst inom EU o det är inte S, FP, MP, Fi V, PP ,el. SD, sedan kan det vara vad som helst nästan.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Själv väntar jag fortfarande på att djurtransporterna ska bli humana inom EU. Det vet i fan när de kommer att inträffa. Och flyttkarusellen mellan Bryssel och Strasbourg är ju en cirkus bara det. Men,smakar det så kostar det. Chans att detta slänga-pengar- i- sjön upphör?? Den dagen det händer något positivt inom djurtransporter i Eu, då får man rita ett kors i taket Lena. Ja, det är en jäkla flyttkarusell som kostar åtskilliga Euro/år. Slöseri med pengar på hög nivå.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Usch, jag har nästan ångest inför EU-valet. Vet inte vad jag ska rösta på, jag vet bara vad jag INTE ska rösta på men det hjälper ju inte så mycket
Publicerat Maj 15, 201411 yr Jag snackade med några partier idag, inget stämmer. mp sa att dom inte vill skjuta bort vargen men en viss licensjakt kanske vore bra, om den ställer till problem såsom rivna får, folk som är rädda, dom sa dessutom att viltkött är skitbra, han funderade tillomed att ta jägarexamen, bättre kött finns inte.paragraf 28 är självklar. nästa till sågning var kd, hon var för licensjakt och jakt. många kloka ord men sen värderade hon kristna värden lite för högt! Moderaterna visste ingenting....... nästa gång ska jag ta en dust med s o vp centern tar jag sist då jag tror jag är där någonstans. mao, förvånad att jag inte blev mer arg på mp och att jag var rätt nära politiskt med kd, det trodde jag aldrig! Men dom ljög väl allihopa!
Publicerat Maj 15, 201411 yr Men dom ljög väl allihopa!Antagligen...En tanke bara: hade du bössa i handen? I så fall så säger de nog vad de tror att du vill höra...
Publicerat Maj 15, 201411 yr nä, ingen bössa men faktiskt nya vapenpasset i bakfickan, j-a snabba kronobergspolisen kan vara om man ber snällt! nä jag försökte provocera i mina hjärtefrågor men fick inga mothugg, jo vargfrågan var krystad hos mp.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Tror jag ska gå och göra bort röstningen imorgon. Väntar barn när som helst så gör jag det inte nu så kanske det aldrig blir av. Det jag kan säga är att det inte blir V, Mp, pp, eller Fi i alla fall, varken nu eller i september. Men sen vette tusan. Tycker alla har något vettigt men också mycket dåliga ideer.
Publicerat Maj 16, 201411 yr Den här kan ni rösta på för han tänker rätt iaf, men om Sverige får egen bestämmanderätt över rovdjur, vargjakt, m. m. är ju en annan femma. http://www.jaktojagare.se/debatt/osant-att-vi-bryter-mot-eu-regler
Publicerat Maj 16, 201411 yr Vet inte vad jag ska rösta på i valet ? förutom moderaterna så är det öppet för vad om helst,,
Publicerat Maj 16, 201411 yr Vet inte vad jag ska rösta på i valet ? förutom moderaterna så är det öppet för vad om helst,, Det är väl första namnet hos C i så fall.