Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

EU valet o jakten

Featured Replies

Publicerat

Frågan om vargen är samma fråga som hela EU handlar om, nämligen att vi skall helt skita i det nationella självbestämmandet och överlåta att till de hemliga korridorerna och lobby organisationerna i Bryssel!

Fredsmässigt det enda som hänt är att arméerna är nedlagda och nästan inget finns kvar, vilket kanske är positivt då Framkrike och Tyskland inte lär slås, men negativt då vi inte kan möta ryssen.

Sen är vi beroende egentligen inte så mycket av varandra i EU som vi är av Asien, och inget land klarar av en utdragen konflikt idag då ingen är självförsörjande.

Men det är samma för de som står utanför EU!

EU har massor med poänger och fördelar, men det gör väl knappast att man måste köpa alla nackdelarna med hull och hår för det!

• Svar 187
  • Visningar 13,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Håkan Spuhr
    Håkan Spuhr

Att reglera saker till förbannelse är vänster! Såsom att besluta om bananers krökning eller det lysande exemplet om: tio Guds budord är 93 st, amerikanska frihetsdeklarationen är 273 ord, EUs regelver

• strävhår
    strävhår

Hellre fattig och fri än ägd och rik, Sverige ut ur EU.

• Nej, det är INGET alternativ överhuvudtaget. Demokrati kräver kunniga väljare, det är mao vår förbannade skyldighet att följa med och sätta oss in i vad våra folkvalda gör - inte bara vad de säger de

Posted Images

Publicerat

Klart som fasen det är en bibba på en triljon ord, vi är 28 totalt olika mentaliteter som skall spela samma spel! Med detta kommer en massa "men", "om" samt "X reserverar sig för Y". Ingen nation vill torska, alla vill vinna - inte direkt solidariskt om man skall leka "union" men jag fattar precis varför.

Just därför ska EU inte tramsa med en massa lokalt tjafs som man tramsar med för att man får det. Och det är så enkelt att förstå..... Det funkar i USA, där har man minst lika stora skillnader som vi har inom europa mellan delstaterna. Men där gör staten kanske lite för lite egentligen..... Ett mellanting hade varit att föredra.

Sedan att alla vill vinna är för att man sålt in det som ett "vinstprojekt" där alla ska få vinna. Och slika lotterier funkar inte......

Inför ett enklare system - börja jobba med skatterna. Och tveka inte att slå på saker som inte är meningsfulla och lönsamma. Till vilken nytta ska man skära i "välfärden" om man inte sänker skatterna? Då blir det ett rent "förlorarspel" och det kan man inte sälja in.......

Ett enat Europa är egentligen den enda vägen att "överleva" - Europas ekonomi är faktiskt mycket större än USA´s - problemet är bara att ta sig dit och dagens styrning hjälper oss inte direkt dit på traven.

...men nu har vi nog fastnat i något helt annat än vargen - låt oss ge tillbaka tråden till dess skapare och diskutera detta någon annan stans! :-)

Exakt. Och det är en myyyyycket större fråga än vargen......

/T

Publicerat

Vad säger samvetet? Vilket är mest jaktvänligt inom EU?

När vi ändå diskuterar EU o val av ledamöter så kan jag avslöja följande att innan Alf Svensson blev riksdagspolitiker så var han högstadielärare i Huskvarna o vi hade hade honom som vikarie några gånger när våran ordinarie lärare var sjuk. Inte 17 kan man tro att han var kristdemokrat som drar fräckisar på lektionerna. :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

Det var roliga lektioner då. :thumbsup:

Det beror ju på, vilka vill ha jakt och vilka kan tänka sig jaga varg?

MP bort tyvärr i jaktfrågan men annars bra idéer, även fp men sen vet i sjutton?

Vad säger centern?

Publicerat

Med tanke på den tradition Sverige har att implementera EU trams innan ens EU kommit på tanken att införa det så anser jag att man nog bör rösta på nån EU kandidat som är så EU skeptisk som möjligt.

Dock så är det uteslutet med fp och M eftersom de är för EU positiva för att vara kritisk.

EU handlar inte om att till varje pris köpa allt! Man kan motarbeta regelverk och kräva nationella undantag med

Publicerat

MP bort tyvärr i jaktfrågan men annars bra idéer, även fp men sen vet i sjutton?

Vad säger centern?

C säger väl vargjakt.

Romson har ju gjort bort sig idag ordentligt. 

Läs o lyssna på länken som jag har lagt in nyss i ny tråd.

Publicerat

i eu tror jag att mp ligger bra till, jag vill ha en fungerande värld om 100 år men deras jaktpolitik är ju sjuk!

vill ha bra politik för att behålla världen men tror mycket på jakt, vargjakt är ett +!

Publicerat
  • Författare

Vad säger centern?

Centern säger ja till licensjakt på varg. Även ja till paragraf 28.

Publicerat

Centern säger ja till licensjakt på varg. Även ja till paragraf 28.

låter kanon, jag ska nämligen gå från m till c i riksdagsvalet om inget händer sista tiden!

Publicerat
  • Författare

En viktig sak är att c anser att jaktfrågorna ska beslutas så lokalt det går att besluta. Tex ska Rovdjursfrågan beslutas i Sverige inte i Bryssel kan man krast säga. På denna sida står det lite om rovdjurspolitiken

http://www.centerpartiet.se/var-politik/alla-fragor/jordbruk-jakt-och-fiske/varg-och-andra-rovdjur/

Här står det kortfattat om jakten

http://www.centerpartiet.se/var-politik/alla-fragor/jordbruk-jakt-och-fiske/jakt/

Publicerat

En viktig sak är att c anser att jaktfrågorna ska beslutas så lokalt det går att besluta. Tex ska Rovdjursfrågan beslutas i Sverige inte i Bryssel kan man krast säga. På denna sida står det lite om rovdjurspolitiken

http://www.centerpartiet.se/var-politik/alla-fragor/jordbruk-jakt-och-fiske/varg-och-andra-rovdjur/

Här står det kortfattat om jakten

http://www.centerpartiet.se/var-politik/alla-fragor/jordbruk-jakt-och-fiske/jakt

Jo men om c får 4% röster så hjälper det ju föga, lär ju inte bli nån jakt kvar iallafall!

Publicerat

Ozzian i EU valet har partiet man röstar på men framförallt personen stor betydelse. Personen är där viktigare än partiet.

I riksdagen är det tvärt om och där är det till och med så illa att man i praktiken inte röstar på ett parti utan ett block.

I riksdagen i höst har vi alltså 3 val rent krasst!

1. Blått block

2. Rött block

3. Proteströst

3a. Blankröst

3b röstskolk

3c SD

Själv skall jag proteströsta.

Jag är jävligt trött på att trots att partierna går till val på vargjakt eller skärpta straff så blir det i praktiken tvärtom!

Jag bryr mig inte speciellt om ifall det blir blått block eller rött då politiken är äckligt lika och de enda som får en massa makt blir MP ,( och de borde ha minst makt)

Så om du röstar på M eller C på S eller V saknar helt betydelse!

Publicerat

I riksdagsvalet så spelar (v) och (mp) i samma liga. De är förvillande lika i sin inställning till jakt följande ståndpunkter hittar man hos båda partierna:

-ingen vargjakt,

-bort med blyhagel,

-bort med hageljakt på fågel,

-bort med grythundsjakt.

Publicerat

I EU-valet finns även Junilistan att ta hänsyn till. De har tidigare varit engagerade i jaktfrågor på ett för oss positivt sätt och de låter sig inte placeras in hur som helst på en röd/blå skala då de innehåller avhoppare från båda sidor.

Publicerat

I riksdagsvalet så spelar (v) och (mp) i samma liga. De är förvillande lika i sin inställning till jakt följande ståndpunkter hittar man hos båda partierna:

-ingen vargjakt,

-bort med blyhagel,

-bort med hageljakt på fågel,

-bort med grythundsjakt.

Bort med hageljakt på fågel? Inte på hårvilt, utan fågel...? Otroligt i så fall!
Publicerat

Tro mig, kommer de till makten så plockar de snart nog hårviltet också.

Publicerat

Bort med hageljakt på fågel? Inte på hårvilt, utan fågel...? Otroligt i så fall!

Mja, det gällde fågel i flykten. Sittande fågel skall man få ta med hagel om jag förstått resonemangen rätt.

Publicerat

I min ungdom lade jag min röst på MP ett val, körde på logiken att "miljö" då bör de vara projakt..utan att titta i deras program innan dårå.

Som vuxen kommer de inte få en av mig.

Publicerat

I min ungdom lade jag min röst på MP ett val, körde på logiken att "miljö" då bör de vara projakt..utan att titta i deras program innan dårå.

Som vuxen kommer de inte få en av mig.

Va

En gång mp alltid mp!

Nä det var ju skönt att höra.

Får lyssna lite på vad som sägs i veckan!

Publicerat

Nu har jag gjort min plikt o har förtidsröstat till EU-valet. :thumbsup:

Det är det enda sättet som vi väljare kan påverka politiken som förs där o det kan inte soffliggare göra. :thumbsup:

Vem jag har röstat på i personvalet är o förblir min hemlighet men en sak kan jag avslöja att det blev varken S, MP, V el. SD. :thumbsup:

Publicerat

Vem jag har röstat på i personvalet är o förblir min hemlighet men en sak kan jag avslöja att det blev varken S, MP, V el. SD. :thumbsup:

Du ligger pyrt till här inne om det kommer fram att det blev FP....

Publicerat

Du ligger pyrt till här inne om det kommer fram att det blev FP....

Haha! Nej du det blev det inte. :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:  :laugh:

Jag kan ju rösta på fp om jag personrösta o inte kryssa i Marits Paulssons ruta.

Det är det som är det fina med personrösta. :thumbsup:

Publicerat

LS Johnsson Cecilia Malmström Fp vill låta dig jaga men inte ha några bössor......

Är det bättre?

Publicerat

LS Johnsson Cecilia Malmström Fp vill låta dig jaga men inte ha några bössor......

Är det bättre?

Ja, jag vet det! Henna kan man inte rösta på i EU-valet eftersom hon är ditsatt av Sveriges riskdag. :thumbsup:

Nej, det är det inte! Får jaga med båge el. armborst då ist??? :wink:

Publicerat

Nintendo!

Publicerat

Nintendo!

Jaja, det går säkert bra. :thumbsup:

Skulle detta ske så får man åka till någon same o köpa sig ett par renar o slakta så att man har någon mat i frysen o sedan köper man med sig lite fjällröding o öring med på samma veva. :thumbsup: