Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

EU valet o jakten

Featured Replies

Publicerat

valkompassen eu aftonbladet, googla!

jag tar nog c men är inte säker, kd stämmer mer förutom deras kvinnosyn!

• Svar 187
  • Visningar 13,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Håkan Spuhr
    Håkan Spuhr

Att reglera saker till förbannelse är vänster! Såsom att besluta om bananers krökning eller det lysande exemplet om: tio Guds budord är 93 st, amerikanska frihetsdeklarationen är 273 ord, EUs regelver

• strävhår
    strävhår

Hellre fattig och fri än ägd och rik, Sverige ut ur EU.

• Nej, det är INGET alternativ överhuvudtaget. Demokrati kräver kunniga väljare, det är mao vår förbannade skyldighet att följa med och sätta oss in i vad våra folkvalda gör - inte bara vad de säger de

Posted Images

Publicerat

Valkompassen har jag gjort o det blev C i EU-valet. :smile:

Publicerat

valkompassen eu aftonbladet, googla!

jag tar nog c men är inte säker, kd stämmer mer förutom deras kvinnosyn!

Med C röstar du med den liberala gruppen - inte mycket vargjakt och definitivt mer begränsningar på civilt vapenägande.

Röstar du KD (eller M) så får du mer vargjakt, relativt lite fippel med civilt vapenägande - MEN även abortmotståndare och babblande fånar som vill återinföra obligatorisk skolbön och annat trams.

Man får titta lite på vilka parti-grupper resp parti sitter i där nere.

/T - som lutar åt M men det är lite under protest då jag inte hyser varmare känslor för abortmotsåndare och religösa tomtar som vill tvinga sin religion på andra

Publicerat

Vilket århundrande kan man rösta för eller Nej till EU?

Publicerat

Vilket århundrande kan man rösta för eller Nej till EU?

förra!

Publicerat

Precis. Tror videon blev bannad också... inte så konstigt kanske.

Publicerat

Nu har jag röstat iaf. Jag gjorde svt valbarometern testet. Blev sosse men tätt följt av centern och sen moderat och lika mycket procent på vänstern... haha. verkar inte finnas ett parti som tycker som jag i alla frågorna...

Publicerat

MP säger att det är Högerextrema som vill ha vargjakt.

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/hogerextrema-vill-ha-vargjakt

Vad Peter o MP skiter jag fullständigt i även om han är kalixbo så får han aldrig en röst ifrån mig.

Inte ens under tiden han satt som kommunalråd här i Kalix.

Under tiden som kommunalråd så vände han upp o ner på Kalix med flera enkelriktade gator så man fick köra omvägar o farthinder i uppförsbacken förbi kommunhuset.

Traktorförarna som sköter snöröjningen är inte glada åt dom. Ett har dom tagit bort. 

Publicerat

Roligt när han menar att vargjaktsförslagen från M är populistiska när han har mr populist him self som språkrör i sitt eget parti. Nej, miljöpartiet är det absolut sista jag skulle rösta på. Ett rent storstadsparti för dem som har kanonbra kollektivtrafik och vars största intresse är att sitta på något kulturcafé på söder och sippa på en latte.

Publicerat
  • Författare

Då har man röstat i EU valet och även i folkomröstningen vi har i skeå. Blev c i EU valet

Publicerat

Med C röstar du med den liberala gruppen - inte mycket vargjakt och definitivt mer begränsningar på civilt vapenägande.

Röstar du KD (eller M) så får du mer vargjakt, relativt lite fippel med civilt vapenägande - MEN även abortmotståndare och babblande fånar som vill återinföra obligatorisk skolbön och annat trams.

Man får titta lite på vilka parti-grupper resp parti sitter i där nere.

/T - som lutar åt M men det är lite under protest då jag inte hyser varmare känslor för abortmotsåndare och religösa tomtar som vill tvinga sin religion på andra

givet kd så man slipper fruntimmer i ledningsgrupperna, nä vet i sjutton, c eller kd.

Publicerat

Mikael Jägare har sammanställt de olika partiernas inställning i fråga om löshundsjakt: http://www.jaktlust.com/allt-ar-lugnt-loshundsjaktens-framtid-ar-sakrad-eller/

Jag har gjort en översikt över vad partierna sagt i olika sammanhang samt försökt plocka fram hur deras respektive partigrupp ställer sig till jakt och skytte: http://lipoptena.blogspot.se/2014/05/eu-valet-i-overmorgon.html

Publicerat

Det var ju inte bra att centern är med i ALDE som jag fattar detta?

Publicerat

Nej, det är så jag tolkat det hela.

Publicerat

Nä, det är väl inte så att man hoppar jämfota i glädje direkt över den gruppens förda politik.....

/T

Publicerat

Vilket tydligt demonstrerar det stora problemet vi har när vi skall välja. Vi kan lätt fånga vad kandidaterna vill, vi kan fånga vad partierna vill men man får jobba ganska hårt för att fånga upp vad partigrupperna driver för politik. Och partigruppernas politik är djävligt viktig att känna till.

Publicerat

kd då?

får dom igenom sin sjuka kvinnosyn?

Publicerat

Tillsammans med (m) arbetar de MOT kvinnors rätt till abort i EU. Trevlig partigrupp :yucky:

Publicerat

då är det bara att strunta i att rösta..